خطرات سلامتی عطارد

بسیاری از بیماران من نیز مانند من ماهی دوست دارند. این منبع خوبی از پروتئین است ، چربی های امگا 3 برای قلب مفید و خوشمزه است! ماهی های تازه در منطقه ای احاطه شده از آب فراوان هستند. با این حال ، من می خواهم یک مشکل بزرگ پرخوری ماهی – سطح جیوه (Hg) را با شما در میان بگذارم.

تا به امروز ، هیچ موردی از مسمومیت با جیوه ناشی از مصرف ماهی در ایالات متحده گزارش نشده است. با این حال ، نگرانی از این پدیده در 10 سال گذشته افزایش یافته است. اگرچه اکثر ماهی ها در ایالات متحده برای خوردن بی خطر هستند ، بسیاری از ایالت ها نکات بهداشتی را صادر می کنند که مصرف برخی از انواع ماهی را محدود می کند.

همانطور که دوست دارم به بیمارانم بگویم ، شما می توانید با خیال راحت از ماهی و غذاهای دریایی لذت ببرید. کلید واژه ها اجتناب از برخی ماهی ها و تعدیل با برخی دیگر است.

بگذارید برای شما توضیح دهم که چگونه جیوه وارد غذای ما می شود و چه کسانی در معرض خطر هستند. من همچنین نکاتی را در مورد آنچه می توانید برای جلوگیری از تبدیل شدن جیوه به یک مشکل سمی انجام دهید ، به شما می دهم.

عطارد چگونه وارد محیط ما می شود؟

جیوه از طریق احتراق زغال سنگ ، چوب یا روغن وارد هوای ما می شود. باران و / یا برف آن را از خاک ، علف ها ، اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها و نهرها دور می کند. همچنین می تواند از زباله های پزشکی حاوی Hg وارد آب شود و می تواند در اقیانوس یا دریاچه ها ریخته شود.

در آب ، جیوه سپس به ترکیب سمی متیل جیوه بسیار سمی تبدیل می شود که به راحتی توسط ماهیان از طریق آبشش ها یا توسط زندگی دریایی که می خورند جذب می شود. روند پخت و پز آن را از بین نمی برد ، بنابراین هر بار که ماهی یا غذاهای دریایی می خوریم می توانیم اثری از جیوه داشته باشیم.

من به عنوان یک پزشک نگران مواجهه احتمالی مزمن بیمارانم با جیوه غذایی هستم زیرا در بافت ها ذخیره می شود. تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردم در اثر خوردن ماهی در معرض جیوه قرار می گیرند. با این حال ، مقدار Hg شما به ماهی که می خورید و منبع آن بستگی دارد.

چه کسی در معرض خطر است؟

اگرچه همه ، مردان ، زنان ، کودکان و در هر سنی در معرض خطر مسمومیت با جیوه در رژیم غذایی هستند ، اما زنان (به ویژه زنان باردار) و نوزادان تازه متولد شده بیشترین خطر را دارند. در یک مطالعه اخیر ، 10٪ از زنان در ایالات متحده تنها 1/10 از سطوح سمی Hg فاصله دارند!

با مصرف ماهی تن حتی دو بار در هفته ، یک زن می تواند سطوح بسیار بالایی از جیوه را قبل از باردار شدن در بافت های خود ذخیره کند. جیوه می تواند به نوزاد منتقل شود و باعث آسیب عصبی شدید و حتی مرگ جنین شود.

نوزادان شیرده نیز می توانند از طریق شیر مادر در معرض خطر قرار گیرند. کودکان خردسال نیز در معرض خطر بیشتری هستند زیرا مغز و سیستم عصبی آنها در سن 11 سالگی به طور کامل رشد نکرده است. آنها نباید بیش از 12 اونس ماهی کم جیوه در هفته مصرف کنند.

آیا همه ماهی ها با عطارد یکسان هستند؟

پاسخ کوتاه به این سوال شماره است. برخی از ماهیان برکه مانند باس دریایی و گوزن ماهی می توانند میلیون ها برابر سطح جیوه (و سایر مواد سمی) از آب موجود در آب داشته باشند! اگر از ماهیگیری ورزشی لذت می برید ، توجه داشته باشید که این نوع ماهی ها در دریاچه می توانند برای سموم سنگین باشند.

بزرگترین پاسخ به این س isال این است که بله ، احتمالاً. تقریباً همه ماهی ها و غذاهای دریایی حاوی جیوه هستند و مصرف سبک تا متوسط ​​ماهی نباید نگران سلامتی باشد. همانطور که به بیمارانم می گویم ، خطر مسمومیت با Hg با میزان و نوع ماهی که به طور منظم می خورید افزایش می یابد.

ببینید EPA ایالات متحده و شورای ملی حفاظت از منابع (NRDC) برای کاهش تماس با جیوه از ماهی چه توصیه می کنند:

• از کوسه ، ماهی خال مخالی ، ماهی شمشیر ، ماهی ، هامور ، مارلین ، پرتقال خشن ، دریاچه باس ، گوزن خودداری کنید – اینها بالاترین سطح Hg را دارند.

• تن سفید آلبالو را به 18 اونس در ماه محدود کنید – حاوی بیشتر از Hg نسبت به نور است.

• باس آب دریا ، کروکت ، ماهی هالیبوت ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، خرچنگ مین را به 18 اونس در ماه محدود کنید. اینها دارای سطوح متوسط ​​Hg هستند.

• ماهی کپور ، ماهی ماهی ، خرچنگ ، ​​اسپارتان ، ماهی قزل آلا ، ماهی کاد و راهب را به 24 اونس در ماه محدود کنید. سطوح Hg پایین تری دارند.

• میگو ، ساردین ، ​​ماهی تن کنسرو سبک ، ماهی آزاد وحشی آلاسکا ، مداد ، ماهی سفید و گربه ماهی ، کاد سیاه – اینها کمترین میزان Hg را دارند. می توانید تا 12 اونس در هفته لذت ببرید.

* برای مشاهده لیست کاملتر از وب سایت NDRC و رایانه مرکوری برای توصیه شخصی در مورد ماهی هایی که دوست دارید و میزان خوردن ، در http://www.nrdc.org

چه کار دیگری می توانم برای نمایشگاه عطارد انجام دهم؟

خبر خوب این است که اگرچه Hg در بافت های بدن ذخیره می شود ، اما نیز آزاد می شود. شما می توانید آن را در حدود 6 تا 12 ماه از بدن خود پاک کنید اگر:

سریعتر – از خوردن ماهی های حاوی جیوه به طور کلی خودداری کنید.

• آهسته تر – مصرف ماهی / غذاهای دریایی را به سطوح پایین تر Hg ذکر شده در بالا محدود کنید.

در اینجا چند نکته طبیعی دیگر وجود دارد که به شما در خلاص شدن از شر سطح جیوه سمی کمک می کند:

• روزانه آب کافی بنوشید تا سموم بافت های بدن شما دفع شود. نصف وزن باید هر روز مصرف شود. اگر 200 پوند وزن دارید ، 100 اونس آب بنوشید.

از شربت ذرت با فروکتوز بالا اجتناب کنید – دو مطالعه اخیر نشان می دهد که ممکن است حاوی Hg باشد.

• از واکسن یا محلول لنز تماسی حاوی تیمروسال – نگهدارنده مشتق شده از جیوه خودداری کنید.

• آمالگام های دندانپزشکی – اگر از آمالگام جیوه قدیمی استفاده می کنید ، آنها را با ترکیبات جدیدتر بدون رنگ جیوه در رنگ دندان جایگزین کنید. دندان های شما عالی به نظر می رسند و از منبع جیوه عاری خواهید شد.

• برخی غذاهای تخمیر شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید – مواردی مانند ماست ، کفیر ، کلم ترش ، با ایجاد باکتری های خوب روده به دفع سموم از بدن کمک می کند.

• مقادیر کافی ویتامین C و E – به جلوگیری از اثرات مضر جیوه کمک می کند.

• مقداری کلات طبیعی به رژیم غذایی خود اضافه کنید – مانند سیر ، سلنیوم ، گشنیز و کلرلا. این مواد به سمومی مانند جیوه متصل شده و آنها را از بدن شما خارج می کنند.

مصرف فیبر کافی – برای سلامتی و کاهش سطح تجمع جیوه مهم است.

• اگر دماسنج های جیوه ای قدیمی دارید – آنها را برای دماسنج های دیجیتال خاموش کنید. حتما دماسنجهای Hg قدیمی و زباله های سمی مانند رنگهای قدیمی را دور بیندازید.

• لامپهای کم مصرف – یا CFL ها حاوی مقادیر کمی Hg هستند. در صورت شکستن ، پنجره ها را به مدت 15 دقیقه باز کنید تا بخارها پراکنده شوند. برای جلوگیری از استنشاق یا پخش شدن گرد و غبار ، کودکان و حیوانات خانگی را دور نگه دارید. جاروبرقی نکنید زیرا گرد و غبار را پراکنده می کند. دستکش های لاستیکی بپوشید و بینی و دهان خود را بپوشانید تا در طرف امن قرار بگیرید تا از استنشاق گرد و غبار جلوگیری کنید. نوار یا پارچه مرطوب به شما در جمع آوری ذرات کمک می کند. زباله های استفاده شده نیز باید به عنوان زباله های سمی دفع شوند.

قرار گرفتن در معرض جیوه چیزی است که همه ما باید در رژیم غذایی و محیط خود تا حد ممکن از آن اجتناب کنیم. این می تواند تأثیرات بسیار مخربی بر مغز و کلیه های ما بگذارد و باعث ایجاد لیست کاملی از علائم و شرایط ، از جمله افسردگی ، مشکلات باروری و حتی بیماری آلزایمر شود!

با عقل سلیم ، با رعایت دستورالعمل های اینجا ، ما هنوز می توانیم از خوردن غذاهای دریایی که خیلی دوست داریم لذت ببریم بدون اینکه نگران مسمومیت باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید