خوردن برای انرژی

بدن انسان از انواع مختلفی از مواد مغذی برای تامین انرژی پایدار مورد نیاز در عملکرد بی وقفه استفاده می کند. افراد پر انرژی برای تامین انرژی به کربوهیدرات های اضافی نیاز دارند. پروتئین ها بدن را در تولید اسیدهای آمینه برای ریکاوری عضلات تسهیل می کنند. اسیدهای آمینه به طور معمول در بدن یافت نمی شوند اما برای هر فرد فعال بسیار ضروری هستند.

موادی که انرژی را تامین می کنند

کربوهیدرات ها قندها و نشاسته هایی هستند که انرژی بدن انسان را تامین می کنند. این ترکیبات به چهار گروه شیمیایی طبقه بندی می شوند. مونوساکاریدها، دی ساکاریدها، الیگوساکاریدها و پلی ساکاریدها. گلوکز و فروکتوز مونوساکاریدهایی هستند که حاوی یک قند ساده هستند. ساکارز و لاکتوز دی ساکاریدهایی هستند که دارای ساختار پیچیده تری از قند هستند. سلولز، گلیکوژن و نشاسته الیگوساکاریدها و پلی ساکاریدهایی هستند که ساختارهای پیچیده تری دارند و بنابراین تجزیه آنها برای تبدیل انرژی دشوارتر است.

پروتئین ها ترکیباتی هستند که از اسیدهای آمینه ساخته شده اند و مواد مغذی آلی را تشکیل می دهند. آنها در رژیم غذایی هر انسانی بسیار حیاتی هستند. از آنجایی که بدن نمی تواند تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز را تولید کند، باید آمینو اسیدهای ضروری را از مواد غذایی دریافت کند. در تمام طول فرآیند هضم، بدن پروتئین مصرفی را تجزیه می کند تا اسیدهای آمینه ای را که در متابولیسم استفاده می شود آزاد کند.

چربی ها به همراه پروتئین و کربوهیدرات ها منبع انرژی غذایی نیز هستند. همه چربی ها از اسیدهای چرب پیوند خورده تشکیل شده اند و زنجیره های هیدروکربنی غیر شاخه ای اسیدهای چرب اشباع (پیوند منفرد) یا اسیدهای چرب غیر اشباع (پیوندهای دوگانه) را تشکیل می دهند. چربی ها در حفظ عملکرد خوب سلول ها مهم هستند. آنها همچنین در جذب شوک از نیروهای خارجی مورد نیاز هستند. همچنین چربی ها دمای بدن را تنظیم می کنند و به حفظ پوست، مو و ناخن کمک می کنند. چربی‌ها مانند اسیدهای آمینه در بدن تولید نمی‌شوند، بلکه از طریق مصرف غذا تامین می‌شوند. آنها ذخیره غذایی در بدن هستند که به عنوان انرژی ذخیره شده شناخته می شوند که بدن در صورت نیاز از آنها استفاده می کند.

موادی که از متابولیسم حمایت می کنند

انواع مختلف غذا وقتی از طریق متابولیسم پردازش شود، انرژی طبیعی به بدن می دهد. غذاهای تجزیه شده به عنوان انرژی ذخیره شده آزاد می شوند و به عنوان چربی ذخیره شده به بدن منتقل می شوند. بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا متابولیسم آنها با افزایش سن کاهش یافته است و می خواهند بدانند چه چیزی می تواند متابولیسم سالم را پشتیبانی و حفظ کند.

متابولیسم می تواند با کمک برخی از عناصر کمیاب مانند مس، یون ها، آهن و نمک سالم باشد. ویتامین ها نقش بسیار مهمی در متابولیسم بدن دارند، زیرا به عنوان کوآنزیم ها یا عوامل کمکی در تجزیه پروتئین های ضروری که انرژی بدن را تامین می کنند، عمل می کنند.

آب 70 درصد وزن بدن ما را تشکیل می دهد که نشان می دهد آب یک حلال بسیار مهم در سیستم است. هر چیزی که به بدن می دهیم از فرآیندی عبور می کند که شامل آب است. بنابراین آب بخش بسیار مهمی از متابولیسم بدن است.

درک عملکردهای اساسی متابولیسم و ​​اینکه چه چیزی مصرف غذای جامد را تجزیه می کند، مهم است. دانش مناسب به ما این امکان را می دهد که در به حداکثر رساندن انرژی کار درست را انجام دهیم. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد غذا خوردن برای انرژی نیاز دارید، یک متخصص دارای مجوز می تواند شما را راهنمایی کند. برنامه ریزی برای اینکه چه کاری انجام دهید، چه چیزی بخورید و چگونه سالم بخورید در روند پیری ضروری است.