خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، به پاسخ این س lookال می پردازیم و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن در نظر می گیریم. ما همچنین عواقب خوردن یا عدم مصرف گوشت را در نظر خواهیم گرفت. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. این بدان معناست که گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها ، از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و همچنین انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در خوردن گوشت بسیار قوی و محکم هستند ، در حالی که دیگران محتاط و شکاک هستند. برخی نیز در تصمیم گیری درباره خوردن یا نخوردن گوشت پس از شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن دچار سردرگمی و گیر افتادن شدند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما این را در مورد گوشت می بینیم. آیا باید دقیقاً منظور گوشت را تعیین کنیم؟

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت در بسیاری از مواد مغذی مشترک است. اما در انواع آن ویژگی هایی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن مضر است ، و در برخی دیگر – مفید و تأثیر مثبت بر سلامت انسان است.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها – پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که سلول ها از درصد بالایی از پروتئین در گوشت استفاده می کنند. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که بخشی از پروتئین ها هستند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید آنها را با غذا دریافت کرد.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب ها را بر عهده دارند) و ترشح اندام ها مثر هستند. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل شده و عملکردهای فوق ضعیف انجام می شود. در نتیجه ، سلامت انسان در خطر جدی است ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین غذایی با کیفیت بالا است. بله ، ما می بینیم که گوشت دارای پروتئین با کیفیت خوب است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز فرد به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی – مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه افراد باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (منبع غنی از آن گوشت است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و به طور موثری از کم خونی جلوگیری کرده و مقاومت بدن را حفظ می کند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به اختلالات یادگیری می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان بسیار مثر است ، سلامت پوست ، مو و ناخن را حفظ می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر است. بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی بر سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

پس از مطالعه موارد فوق ، دریافتیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین گوشت مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی هستند که میزان چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را در خون افزایش می دهند. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون مثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده ، که برای سلامت سیستم قلبی عروقی مفید نیستند ، و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند. از آسیب

لازم به ذکر است که در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز چربی وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت استفاده کرده و از آسیب به گروه غذایی اسیدهای چرب اشباع جلوگیری شود. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ را نخورید و چربی های مرغ را جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش میزان چربی های ناخواسته در خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. ممنون از پشتیبانی شما.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه ، مقدار و رژیم اولیه ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مضرات قندها را بررسی کنید

غذاهای خطرناک دودی

ارزش غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید