داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین در مقابل مصرف مکمل ویتامین

آیا ترجیح می دهید برای سالم ماندن از یک رژیم غذایی غنی از ویتامین استفاده کنید یا مکمل های ویتامین مصرف کنید؟ کدام گزینه راحت تر است؟ کدام یک مقرون به صرفه تر است و کدام موثرتر است؟

حقایق اساسی در مورد ویتامین ها

دو نوع ویتامین وجود دارد که به افراد کمک می کند تا سالم بمانند: ویتامین های محلول در چربی و محلول در آب. ویتامین های محلول در چربی آنهایی هستند که توسط بدن انسان تولید می شوند و در کبد و بافت های چربی داخل بدن قرار دارند. آنها تا زمانی که بدن انسان نیاز خاصی به آنها داشته باشد در آنجا می مانند. اینها ویتامین های A، D، E و K هستند.

از طرف دیگر ویتامین های محلول در آب در میوه ها و سبزیجات متعددی یافت می شوند. این ویتامین ها ویتامین C و سایر موادی هستند که در دسته ویتامین B قرار می گیرند مانند تیامین و نیاسین. هنگامی که این ویتامین ها وارد بدن انسان می شوند، مانند ویتامین های محلول در چربی در ذخیره نمی مانند، بلکه از طریق جریان خون وارد گردش می شوند. آنهایی که توسط بدن انسان استفاده نمی شوند از طریق ادرار آزاد می شوند.

مزایا و معایب داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین

بزرگترین فایده ای که می توانید از داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین بهره مند شوید این است که بدن شما می تواند ویتامین های موجود در غذاهایی که می خورید را در خالص ترین و طبیعی ترین شکل آن هضم کند. اگرچه مکمل های ویتامین هنوز برای سلامتی شما مفید هستند، اما به اندازه مکمل های موجود در میوه ها و سبزیجات موثر نیستند.

داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین نیز راه رضایت بخش تری برای سلامتی است زیرا می توانید همزمان از خوردن لذت ببرید. مکمل های ویتامین طعم ملایمی دارند، و به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک کار خسته کننده برای انجام روزانه در نظر گرفته می شوند. از طرف دیگر یک رژیم غذایی غنی از ویتامین می تواند شامل غذاهای مختلف روزانه بسته به مهارت و خلاقیت شما در آشپزخانه باشد.

اما در مورد معایب، اولین چیزی که ممکن است در سازگاری با آن مشکل داشته باشید، محدودیت در انواع غذاهایی است که باید بخورید. برای اینکه اثرات رژیم غذایی غنی از ویتامین خود را خنثی نکنید، باید از گوشت، شیرینی ها و سایر غذاهایی که سرشار از قند، چربی یا روغن هستند، خودداری کنید.

داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین نیز معمولاً گزینه گران‌تری است، زیرا باید فهرست خرید مواد غذایی خود را طوری تغییر دهید که سبزیجات بیشتر و سایر انتخاب‌های غذایی سالم و چیپس‌های سیب‌زمینی مقرون‌به‌صرفه‌ای را که خیلی دوست دارید، درج کنید.

مزایا و معایب مصرف مکمل های ویتامینی

انتخاب مکمل ویتامین مناسب مهم است زیرا همه انواع مکمل های ویتامین برای نیازهای بدن شما مناسب نیستند. دانستن دوز مناسب نیز مهم است. اگر کمتر از چیزی که نیاز دارید مصرف کنید، نمی‌توانید آنطور که باید سالم بمانید یا تا زمانی که باید سالم بمانید. اگر بیش از آنچه نیاز دارید مصرف کنید، ویتامین های اضافی که مصرف می کنید می تواند باعث واکنش های شیمیایی نامطلوب در هر یک از عملکردهای بدن شما شود.

به عبارت دیگر، برای ایمن کردن آن، باید با پزشک خود مشورت کنید که دقیقاً به کدام مکمل های ویتامین نیاز دارید.

با این حال، بزرگترین مزیت مصرف مکمل های ویتامین، سهولت و راحتی است که برای شما فراهم می کند. مکمل‌های ویتامین چیزی هستند که می‌توانید در هر کجا که هستید مصرف کنید، بنابراین بدون توجه به اینکه کجا هستید، برای حفظ عادت سالم خود مشکلی وجود ندارد!

در نهایت، هنوز انتخاب شماست… هر دو راه درست است، اما انتخاب هر دو گزینه بهترین گزینه است.