درست کردن غذای عضله ساز

ماهیچه ها نشان دهنده زرق و برق و سلامت بدن ما هستند. بسیاری از ما مشتاق ساختن ماهیچه ها و زیبا و قوی جلوه دادن بدن خود هستند. اما گاهی اوقات متوجه این واقعیت نیستند که غذایی که می خورند نقش حیاتی در ساخت عضلات و تقویت ساختار بدن ایفا می کند. هیچ ماده غذایی وجود ندارد که صرفا با خوردن آن ماهیچه سازی کند.

حتی اگر غذای عضله‌سازی حاوی پروتئین بیشتری باشد، کربوهیدرات‌ها و کالری‌ها می‌توانند ساختار عضلانی خوبی را به شما ارائه دهند، اگر تمرینات منظمی را با آن‌ها انجام دهید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنم.

غذاهای غیر گیاهی و گیاهی که به طور منظم می خورید می تواند به افزایش عضلات شما کمک کند. اگر گیاهخوار نیستید، از منابع غنی از پروتئین مانند مرغ، گوشت گوسفند، گوشت گاو و ماهی بیشتر استفاده کنید. این غذاهای حیوانی حاوی بیشتر پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری هستند. از آنجایی که پروتئین ها و اسیدهای آمینه می توانند فیبرهای عضلانی شما را تقویت کنند، آنها را به صورت کبابی پخته یا کاری مصرف کنید. می توانید گوشت را داخل جادوگرهای شنی، پفک یا با نان برشته گاز بزنید.

پروتئین های غیر حیوانی پروتئین کامل نیستند. گیاهخواران برای دستیابی به رژیم عضله سازی خود باید کمی تلاش بیشتری را در غذای عضله سازی خود انجام دهند زیرا پروتئین های غیر حیوانی همه 9 اسید آمینه قابل توجه را ندارند. با این حال برخی از انواع سبزیجات می توانند منابع کاملی از پروتئین مانند کینوا و سویا را ارائه دهند. اگر سویا را بخارپز میل کنید، از مزایای کامل پروتئین موجود در سویا برخوردار خواهید شد. توفوی تهیه شده از شیر سویا، کلم بروکلی، اسفناج منابع خوبی از پروتئین هستند. پنیر و ماست دو سبزی دیگر غنی از اسید آمینه هستند.

کربوهیدرات ها برای تامین انرژی کافی بدن برای ساخت عضلات ضروری هستند. پاستا و میوه هایی مانند سیب و پرتقال دارای کربوهیدرات های پیچیده هستند. آنها می توانند انرژی بیشتری به بدن شما کمک کنند و به رشد سریعتر عضلات کمک کنند.

گوشت قرمز منبع خوبی از ویتامین B، پروتئین و کراتین است. تخم مرغ، آب پنیر و ماهی بهترین پروتئین، اسید آمینه و بسیاری دیگر از ویتامین های حیاتی موجود در مواد غذایی هستند. برای دستیابی به اهداف ضروری عضله سازی، غذای عضله ساز را در وعده های غذایی خود بگنجانید.