درمان طبیعی نقرس – چرا توت فرنگی برای نقرس مفید است؟

کارل لینائوس، گیاه شناس سوئدی قرن هجدهم، گفت که رژیم غذایی فقط توت فرنگی نقرس او را درمان کرده است. او احتمالاً به عنوان یک گیاه شناس اطلاعات زیادی در مورد میوه ها و گل ها داشت. از آنجایی که می‌توانید عکس‌هایی از نقاشی او پیدا کنید، احتمالاً در زمان خود متخصص شناخته شده‌ای بوده است. او تا 71 سالگی زندگی کرد، یعنی برای آن قرن کاملاً آگاه به نقرس. اما او نمی توانست در مورد ویتامین C بداند زیرا در دهه 1930 کشف شد.

اگر واقعاً این اتفاق افتاده است، به یاد داشته باشید که رژیم‌های غذایی تک‌غذایی مانند خوردن توت‌فرنگی، رژیم‌های سختی هستند. اینها می توانند حملات نقرس را ایجاد کنند، بنابراین کپی کردن Linnaeus قطعا توصیه نمی شود.

چه چیزی در توت فرنگی بود که این کار را انجام داد؟ برای شروع توت فرنگی دارای محتوای ویتامین C بالایی است. حداقل سه مطالعه گزارش کرده اند که ویتامین C سطح اسید اوریک را کاهش می دهد یا از نقرس محافظت می کند. در آخرین مطالعه، نه به میزان زیادی، بلکه به اندازه کافی (10-15 درصد از سطح اضافی)، آن را به یک کمک مفید برای کاهش اسید اوریک تبدیل کرد.

و یکی از راه های دریافت آن به بهترین شکل این است که فلاونوئیدها به آن اضافه می شود. این دقیقاً خبری نیست زیرا بسیاری از محصولات ویتامین C دارای فلاونوئیدهای مرکبات هستند. اما مشکل بسیاری از محصولات ویتامین C این است که کارشناسان گفته اند که مقدار مساوی (یا تقریباً برابر) فلاونوئیدها باید با ویتامین C باشد. در این صورت اثر درمانی بیشتری وجود دارد. من فقط یک مکمل پیدا کردم (و حدود 10 آماده سازی ویتامین C را بررسی کردم) که این کار را انجام می دهد. اکثر آنها 10 تا 20 درصد فلاونوئیدها نسبت به محتوای ویتامین C دارند.

و همیشه گفته می شود که ویتامین C بهتر است به طور طبیعی از غذاها و آب میوه ها گرفته شود. بنابراین حداقل یک چیز وجود دارد که کارشناسان تغذیه جهان در مورد آن اتفاق نظر دارند.

تصور می شود که شاید 4000 فلاونوئید وجود داشته باشد، اما تنها پنج فلاونوئید به اضافه پروآنتوسیانیدین ها تاکنون در غذاها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. پنج طبقه فرعی فلاونوئیدها عبارتند از: آنتوسیانیدین ها (معروف به آنتوسیانین ها)، فلاون-3-اول ها، فلاونون ها، فلاون ها و فلاونول ها.

کوئرستین، مکمل غذایی که گزارش شده برای درمان نقرس مفید است زیرا یک آنتی اکسیدان است و به دلیل اینکه ممکن است گزانتین اکسیداز را مهار کند و در نتیجه تولید اسید اوریک را کاهش دهد، یکی از فلاونول ها است و به طور قابل توجهی در پیاز و سیب یافت می شود (عمدتاً در پوست سیب است). ). همچنین در گریپ فروت و برخی سبزیجات برگ سبز یافت می شود. مقداری کورستین نیز در توت فرنگی وجود دارد.

توت فرنگی در صدر فهرست غذاهای پر ویتامین C قرار دارد (مقدار 59 میلی گرم در هر 100 گرم) و همچنین دارای فلاونوئیدهای بالایی است. مشخصات فلاونوئیدهای آنها (آنتوسیانیدین ها، فلاوان-3-اول ها و غیره) با گیلاس قابل مقایسه است، اما دقیقاً یکسان نیست. برای مقادیر پروآنتوسیانیدین، توت فرنگی از گیلاس استفاده می کند.

اما ارزش توت فرنگی به عنوان یک غذای نقرس به این ختم نمی شود. بیایید به سایر عوامل غذایی که برای نقرس مفید هستند نگاه کنیم.

کل فلاونوئیدها به ویتامین C: 68٪. بالا. خوب

pH: توت فرنگی نسبتا قلیایی است. خوب

پورین: کم خوب

شاخص گلیسمی: متوسط. خوب

امتیاز ORAC (ظرفیت آنتی اکسیدانی): در میان بالاترین مواد غذایی ویتامین C برتر. خوب

آب: حدود 91 درصد خوب

آیا شواهدی در مورد توت فرنگی در درمان نقرس وجود دارد؟ من چند تا دیده ام. به نظر می رسد یکی را به یاد دارم که در آن هموطن گفت که هر زمان که احساس کرد حمله نقرس در راه است به یخچال می رود تا یک کاسه توت فرنگی بخورد و این احساس پس از خوردن آن برطرف شد. نوع داستانی که در مورد گیلاس، آب آلبالو و آلبالو خشک می خوانید.

آن غذای تابستانی معروف بریتانیایی… توت فرنگی و خامه، (خامه پورین پایین، GI پایین و کربوهیدرات نسبتا کم است)، کسی هست؟ بله، و یک وعده اضافی نیز اگر باقی مانده است، لطفا.

NB. محتوای این مقاله حاوی اطلاعات پزشکی است نه توصیه های پزشکی. لطفاً همیشه قبل از اجرای هر درمانی، راه‌های درمان را با پزشک یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در میان بگذارید.