درمان مونونوکلئوز – خستگی آدرنال

مونو یک محرک رایج برای خستگی آدرنال است. در طول درمان مونونوکلئوز بسیار مهم است که غدد فوق کلیوی به عنوان بخشی از برنامه در نظر گرفته شوند.

پس از یک بیماری مانند ویروس اپشتین بار که باعث مونونوکلئوز یا تب غدد می شود، بدن برای بهبودی نیاز به زمان دارد. خواب فراوان، استراحت، غذای سالم خالص، نور خورشید و ورزش درجه بندی شده ضروری است. اگر این شرایط برآورده نشود، غدد فوق کلیوی خسته یا “فرسوده” می شوند. سپس آنها قادر به تولید مقادیر کافی هورمون مانند آدرنالین، کورتیزول و DHEA نیستند. وظیفه این هورمون های آدرنال کمک به بدن برای مقابله با استرس است.

پس علائم خستگی آدرنال چیست؟ خوب علامت اولیه کم انرژی، بی حالی و خستگی مداوم است. همچنین ممکن است متوجه سیاهی زیر چشم، کاهش ایمنی، میل جنسی ضعیف، تنش قبل از قاعدگی، میل به قند، سردرد، تمرکز ضعیف، خواب بدون طراوت و از دست دادن علاقه به زندگی شوید.

اگر به دنبال درمان مونونوکلئوز هستید، در اینجا نکاتی در مورد نحوه درمان خستگی آدرنال و بهبود سریع شما وجود دارد!

  • باید هدفتان این باشد که خواب کافی داشته باشید. حداقل 8-10 ساعت خواب عمیق و بدون وقفه در شبانه روز مورد نیاز است. چرت بعدازظهر نیز می تواند بسیار مفید باشد، اما آن را خیلی دیر در روز رها نکنید.
  • مدیتیشن منظم، یوگا یا تنفس عمیق می تواند به بدن شما کمک کند تا با استرس ناشی از مونو مقابله کند و شما را در برابر هر چیزی که زندگی به شما می اندازد انعطاف پذیرتر کند.
  • رژیم غذایی شما باید قند، آرد سفید، قهوه، الکل، غذاهای فرآوری شده، سیگار و مواد مخدر کم باشد. این مضرات می توانند در کوتاه مدت احساس بهتری در شما ایجاد کنند، اما اگر به طور منظم مصرف شوند، غدد فوق کلیوی شما را تخلیه می کنند و بهبودی شما را طولانی تر می کنند.
  • مکمل هایی مانند ویتامین C، کمپلکس B و منیزیم می توانند به ترمیم غدد فوق کلیوی و درمان مونونوکلئوز کمک کنند. اسیدهای چرب امگا 3 حاصل از روغن ماهی دریاهای عمیق یا روغن بذر کتان می تواند به رفع خستگی کمک کند. اگر کم خون هستید، مصرف مقداری آهن مهم است.
  • گیاهانی مانند شیرین بیان و جینسینگ می توانند عملکرد آدرنال را تقویت کرده و به درمان مونونوکلئوز کمک کنند. این گیاهان را می توان به صورت چای، کپسول یا تنتور مایع مصرف کرد.
  • تمرین بدنی ملایم قدرت و استقامت آدرنال شما را افزایش می دهد. اگر به ورزش عادت ندارید، لطفاً به آرامی شروع کنید و با گذشت زمان به آرامی ورزش کنید. اگر در مراحل اولیه حاد مونو هستید، لطفاً استراحت کنید تا بدنتان به آن برسد. اگر خیلی زود انجام دهید، در نهایت به نقطه اول باز می گردید.
  • زمانی را برای خنده، سرگرمی و شادی در زندگی خود اختصاص دهید. اینها راههای عالی برای کاهش سطح استرس هنگام درمان مونونوکلئوز هستند.
  • با خودتان ملایم باشید – سعی نکنید همیشه کامل باشید. شما می توانید استرس را به سادگی با یادگیری رفتار با جریان کاهش دهید.
  • موفقیت ها و پیروزی های زندگی خود را جشن بگیرید. در طول درمان مونونوکلئوز ممکن است فقط چیزهای کوچکی مانند لذت بردن از یک قدم زدن 10 دقیقه ای، تکمیل یک کتاب خوب یا پختن یک غذای سالم جدید باشد که می توانید آن را جشن بگیرید – این شروع خوبی است! تصدیق پیشرفت شما به حفظ نگرش مثبت کمک می کند که به شما کمک می کند با استرس کنار بیایید و غده فوق کلیوی خود را قوی نگه دارید.