دستور العمل های آب سبزیجات برای افرادی که سبزیجات دوست ندارند

ممکن است فکر کنید که سبزیجات را دوست ندارید، اما پیدا کردن دستور العمل های مناسب آب سبزیجات ممکن است نظر شما را تغییر دهد! آب سبزیجات ممکن است دنیای جدیدی را برای شما بگشاید.

همه ما می دانیم که سبزیجات برای ما مفید هستند. اکثر پزشکان و ادارات بهداشت دولتی به ما می گویند که باید چندین وعده در روز مصرف کنیم. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات مهم مبارزه کننده با سرطان هستند.

متأسفانه، برای برخی افراد، سبزیجات طعم خوبی ندارند. شاید بافت سبزیجات آب پز یا بخارپز برای شما ناخوشایند باشد یا بو یا طعم سولفوریک سبزیجات چلیپایی (کلم بروکلی، کلم و غیره) شما را خاموش کند. با هر آبمیوه گیری برقی می توانید رابطه خود را با این گیاهان سرشار از مواد مغذی از طریق دستور العمل های سبزیجات با هدف جوانه های چشایی دوسوگرای سبزیجات تغییر دهید.

اکثر مردم از آب میوه لذت می برند، اما اصطلاح “آب سبزیجات” تصاویری از V8 یا سایر نوشیدنی های کنسرو شده گوجه فرنگی را به ذهن متبادر می کند. باور کنید یا نه، یک دنیای کامل از سبزیجات آب‌دار وجود دارد که طعمی شبیه آنچه شما تصور می‌کنید ندارد. چه به تنهایی و چه مخلوط با عصاره میوه، حتی افرادی که از سبزیجات متنفر هستند می توانند از آن استفاده کنند.

آب سبزیجاتی که حتی برای افرادی که دوست ندارند به راحتی از آنها لذت ببرند عبارتند از خیار، هویج، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی تازه (که بسیار متفاوت از کنسرو گوجه فرنگی است!)، کرفس، جیکاما و کدو سبز. سپس گزینه های مختلفی برای پوشاندن طعم نمونه های دیگر وجود دارد.

اولین گزینه برای خوشمزه تر کردن دستور العمل های آب سبزیجات مخلوط کردن آنها با عصاره میوه است. آب اسفناج یا آب کلم پیچ مخلوط با آب سیب شیرین و خوشمزه است. آب پرتقال می تواند بر طعم کمی آب سبز غلبه کند. هویج و سیب ترکیبی عالی برای کسانی هستند که از سبزیجات متنفر هستند. آب گیلاس یا انار به قدری خوش طعم است که مقدار کمی آب هویج یا کرفس به سختی قابل توجه است. آب خربزه به خوبی با خیار یا کرفس مخلوط می شود. آب جیکاما یا آب کدو سبز را می توان با آب انبه یا آناناس ترکیب کرد.

اگر در حال تهیه اسموتی هستید، آووکادو را می توان به هر میوه یا آب میوه اضافه کرد بدون اینکه طعم آن به میزان قابل توجهی تغییر کند. این کار فیبر و چربی های سالم را به نوشیدنی شما اضافه می کند. اسفناج یا سایر سبزیجات برگدار را می توان با میوه و ماست پوره کرد تا یک اسموتی سبز مغذی و بدون طعم قوی گیاهی ایجاد کند.

گزینه دیگر اضافه کردن آبلیمو یا آبلیمو است تا طعم آب سبزیجات را روشن کند و جذابیت آن را برای جوانه های چشایی شما افزایش دهد. اضافه کردن زنجبیل یا سیر تازه می تواند به آن پیچ و تاب کاملاً متفاوتی بدهد. همچنین می توان از گیاهان برای تغییر مشخصات طعمی آب میوه استفاده کرد. ریحان، جعفری، گشنیز یا شوید را امتحان کنید.

در صورت تمایل می توان آب سبزیجات را در دستور العمل های دیگر گنجاند. از آب سبزیجات تازه به عنوان پایه سوپ عدس یا سوپ سبزیجات یا در وینگرت یا ماریناد استفاده کنید. آب فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و خیار را می توان با ادویه جات ترشی جات ترکیب کرد تا یک گازپاچوی خوشمزه درست شود.

آب سبزیجات حتی می تواند به جای آب برای پختن برنج یا غلات دیگر استفاده شود. همچنین می تواند بخشی از کوکتل شود، یا به جای آب در تقریباً هر دستور غذای خوش طعمی استفاده شود.

وقتی نوبت به یافتن راه‌هایی برای گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی‌تان می‌رسد، از فکر کردن خارج از چارچوب نترسید. از طریق آبمیوه گیری، می توانید از مواد مغذی حیاتی سبزیجات بدون طعم یا بافت ناخواسته سبزیجات لذت ببرید.