دستیابی به سطوح طبیعی قند خون با کمک فهرستی از غذاهایی که برای دیابتی ها باید مصرف کنند (سبزیجات)

سالم‌ترین انتخاب برای دیابتی‌ها رژیم‌های گیاه‌خواری است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا سطح قند خون طبیعی خود را به دست آورند. انواع مختلفی از رژیم های گیاهخواری وجود دارد. به طور کلی لیست رژیم های گیاهخواری بر اساس سبزیجات، میوه ها، غلات، آجیل، لوبیا، دانه ها و عدس است. این رژیم های گیاهی دارای چربی، کالری و همچنین کلسترول کم هستند. اگر شخص به طور خاص یک فرد دیابتی استفاده از فرآورده های حیوانی را کاهش دهد، می تواند چندین فواید سلامتی را برای بدن به همراه داشته باشد. افرادی که رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند کمتر در معرض خطر چاق شدن یا از کلسترول بالا یا فشار خون بالا هستند. احتمال ابتلا به مشکلات عروق خونی و برخی سرطان ها نیز بسیار کمتر است. استفاده از رژیم گیاهخواری می تواند دیابت نوع 1 را قادر به استفاده از مقدار کمتری انسولین کند. در صورتی که فرد مبتلا به دیابت نوع 2 باشد، رژیم گیاهخواری به کاهش وزن او کمک می کند و نتیجه آن کنترل بهتر سطح قند خون خواهد بود.

تقریباً همه سبزیجات برای دیابتی ها سالم تر هستند. هنوز هم برخی هستند که پتانسیل بهبود عملکرد پانکراس را دارند. عملکرد بهتر پانکراس منجر به سطح بهتر گلوکز خون می شود. در اینجا لیستی از سبزیجاتی که افراد دیابتی باید مصرف کنند، آورده شده است.

کدو تلخ

کدو تلخ برای درمان دیابت معروف است. این یک داروی عامیانه است که از قرن ها پیش مورد استفاده بیماران دیابتی قرار گرفته است. کدو تلخ به دیابتی‌ها کمک می‌کند تا به سطح طبیعی گلوکز خون برسند، زیرا سرشار از انواع مختلف سنگ معدن‌های ضروری و ویتامین‌ها به‌ویژه آهن ویتامین C، B1 و B2 است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای دیابتی‌های کم‌تغذیه مفید هستند. این مواد معدنی توانایی بدن خود را برای مبارزه با عفونت ها و بیماری های مختلف دیگر افزایش می دهند.

بنگال گرام

مطالعات علمی و تحقیقات بالینی ثابت کرده است که عصاره گرم بنگال پتانسیل افزایش توانایی بدن در استفاده از گلوکز ارائه شده را دارد. این عصاره نه تنها برای افراد دیابتی بلکه برای افراد عادی نیز مفید است. روش ترجیحی این است که جوانه سیاه جوانه زده را با حدود نصف فنجان آب کدو تلخ تازه با یک قاشق عسل مصرف کنید. این مفهوم برای درمان موارد خفیف دیابت بسیار ارزشمند است.

بادام زمینی

مصرف روزانه یک مشت بادام زمینی از سوءتغذیه دیابتی ها جلوگیری می کند. همچنین از خطر عوارض عروقی جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی، سویا و کاهو

این سه سبزی برای بیماران دیابتی نیز مفید است. مزیت اصلی از محتوای بالای فیبر آنها ناشی می شود. این رژیم غذایی غنی از فیبر به بیماران دیابتی کمک می کند تا آنها را از پرخوری دور نگه دارند. این سه سبزی همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند و بنابراین پروفایل لیپیدی افراد دیابتی را کنترل می کند.

نکته اصلی در اینجا این است که مقدار زیادی سبزیجات را در آشپزی روزانه خود اضافه کنید. این نه تنها به بهبود سطح گلوکز کمک می کند، بلکه در عین حال به بهبود سلامت کلی فرد نیز کمک می کند.