دیابت نوع 2 – آیا رژیم کتو به کاهش سطح قند خون کمک می کند؟

آیا رژیم کتوژنیک برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند ، بی خطر است؟ رژیم غذایی توصیه شده برای افرادی که قند خون بالایی دارند ، کاهش وزن را تشویق می کند: رژیم کتوژنیک دارای چربی زیاد و کربوهیدرات کم است ، بنابراین اسرارآمیز است که چگونه چنین رژیم غذایی پرچربی انتخابی برای قند خون کم چرب است.

رژیم کتوژنیک مصرف کم کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و پروتئین را تأکید می کند. سپس بدن با فرآیندی به نام “کتوز” چربی را تجزیه کرده و منبع سوختی به نام کتون تولید می کند. معمولاً رژیم غذایی سطح قند خون را بهبود می بخشد در حالی که نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد. این رژیم غذایی در ابتدا برای درمان صرع طراحی شده بود ، اما انواع غذاها و الگوهای رژیم غذایی که به آن اشاره می کند به نفع افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در حال مطالعه است.

رژیم کتوژنیک حاوی غذاهایی مانند …

  • ماکارونی ،

  • میوه ، و

  • نان

به عنوان منبع انرژی بدن. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از قند خون بالا و ناپایدار رنج می برند و رژیم کتو به آنها کمک می کند تا بدن قند خون خود را در سطح سالم پایین نگه دارد.

رژیم کتونی چگونه به بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند؟ در سال 2016 ، مجله چاقی و اختلالات خوردن یک بررسی منتشر کرد که نشان می دهد رژیم کتو می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا نتایج آزمایش A1c را بیشتر از رژیم غذایی کالری بهبود بخشند.

رژیم کتوژنیک بر مصرف پروتئین و چربی بیشتر تأکید می کند و باعث می شود کمتر گرسنه شوید و بنابراین منجر به کاهش وزن می شود. پروتئین و چربی به زمان بیشتری نیاز دارند تا توسط کربوهیدرات ها هضم شوند و به حفظ سطح انرژی کمک کنند.

به طور خلاصه ، رژیم کتوژنیک …

  • قند خون را کاهش می دهد ،

  • حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و

  • وابستگی کمتر به مواد مخدر را ترویج می کند.

برنامه رژیم کتو. رژیم های کتوژنیک سخت هستند ، اما اگر به درستی رعایت شوند می توانند یک رژیم غذایی مغذی و سالم را ارائه دهند. این در مورد دوری از غذاهای کربوهیدرات دار است که احتمالاً سطح قند خون را افزایش می دهد.

اغلب به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می شود که روی این رژیم غذایی تمرکز کنند زیرا شامل ترکیبی از غذاهای کم کربوهیدرات ، چربی بالا و پروتئین متوسط ​​است. این نیز مهم است زیرا از غذاهای بسیار فرآوری شده اجتناب می کند و از غذاهای سبک فرآوری شده و سالم استفاده می کند.

رژیم کتوژنیک باید شامل این نوع غذاها باشد …

  • سبزیجات کم کربوهیدرات: در هر وعده غذایی سبزیجات بخورید. از سبزیجات نشاسته ای مانند ذرت و سیب زمینی خودداری کنید.

  • تخم مرغ: حاوی کربوهیدرات کم و منبع پروتئین بالا است.

  • گوشت: گوشت های چرب بخورید اما از مقادیر زیاد آن اجتناب کنید. مقادیر بالای پروتئین به همراه کربوهیدرات کم می تواند باعث شود کبد پروتئین را به گلوکز تبدیل کند و باعث شود فرد از کتوز خارج شود.

  • ماهی: منبع عالی پروتئین

از منابع چربی سالم مانند آووکادو ، دانه ها ، آجیل و روغن زیتون استفاده کنید.

نتیجه. پیگیری آنچه بدن شما نیاز دارد و نه آنچه شما احساس می کنید به آن نیاز دارید مفید است. همیشه توصیه های پزشک خود را در مورد رژیم غذایی و داروها دنبال کنید و قبل از شروع برنامه رژیم غذایی جدید با وی مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید