دیابت نوع 2 – قند خون را با این غذاهای کلاسیک تایلندی حفظ کنید

غذاهای تایلندی یکی از غذاهایی است که به سرعت در حال رشد در غرب است. و با توجه به غذاهایی که بیشتر از سایر کشورها طعم و مزه تر و غنی تر هستند، جای تعجب نیست که بیشتر و بیشتر بیماران دیابتی نوع 2 به غذاهای تایلندی روی می آورند تا بدون نیاز به خفه کردن سالادها و ساندویچ های بی ارزش غذا بخورند.

با این حال، هر غذای تایلندی در منوی رستوران محلی شما برای بیماران دیابتی مناسب نیست. یک وعده غذایی با سالاد پاپایا، رشته فرنگی سرخ شده و برنج چسبناک شیرین شده احتمالاً قند خون شما را بالاتر از بادبادک خواهد برد. برای شما خوش شانس است که چند غذای خوشمزه تایلندی وجود دارد که برای کنترل قند خون دیابتی ایده آل هستند.

سوپ میگو تند: سوپ میگو تند (همچنین به عنوان “تام یوم گونگ” شناخته می شود) حاوی میگوی تازه، ادویه های تایلندی و شیر نارگیل است. اگرچه میگو به اندازه ماهی سالمون سالم نیست، اما سرشار از چربی های امگا 3 است. چربی های امگا 3 با التهابی که زمینه ساز مقاومت به انسولین است مبارزه می کند. تحقیقات منتشر شده در 2009 “ژورنال FASEB” دریافتند که مکمل امگا 3 موجود در غذاهای دریایی باعث کاهش مقاومت به انسولین ناشی از چاقی می شود.

کاری نارگیل: کاری نارگیل مانند پانانگ کاری مملو از غذاهایی مانند سبزیجات و گوشت بدون چربی است که باید اساس رژیم غذایی دیابتی شما را تشکیل دهد. روغن نارگیل سرشار از نوعی چربی منحصر به فرد است که به تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​معروف است. مقاله ای در فوریه 2009 مروری بر تحقیقات متابولیسم دیابتاو به این نتیجه رسید که غذاهای غنی از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​به دیابت کمک می کند تا قند خون خود را مدیریت کند.

شکوه صبح: صبحانه سرخ شده یک غذای جانبی کامل تایلندی است. Morning glory یک سبزی سبز است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که دیابتی‌هایی که سبزیجات مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که از سبزیجات اجتناب می‌کنند وزن کمتری دارند.

مرغ کبابی: بسیاری از رستوران های تایلندی مرغ کبابی یا پخته شده را ارائه می دهند. هنگامی که پوست را جدا می کنید، این ظرف دارای چربی اشباع شده و کالری کمی می شود. تحقیقات نشان می دهد که افزایش دریافت پروتئین از منابع سالم مانند مرغ کبابی می تواند اشتها را حفظ کند و حتی ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد.

سبزیجات بخار پز شده: از سبزیجات بخارپز مانند بروکلی، گوجه فرنگی، پیاز و هویج خیلی سالم تر نیست. با این حال، مردم تایلند یک غذای ملایم مانند سبزیجات بخارپز را به تنهایی نمی پذیرند. با افزودن مقداری نمک و مقدار زیادی شیر نارگیل، یک رژیم کلاسیک رژیمی از کسل کننده به دهان آبی تبدیل می شود.

میوه تازه: تایلند میوه هایی مانند آناناس، میوه اژدها و انبه را ارائه می دهد که نه تنها طعم دهنده هستند، بلکه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. از رستوران های محلی تایلندی خود بخواهید تا برای دسر شما بشقاب میوه ای متشکل از میوه های سنتی تایلندی درست کنند. حتما مصرف میوه خود را محدود کنید زیرا برخی از میوه های تایلندی مانند انبه و آناناس سرشار از قند هستند.