راهنمای میوه هایی که تستوسترون را افزایش می دهند

رژیم غذایی و تستوسترون ….

آیا به دنبال راه هایی برای افزایش سطح تستوسترون به طور طبیعی هستید؟ آیا به رژیم غذایی خود نگاه کرده اید؟

در زیر مجموعه ای از نکات پزشکان، دانشمندان و کارشناسان تناسب اندام در مورد رژیم غذایی سالم برای تولید بهینه تستوسترون، از جمله بسیاری از غذاها و حتی میوه هایی که تولید تستوسترون را افزایش می دهند، ارائه شده است.

تستوسترون توسط بدن تولید می شود و در غذاهایی که می خوریم یافت نمی شود. با این حال، برخی از غذاها منجر به تولید تستوسترون و گردش خون بهتر می شود، که تستوسترون را به اندام مناسب می رساند، در حالی که باید از مصرف سایر غذاها اجتناب شود.

بنابراین غذاهایی که تولید تستوسترون را تشویق می کنند ممکن است – به دلیل عدم وجود اصطلاح بهتر – منابع غذایی تستوسترون نامیده شوند.

منابع غذایی تستوسترون

عبارتند از:

روی: بهترین منبع روی در رژیم غذایی، گوشت است. بهترین انتخاب گوشت، گوشت سفید مرغ است. بهترین انتخاب ماهی سالمون است. برای گیاهخواران، بادام زمینی یا لوبیا را انتخاب کنید. هیچ میوه ای که باعث افزایش تستوسترون شود در این دسته وجود ندارد، زیرا استفاده از منابع گیاهی روی برای بدن سخت تر است و منابع غذایی تستوسترون خوبی نیستند.

ویتامین A: برای عملکرد طبیعی اندام های تولید مثل ضروری است. بسیاری از میوه هایی که تستوسترون را در این دسته افزایش می دهند: سیب، زغال اخته، طالبی، آناناس و مرکبات، فقط به نام چند مورد. سایر منابع غذایی ویتامین A شامل ماهی (ماهی آزاد)، سبزیجات برگدار (اسفناج) و سبزیجات رنگارنگ مانند گوجه فرنگی، فلفل قرمز و کدو زرد است.

امیدوارم که ماهی سالمون را دوست داشته باشید، زیرا روغن ماهی علاوه بر اینکه منبع عالی ویتامین A و روی و همچنین پروتئین است، سطح SHBG (گلوبولین پیوند دهنده هورمون جنسی) را پایین نگه می‌دارد. وقتی تستوسترون در جریان خون وارد SHBG می شود، به آن متصل می شود و سپس نمی تواند با هیچ یک از سلول های بدن تعامل داشته باشد.

اثر خالص تستوسترون که به SHBG متصل است مانند کمبود تستوسترون است زیرا از تأثیر آن بر بدن جلوگیری می کند. ماهی قزل آلا ممکن است منبع غذایی شماره یک شما با تستوسترون باشد و صدف‌هایی که به طور طبیعی غنی از روی هستند به‌دنبال آن باشد.

رژیم غذایی و تستوسترون

اجتناب کردن:

غذاهای زیر منابع غذایی و نوشیدنی دوستدار تستوسترون نیستند: غذاهای سرخ شده، قند و کافئین بیش از حد غده فوق کلیوی را تحریک می کند که مقداری تستوسترون تولید می کند. تحریک بیش از حد آدرنال منجر به “خستگی آدرنال” می شود، به این معنی که آنها تستوسترون یا چیز دیگری تولید نمی کنند.

بنابراین اگر به دنبال منابع غذایی تستوسترون هستید، یک صبحانه حاوی هاش براون، نان تست با ژله و قهوه با خامه و شکر تقریباً همه چیزهایی را در خود دارد که می خواهید از آن اجتناب کنید.

در نتیجه، یک رژیم غذایی سالم و تولید تستوسترون دست به دست هم می دهند.

در اینجا نمی‌توان همه منابع غذایی خوب تستوسترون یا حتی همه میوه‌هایی که تستوسترون را افزایش می‌دهند در اینجا گنجانده شود.

برای یک برنامه شخصی که نیازهای فردی شما را برآورده می کند، با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

در ضمن فردا صبحانه یک املت تخم مرغ (زرده تخم مرغ حاوی کلسترولی است که تستوسترون از آن درست می شود) همراه با گوجه فرنگی و فلفل قرمز (منابع ویتامین A) و آب پرتقال میل کنید. این کار را با مقداری نان تست جوانه یونجه (که گفته می شود یونجه یک محرک جنسی است) و چند سیب تازه، آناناس یا سایر میوه هایی که تستوسترون را افزایش می دهند، دنبال کنید و مطمئن باشید که روز خوبی را شروع خواهید کرد.