رفلکسولوژی – آلرژی پاییزی را با این غذاها از بین ببرید


آلرژی پاییزی

به دلیل تنوع آنتی هیستامین هایی که برای کنترل علائم آلرژی استفاده می شود و همه آنها دارای عوارضی مانند خواب آلودگی هستند، مصرف برخی مواد غذایی در فصل پاییز به کنترل بهتر واکنش های آلرژیک کمک می کند.

ماست:

باکتری های زنده موجود در برخی غذاها مانند ماست و کفیر، دستگاه گوارش را برای تولید گلبول های سفید و آنتی بادی ها و همچنین فاکتورهای رشد و ترکیباتی که واکنش بدن به آلرژن ها را کاهش می دهند، تحریک می کنند.

ماهی روغنی:

مصرف برخی از ماهی های روغنی مانند سالمون و ساردین باعث افزایش میزان امگا 3 در بدن می شود و التهاب یکی از علائم آلرژی در بدن را کاهش می دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کودکانی که از سنین پایین شروع به مصرف ماهی های چرب می کنند کمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی ها هستند.

مصرف ماهی باعث ایجاد تعادل بین امگا 3 و امگا 6 موجود در بدن می شود، بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر مثبت می گذارد و علائم آلرژی را کاهش می دهد.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه 500 میلی گرم ویتامین C به کاهش علائم آلرژی مانند سرفه، عطسه و احتقان بینی کمک می کند.
برای دریافت دوز اضافی ویتامین C، با کلم بروکلی، گل کلم و سایر انواع کلم توصیه می شود.

پیاز و سیر:

هر دوی این دو سبزی مفید سرشار از کورستین هستند. نوعی آنتی اکسیدان قوی که به عنوان آنتی هیستامین عمل می کند و از شدت علائم آلرژیک می کاهد. کوئرستین همچنین دارای اثرات ضد التهابی است و اثرات ضدالتهابی آن به مسدود کردن بخش ایجاد کننده آلرژی در سیستم ایمنی بدن و کاهش تولید هیستامین کمک می کند. همچنین در سیب، جو و مریم گلی یافت می شود.

کدو تنبل:

کدو تنبل حاوی کاروتنوئیدها یا پیش سازهای ویتامین A است که نقش آنتی اکسیدانی دارند و نقش مهمی در مبارزه با آلرژی دارند.
کدو سبز خام همچنین حاوی ویتامین C است. این ویتامین نقش زیادی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت های تنفسی در پاییز و زمستان دارد. علاوه بر این، فیبر بالای کدو تنبل به بهبود فرآیند گوارش کمک می کند.

برنا/