روغن آفتابگردان در مقابل روغن آووکادو

انواع مختلفی از روغن ها وجود دارد که می توان از آنها در غذا استفاده کرد. علاوه بر تغییر طعم، آیا واقعاً تفاوتی در فواید سلامتی دو محصول غذایی سالم وجود دارد؟

روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است. اسید اولئیک برای پیشگیری از بیماری های بدن مانند برخی سرطان ها شناخته شده است. همچنین به بدن در بهبود زخم ها یا مشکلات داخلی کمک می کند.

روغن آفتابگردان حاوی روغن ها و چربی های امگا 6 است. بسیاری از مردم ادعا می کنند که امگا 6 ناسالم و خطرناک است، اما حقیقت این است که بدن به هر ماده مغذی نیاز دارد. مصرف زیاد چیزی در نهایت به شما آسیب می رساند، بنابراین باید در مصرف آن اعتدال کنید.

قلب سالم نیز مورد نیاز است. هر دوی این روغن های آشپزی با محتویات جادویی خود می توانند از بیماری قلبی جلوگیری کنند. این کار با باز کردن انسداد شریان هایی که بر قلب شما تأثیر می گذارد، عمل می کند. آنها همچنین فشار خون شما را کاهش می دهند که به عنوان قابلیت های ضد التهابی نیز شناخته می شود.

روغن های ضد التهابی می توانند به بسیاری از شرایط کمک کنند. در روغن آووکادو، ماده ضد التهابی در اسید اولئیک یافت می شود که خارش و بسیاری از بیماری های پوستی را کاهش می دهد. روغن آفتابگردان دارای عنصری است که به کنترل حملات شدید آسم کمک می کند.

ویتامین E… بله، لطفا. این ماده دیگری است که در هر دو این روغن های سالم وجود دارد. ویتامین E برای بهبود پوست و چشم شناخته شده است. همچنین برای سیستم ایمنی بدن شما عالی است. ویتامین E به پوست در مشکلاتی مانند آسیب های ناشی از نور خورشید و جای زخم کمک می کند.

هر دوی این روغن‌های پخت و پز توانایی بهبود سیستم ایمنی را با محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌دیدگی ناشی از عفونت و بیماری دارند. همچنین به بازسازی سلول ها کمک می کند. این بازسازی دلیل اصلی بهبود سریع زخم ها است.

روغن آفتابگردان به عنوان یک تقویت کننده انرژی نیز شناخته می شود. چربی های غیر اشباع جنبه مهمی در حفظ انرژی شما دارند. در حالی که چربی های اشباع شده می توانند شما را خسته کنند.

روغن آووکادو از سوی دیگر دارای چربی های تک اشباع است که به بدن کمک می کند سطح خون و کلسترول را کاهش دهد. چربی های تک اشباع نیز یکی از عناصر سالم تری هستند که در روغن پخت و پز درست مانند چربی های غیراشباع یافت می شوند.

هر دو روغن پخت و پز بسیار شبیه هستند و در عین حال بسیار متفاوت هستند. تفاوت های زیادی که ممکن است تصور شود وجود ندارد. آنها از منابع طبیعی که برای بدن مضر نیستند فشرده شده اند.

وقتی تصمیم می گیرید از چه روغن های آشپزی در وعده های غذایی خود استفاده کنید، مطمئن شوید که دقیقاً به چه طعمی علاقه دارید. همچنین باید مطمئن شوید که این روغن برای تمام خانواده شما سالم است. به یاد داشته باشید که همه چیز باید در حد اعتدال مصرف شود زیرا ممکن است مشکلاتی از مصرف بیش از حد هر محصول غذایی ایجاد شود.