روغن ماهی امگا 3: چه چیزی برای شما مناسب است؟

اسیدهای چرب امگا 3 حاوی ایکوزاپنتانیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) که در ماهی یافت می شود و اسید آلفا لینولنیک (ALA) که در گیاهان یافت می شود. برخلاف چربی‌های اشباع شده موجود در غذاها که می‌توانند کلسترول ناسالم (LDL) را افزایش دهند، چربی‌های چند غیراشباع موجود در روغن ماهی به کاهش کلسترول و کاهش التهاب کمک می‌کنند.

EPA و DHA هستند اسیدهای چرب ضروری زیرا بدن آنها را تولید نمی کند، بنابراین دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از رژیم غذایی و مکمل ها ضروری است. شما می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را در دانه کتان، گردو، روغن گردو و کدوهای زمستانی مانند کدو تنبل، کره و بلوط بیابید. بهترین منبع روغن امگا 3 از ماهی های سرد آب نمک مانند ساردین، آنچوی، ماهی تن و سالمون است. ماهی های آب گرم و آب شیرین ممکن است برای شما مفید باشند، اما منابع قابل قبولی از امگا 3 در نظر گرفته نمی شوند.

تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 به طرق مختلف برای سلامتی مفید هستند:

  • آنها به کاهش سطح تری گلیسیرید تا 30٪ و LDL (بد) کمک می کنند. کلسترول – ماده‌ای چرب که می‌تواند باعث ایجاد و لخته شدن شریان‌ها شود و در نتیجه خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.
  • آنها می توانند فشار خون و التهاب را در بدن کاهش دهند، که پیش ساز بسیاری از بیماری های خود ایمنی است

چگونه می دانید چه مارک یا نوع روغن ماهی را بخرید؟ اگر دو بطری مختلف روغن ماهی در کنار یکدیگر داشته باشیم و هر بطری حاوی کپسول های 1000 میلی گرمی باشد، ممکن است هر کپسول بسیار متفاوت باشد. می تواند تفاوت های زیادی در منابع، کیفیت، قدرت و کمیت آن وجود داشته باشد. برای انتخاب امگا 3 مناسب، باید به نوع فرآیند استخراج روغن و همچنین حذف PCBها، سموم، سرب، جیوه و سایر فلزات سنگین توجه کنیم.

چگونه مقدار مناسب مصرف را تعیین می کنید؟ یک بزرگسال متوسط ​​باید حداقل 1000 EPA در روز مصرف کند. EPA جزء ضروری روغن ماهی است. بسیار مهم است که EPA با DHA مصرف شود. DHA همچنین یک منبع مغذی مهم برای نوزادان است. دو کپسول 1000 میلی گرمی از دو سازنده مختلف ممکن است مقادیر بسیار متفاوتی از EPA داشته باشند. برخی حاوی کمتر از 80 میلی گرم هستند، در حالی که برخی دیگر می توانند بیش از 750 میلی گرم داشته باشند.

چگونه می دانید کدام یک را بخرید؟ بهتر است فقط بهترین و خالص ترین روغن امگا 3 را خریداری کنید. بهتر است امگا 3 را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید، حتی اگر ممکن است گرانتر از چیزی باشد که ممکن است در یک سوپرمارکت یا داروخانه پیدا کنید. من برند Nordic Naturals را ترجیح می دهم. هر دوز کپسول روغن ماهی که بیماران ما استفاده می کنند حاوی حداقل 650 میلی گرم EPA، 450 میلی گرم DHA و 180 میلی گرم دیگر امگا 3 است و از آلاینده هایی مانند جیوه، سرب و PCB پاک می شود. ما همچنین بوی “ماهی” یا طعم پس از آن ندارد و شخص ثالث تست شده است.