رژیم غذایی اسکاندیناوی و فواید آن

متخصصان تغذیه از رژیم غذایی اسکاندیناوی عصبانی هستند. همانطور که از نامش پیداست ، رژیم غذایی اسکاندیناوی شامل غذاهایی است که از منطقه آمده و به طور سنتی در دانمارک ، فنلاند ، ایسلند ، نروژ و سوئد مصرف می شود.

معمولاً رژیم غذایی اسکاندیناوی شامل غلات کامل مانند چاودار ، جو و جو است. انواع توت ها و میوه های دیگر ؛ سبزیجات به ویژه کلم و سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی و هویج. ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی و شاه ماهی. و حبوبات (لوبیا و نخود فرنگی).

بسیاری آن را رژیم غذایی جدید اسکاندیناوی می نامند ، که تبدیل به یک فرهنگ غذایی جدید شده است که در سالهای 2009-13 با تمرکز بر غذا ، سلامت و محیط زیست توسعه یافته است. رژیم غذایی جدید اسکاندیناوی بر اساس مواد اولیه اسکاندیناوی است اما در سراسر جهان سازگار است.

بر خلاف رژیم مدیترانه ای ، که شامل روغن زیتون است ، از روغن کلزا (روغن کانولا) ، که سرشار از چربی های سالم غیر اشباع سالم است ، طرفداری می کند. و همچنین حاوی مقداری اسید آلفا لینولنیک ، یک اسید چرب امگا 3 گیاهی مشابه اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی است.

روغن کانولا می تواند کلسترول بد LDL و خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. ممکن است روغن کانولا در کاهش کلسترول بد و بهبود سلامت قلب بهتر عمل کند. رژیم غذایی بر حذف غذاهای فرآوری شده و بیشتر گوشت های پرچرب مانند سوسیس یا بیکن تأکید می کند.

مزایای رژیم غذایی اسکاندیناوی برای سلامتی –

مزایای سلامتی در زیر ذکر شده است:

یک بررسی عمده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای و اسکاندیناوی خطر ابتلا به سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

• رژیم غذایی همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه ای از دانشگاه فنلاند شرقی همچنین نشان داد که رژیم غذایی بیان ژن های مرتبط با التهاب را تنظیم می کند ، که تصور می شود در سالیان سال در مشکلات سلامتی نقش دارد و در چاقی نقش دارد.

غذاهای فرآوری شده خوشمزه تر هستند ، که منجر به پرخوری و افزایش وزن می شود. از آنجا که رژیم غذایی اسکاندیناوی مصرف غذاهای فرآوری شده را تضعیف می کند ، از پرخوری و در نتیجه افزایش وزن جلوگیری می کند.

• خوردن غذاهای گیاهی بیشتر برای محیط زیست بهتر است زیرا انتشار گازهای گلخانه ای بسیار کمتر است. حدود 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای از دام ها ناشی می شود. گزارش شده است که کشاورزی کارخانه ای برای تولید گوشت بیش از همه هواپیماها ، قطارها ، اتوبوس ها و اتومبیل ها به گرمایش جهانی کمک می کند.

Crux –

رژیم مدیترانه ای تا کنون بهترین رژیم غذایی در نظر گرفته شده است ، زیرا تصور می شود که مزایای سلامتی را ارائه می دهد. در حال حاضر رژیم غذایی دیگری وجود دارد که از نظر فواید سلامتی خود در جهان آشپزی تاثیرگذار است. این رژیم غذایی اسکاندیناوی است.

از بسیاری جهات ، بسیار شبیه رژیم غذایی مدیترانه ای است ، اما بر اساس روغن کلزا (کلزا) به جای روغن زیتون است. همچنین بسته به آب و هوا ، خاک و آب منطقه ، در انتخاب انواع محصولاتی که به صورت محلی رشد می کنند متفاوت است.

بنابراین ، شامل سلامت و رفاه فرد و همچنین پایداری محیطی است.

دیدگاهتان را بنویسید