رژیم غذایی برای نقرس – افسانه گیلاس

مبتلایان به نقرس، مانند بسیاری از افرادی که شرایط پزشکی دردناکی دارند، به طور مداوم با داروهای معجزه آسا بمباران می شوند. یکی از این درمان‌های «معجزه‌آسا» برای نقرس، حول محور خوردن گیلاس است. اینجاست که چرا افسانه است…

رژیم غذایی برای نقرس: گیلاس یا بدون گیلاس؟

قبل از تصمیم گیری در مورد رژیم غذایی برای نقرس، مهم است که ماهیت این وضعیت پزشکی منحصر به فرد را درک کنید. نقرس نوعی آرتریت است که در نتیجه اسید اوریک در بدن به وجود می آید که کریستال های دردناکی مانند خار در مفاصل تشکیل می دهد. این معمولاً مردان 40 و 50 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد.

مانند هر نوع آرتریت، نقرس یک التهاب و تورم دردناک است. معمولاً نقرس به انگشت شست پا حمله می کند اما می تواند سایر اعضای بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. این عارضه ناشی از رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی کم تحرک است که قابل تاکید است، زیرا هیچ درمان معجزه آسایی برای رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی کم تحرک وجود ندارد. و خیلی صادقانه بگویم، باید از هر کسی یا هر چیزی که به شما قول دیگری می دهد فرار کنید.

در حال حاضر، در مورد گیلاس و شهرت آنها به عنوان یک درمان برای این وضعیت دردناک. به خودی خود، گیلاس، مانند اکثر انواع توت ها، یک انتخاب غذایی عالی است. آنها خوشمزه، سرشار از ویتامین و کم چربی و کالری هستند. بله، گیلاس همچنین دارای برخی از خواص ضد تورم است که در مورد بیشتر انواع توت ها نیز صادق است.

اگر از نقرس رنج می برید، افزودن گیلاس به رژیم غذایی می تواند مفید باشد. کلمه کلیدی “می توان” است. اگر بخواهید شرایط خود را کنترل کنید، این تنها یکی از عوامل متعددی است که باید اجرا کنید.

خط پایین

اگر کسی بپرسد که در صورت ابتلا به نقرس، گیلاس را به رژیم غذایی خود اضافه کند یا نه، پاسخ «بله» خواهد بود. اما انتظار نداشته باشید که یک مشت گیلاس درمان معجزه آسایی باشد. این اتفاق نخواهد افتاد.

شما باید از دو جبهه به وضعیت خود حمله کنید. اول، از نقطه نظر فعالیت. اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان به نقرس اضافه وزن یا حتی چاق هستند. ورزش عاملی حیاتی در کنترل این بیماری است، و همچنین بسیاری دیگر، مانند فشار خون بالا برای فرد. حتی اگر برای ورزش شدید آمادگی کافی ندارید، پیاده روی روزانه یک مایلی یک نقطه شروع عالی است.

دومین نقطه حمله رژیم غذایی شماست. پاسخ در اینجا برای هر وضعیت پزشکی، به ویژه کاهش وزن، تقریباً یکسان است. از مصرف غذاهای سرخ شده و چرب به همراه کالری خالی از تنقلات نمکی و الکل خودداری کنید. درعوض، به همراه سبزیجات و میوه های دارای برگ سبز، برش های بدون چربی بیشتری را در وعده های غذایی خود وارد کنید. بله، حتی گیلاس!

نکته کلیدی این است که سبک زندگی خود را تغییر دهید، نه اینکه به درمان معجزه آسایی که وجود ندارد تکیه کنید. سخت ترین بخش غلبه بر بسیاری از شرایط پزشکی تغییر طرز فکر شماست. فکر یک قرص معجزه آسا را ​​از بین ببرید و روی کار در حال انجام تمرکز کنید. بدن شما برای آن، سپاسگزارتان خواهد بود!

خلاصه

بهترین رژیم غذایی برای نقرس رژیمی است که متعادل، پر فیبر و کم چربی باشد. گیلاس می تواند منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی باشد و برخی از خواص ضد التهابی مفیدی را ارائه می دهد. اما فریفته این افسانه نشوید که خوردن گیلاس به تنهایی نقرس شما را درمان می کند. این به سادگی درست نیست.

برای کنترل وضعیت خود به توصیه های عملی و محکم تکیه کنید، حتی اگر آن چیزی نباشد که می خواهید بشنوید. درمان نقرس آسان نیست، اما با تغییر طرز فکر و شیوه زندگی مناسب می توان آن را انجام داد.