رژیم غذایی وزوز گوش – 5 باید و نباید

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه به نظر می رسد وزوز، صدای خش خش، ترک خوردن در گوش شما در برخی روزها بدتر می شود و در روزی دیگر بدتر نمی شود؟ فقط یک لحظه وقت بگذارید و فکر کنید چه چیزی خوردید؟ همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده یا چند فنجان قهوه غلیظ خوردید؟ تی من قبلا بعد از برداشت چینی بدتر می شد! همانطور که می دانید نمک زیادی در یکی از آن ها وجود دارد. داشتن یک رژیم غذایی خوب برای مدیریت حجم و فرکانس صداهای وزوز گوش ضروری است. با خواندن این مقاله، 5 باید و نباید در رژیم غذایی وزوز گوش را کشف خواهید کرد.

به بدنتان سوخت عالی بدهید. بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی و غلات کامل، لوبیا، آجیل، روغن زیتون، پنیر، ماست و تخم مرغ مصرف کنید. اگر می توانید ارگانیک شوید! این غذاها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند.

غذاهای ناسالم نخورید… پر از کالری خالی هستند. همچنین دارای نمک بسیار بالایی هستند. نمک با محدود کردن رگ های خونی، افزایش فشار خون و کاهش جریان خون به گوش، چشم و مغز، علائم وزوز گوش را بدتر می کند. هنگامی که مصرف نمک کاهش می یابد، مردم گزارش می دهند که صداهای وزوز گوش کاهش می یابد. بیشتر غذاهای فرآوری شده دارای تقویت کننده های طعم بالایی مانند گلوتامات هستند. گلوتامات گیرنده های عصبی در مسیر شنوایی را سیل می کند و آنها را تا حدی تحریک می کند که به طور مداوم شلیک می کنند.

مطمئن شوید که رژیم غذایی وزوز شما حاوی ویتامین A، B1،6 و 12، C آهن و روی باشد. روی به ویژه در کاهش صداهای وزوز گوش موثر است. می توان آن را در صدف، تخم کدو بره، تخم مرغ و لوبیا یافت. بین 2 تا 5 میلی گرم مصرف کنید. منگنز موجود در غذاهایی مانند موز، کرفس، سبزیجات برگ سبز، لوبیا و آجیل.

هیچ ماده معدنی مانند منگنز را بیش از حد مصرف نکنید زیرا ممکن است خطرناک باشد!

DO … شامل غلات بدون گلوتن مانند ارزن، کینوا و آمارانت باشد. گندم می تواند باعث التهاب گوش داخلی و بدتر شدن علائم وزوز گوش شود. سویا و محصولات سویا منبع عالی آنتی اکسیدان هستند و به بدن در تولید ویتامین B کمک می کنند.

محصولات شیر ​​گاو را انتخاب نکنید، اگرچه رژیم غذایی وزوز گوش شما باید حاوی مقدار متوسطی از محصولات لبنی مانند ماست، شیر و پنیر باشد. سعی کنید محصولات ارگانیک را انتخاب کنید و محصولات گوسفند یا بز را انتخاب کنید.

چربی های غیراشباع سبزیجات، آجیل و ماهی را بخورید. اینها چربی هایی هستند که برای زندگی ضروری هستند و باید در رژیم غذایی وزوز گوش خود گنجانده شوند. آنها سطح کلسترول نامطلوب را کاهش می دهند، فشار خون را کاهش می دهند و التهاب گوش داخلی را کاهش می دهند. از روغن زیتون به عنوان روغن پخت و پز استفاده کنید!

غذاهای سرخ شده یا چرب حاوی چربی های اشباع بالا نخورید، زیرا فشار خون را بالا می برند، علت مستقیم وزوز گوش و افزایش سطح چربی خون. این امر باعث محدود شدن اکسیژن و مواد مغذی به گوش داخلی و کاهش شنوایی می شود.

DO …. غذا را تا حد امکان نزدیک به حالت طبیعی آن بخورید. بهترین رژیم غذایی وزوز گوش، رژیم مدیترانه ای است که از غذاهای کامل و تازه تهیه شده، غذاها و سبزیجات تازه، نان غلات کامل، چربی های غیر اشباع ماکارونی، لوبیا و آجیل تشکیل شده است. جای تعجب نیست که موارد بیماری قلبی در کشورهای مدیترانه بسیار کم است.

نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و کولا را ننوشید. از الکل اجتناب کنید. آنها با ایجاد بالا و پایین های غیر طبیعی صدای وزوز را افزایش می دهند که می تواند باعث افزایش اضطراب، استرس و افسردگی در برخی افراد شود.