رژیم کم کربوهیدرات: معجزه یا افسانه؟

رژیم کم کربوهیدرات که مصرف کربوهیدرات را محدود می کند در تنظیم هورمون انسولین بسیار مثر است.

انسولین چیزی است که جذب گلوکز توسط سلول ها از خون را کنترل می کند. به این ترتیب انسولین سطح قند خون را تنظیم می کند. سپس گلوکز جذب شده توسط سلول ها برای برآوردن نیازهای انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که گلوکز بیش از نیاز سلول برای انرژی باشد ، مقدار اضافی آن به شکل چربی ذخیره می شود.

در گزارش اخیر یکی از مجلات معتبر پزشکی ، رژیم کم کربوهیدرات سطح انسولین خون را تا 27 درصد کاهش داده و حساسیت سلول ها را همزمان به هورمون افزایش می دهد.

در نتیجه ، گلوکز به طور معمول بدون هیچ گونه استرسی به اندام ها یا سیستم های دیگر متابولیزه می شود تا انسولین اضافی تولید کند – عاملی که تصور می شود مسئول افزایش وزن و ایجاد دیابت در آینده است. به بیان ساده ، رژیم غذایی کم کربوهیدرات به بهبود متابولیسم گلوکز و محافظت در برابر دیابت کمک می کند.

برای اینکه ببینید رژیم کم کربوهیدرات چگونه می تواند به این تأثیر برسد ، ببینید بدن چگونه با کاهش کربوهیدرات رژیم غذایی روزانه کنار می آید.

هنگامی که میزان کربوهیدرات رژیم غذایی روزانه شما به زیر یک نقطه برسد ، دو پاسخ سازگار رخ می دهد.

* شروع به از دست دادن آب می کنید

* بر چربی به عنوان منبع انرژی تمرکز کنید

از دست دادن آب یکی از اولین تغییراتی است که رخ می دهد. هرگاه مقدار گلوکز خون بالا باشد ، آب باقی می ماند. تنظیم انسولین گلوکز را در محدوده طبیعی محدود نگه می دارد و بنابراین نیازی به ذخیره آب نیست. کاهش آب با کاهش وزن مناسب مدت کوتاهی پس از رژیم کم کربوهیدرات همراه است.

اما یک پاسخ دوم وجود دارد که برای کاهش وزن در دراز مدت اهمیت بیشتری دارد.

متابولیسم بدن شما به سمت استفاده از ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی تغییر می کند ، نه گلوکز. بنابراین ، نیازهای مختلف برای انرژی بافت توسط متابولیسم بی هوازی ذخایر چربی برآورده می شود. در نتیجه ، کاهش وزن وجود دارد.

منابع در برخی از مجلات معتبر پزشکی این تاثیر رژیم کم کربوهیدرات را تأیید کرده اند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند چربی سرسخت شکم را از بین ببرد و حتی از شر چربی احشایی خطرناک خلاص شود.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه تولان به طور گسترده ای از مزایای رژیم کم کربوهیدرات پشتیبانی می کند. این مطالعه تجربی که بر روی گروهی متشکل از 148 داوطلب انجام شد ، نتایج رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی کم را مقایسه کرد. گروه آزمایشی از افراد تحت رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار گرفتند ، جایی که آنها فقط 40 گرم کربوهیدرات در روز محدود کردند.

آنچه در این مطالعه شگفت انگیز بود این بود که برخلاف حکم رایج ، مشخص شد که گروه رژیم های کم کربوهیدرات 7.7 کیلوگرم بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی داشتند ، کاهش یافتند. این تصور عموم را از نقش چربی رژیم غذایی در کاهش وزن تغییر داد و نشان داد که کربوهیدراتها بیش از آنچه تصور می شد اهمیت دارند.

این داده ها در مطالعات دیگر تأیید شده است. رژیم های کم کربوهیدرات می تواند سطح انسولین را کاهش دهد ، توسعه دیابت را به تاخیر انداخته یا از آن جلوگیری کرده و با حذف چربی ذخیره شده به کاهش وزن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید