رژیم Cro -Magnon – نحوه زنده ماندن افراد غارنشین

مرد کرو-مگنون ، بدون تقصیر خود ، رژیم غذایی سالمی را اتخاذ کرد که او و کل خانواده کرو مگنون را سالم نگه می داشت.

رژیم غذایی دیگر؟

آقا هیچ رژیم مد دیگری ندارید! به نظر می رسد به همان اندازه برنامه های رژیم غذایی برای افراد چاق وجود دارد – از جمله من. نه ، من آن چیزی نیستم که من چاق می دانم. وزن من 185 کیلوگرم و قد من 6 فوت است. اما من روده بزرگ دارم. بسیاری از پزشکان معتقدند که انسانها سه شکل دارند:
* باریک و زیبا
* به شکل گلابی
* به شکل سیب

البته همه ما می خواهیم باریک و زیبا باشیم – درست است! اما آمارهای اخیر دولت نشان می دهد که دو سوم جمعیت دارای اضافه وزن هستند. با توجه به نمودار قد و وزن نیروی هوایی ایالات متحده ، من می توانم تا 205 پوند وزن داشته باشم. اما روده بزرگ یک مشکل است.

خطرات شکل “سیب”

روده من را در دسته سیب قرار می دهد. شکل بدن سیب (چربی بدن در وسط ذخیره می شود – یعنی شکم ، قفسه سینه و اندام های داخلی ، مانند قلب) با مشکلات سلامتی مانند بیماری عروق کرونر قلب ، دیابت ، سکته مغزی ، فشار خون بالا و بیماری کیسه صفرا همراه است. ..

پزشکان می گویند شکل گلابی (چربی در ناحیه لگن ذخیره می شود – دور از اندام های حیاتی) بسیار ایمن تر است – اگرچه این یک وضعیت نامطلوب است. برای داشتن یک زندگی سالم باید دو عامل رژیم و ورزش را بدانیم. این کلمه رژیم دوباره وجود دارد. من هرگز رژیم رسمی نداشتم – تا همین اواخر (بیشتر در یک دقیقه). من سعی می کنم غذاهای سالم بخورم ، اما مانند اکثر مردم ، اغلب به غذاهای فوری و گاه به گاه فست فود روی می آورم. شرط می بندم فکر می کردید غذاهای فوری سریع هستند یا برعکس. نه ، بسیاری از متخصصان تغذیه می گویند. برخی از فست فودها می توانند سالمتر از غذاهایی باشند که در آشپزخانه در خانه می پزیم. ولی اون یک ماجرای دیگه است.

رژیم غذایی غارنشین

بنابراین همه اینها چه ربطی به Cro-Magons-Cavemen دارد. من به تازگی با یکی از این تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در وب سایت یک ایستگاه تلویزیونی برخورد کرده ام. این شامل نقاشی یک زن چاق بود که روشی برای خلاص شدن از شر چربی شکم را بیان می کرد. کلیک کردم و ویدیوی بسیار جالبی را مشاهده کردم. راوی گفت ما باید همانطور که غارنوردان (و زنان غارها) غذا خوردند ، غذا بخوریم. دیرینه شناسان (جمع آوری کننده استخوان) می گویند تمساح ها اکثرا ماهیچه ای بودند ، موجودات بریده و چربی بسیار کمی در بدن داشتند. رژیم غیر ارادی که آنها رعایت کردند یک ضرورت بود. بله ، بازار مملو از انواع رژیم های غذایی است – برخی شامل مکمل ها (قرص های رژیمی هستند که در نهایت نتیجه نمی دهند) ، رژیم های مد ، رژیم های کم کربوهیدرات ، رژیم های پرچرب و غیره.

سعی کنید تصور کنید که این اجداد چه می خورند. در طول ماه های گرم ، آنها مقدار زیادی از مواد گیاهی تازه-میوه ها (عمدتاً انواع توت ها) و انواع دیوانه کننده سبزیجات وحشی پیدا کردند. در زمستان آنها گوشت می خوردند و به راحتی می توانستند گوشت بدون چربی را انتخاب کنند زیرا کل حیوان را برای انتخاب داشتند. بسیاری معتقدند که Cro-Magnons رژیم غذایی و کالری دریافتی خود را روز به روز متفاوت می کند. آنها به ندرت دو روز متوالی یک وعده غذایی مشابه می خوردند.

بنابراین ، 30 هزار سال پیش ، آنها یک گیاه واقعاً “چربی سوز” را کشف کردند؟ البته که نه. بدن کوره است ، غذا را به مواد مغذی مفید می سوزاند (تبدیل می کند). غذا به خودی خود چیزی را نمی سوزاند – بنابراین مراقب این “برنامه های چربی سوزی” باشید. آنها احتمالاً به شما آسیبی نمی رسانند (حداقل من فکر نمی کنم که این کار را انجام دهند) ، اما کیف پول شما را تخلیه می کنند – و شما را چاق می کند.

بدن انسان یک ماشین نیست

بدن شما یک ماشین نیست … اما به راحتی با آنچه که به آن غذا می دهید سازگار می شود. اگر هر روز از یک چیز مشابه تغذیه می کنید ، بدن شما می گوید: “سلام … شما نیازی به سوزاندن این غذا ندارید. من فکر می کنم من آن را به صورت چربی ذخیره خواهم کرد!” ΩΩΠ! مشکل همین است. این دقیقاً همان اتفاقی است که هنگام خوردن رژیم غذایی معمولی غربی رخ می دهد. در نهایت شما قند زیاد و کربوهیدرات های نشاسته ای و همچنین چربی های ناسالم را دریافت می کنید … و نه چربی های سالم که برای سلامتی به آنها نیاز داریم.

قدیمی ها چربی های سالم زیادی دریافت می کردند! بدتر از همه ، ما هر روز کالری یکسانی دریافت می کنیم. بسیاری از رژیم های مد فعلی نیاز به محاسبه میزان کالری دریافتی شما بر اساس قد ، وزن و سن شما دارد. من یک کالری شگفت انگیز در about.com پیدا کردم که درباره من می گوید ، در سن من ، من باید غذاهایی مصرف کنم که 2146 کالری در روز تأمین می کند. اما اگر فکر می کنید رژیم غذایی این غار واقعی است و تعداد کالری های ماشین حساب را حفظ می کنید ، بدن شما می گوید: “من عادت کرده ام … نه متشکرم …”

در مصرف کالری انعطاف پذیر باشید

خوب ، من باید در مصرف کالری روزانه و غذاهای خاصی که باید بخورم انعطاف پذیر باشم … اما باید این غذاها را متمایز کنم و روز به روز و یک چیزها را یکسان نخورم. این کار چندان سخت به نظر نمی رسد. در واقع ، آنقدر آسان به نظر می رسد که یک غارنشین می تواند این کار را انجام دهد!

دیدگاهتان را بنویسید