زندگی با سرطان سینه و غلبه بر آن

سرطان سینه، برای اطلاع از ابتلای شما به چنین بیماری جدی باید یک نقطه تغییر زندگی در زندگی یک زن باشد. هیچ کس هرگز نمی تواند خود را برای دریافت اخبار بد در این سطح آماده کند. حتی با پیشرفت در درمان، سیستم های پشتیبانی و آمار بهبودی، ترس از ناشناخته همه جا وجود دارد. ترس از عوارض جانبی پرتودرمانی و شیمی درمانی می تواند باعث افزایش قابل ملاحظه سطح استرس شود. این یک واکنش طبیعی به یک موقعیت جدی است

تحقیقات گسترده نشان داده است که روش های مختلف واکنش افراد به سرطان تاثیر مستقیمی بر روند و شدت بیماری دارد. تحقیقات بیشتر ثابت کرده است که احساسات شدید منفی در طول زمان می تواند توانایی بدن برای مبارزه با این بیماری را مختل کند.

با این حال، یکی از چیزهایی که باید از آن آگاه باشیم این است که استرس کوتاه مدت در واقع می تواند چیز خوبی باشد زیرا واکنش مبارزه یا فرار را تحریک می کند. اغلب اوقات تکان یک تشخیص جدی باعث می شود که برخی از افراد نگرش فعالانه ای نسبت به موقعیت جدید و چالش برانگیز داشته باشند. این نگرش مثبت اغلب به آنها انرژی می دهد تا هر کاری که لازم است برای شکست دادن این دشمن سرطانی انجام دهند.

همچنین باید از عواقب نگرش منفی آگاه باشیم. اگر فردی دچار ترس، افکار و نگرش های منفی شود، نتیجه آن سیستم ایمنی بدنی خواهد بود که در برابر حمله سرطان تهاجمی کمتر کارآمد و آسیب پذیر است. پزشکانی که رویکردی کل نگر را برای سرطان سینه اعمال می‌کنند، موافقند که رویکرد ذهن-بدن مانند مدیتیشن، یوگا و چی گونگ می‌تواند ذهن را آرام کند، استرس را کاهش دهد و مقابله با بزرگی مسائل را برای بیمار آسان‌تر کند.

مواد شیمیایی تولید شده از استرس طولانی مدت تلومرهای موجود در نوک کروموزوم ها را کوتاه می کند. تلومرها کلاهک‌های انتهایی هستند که از باز شدن DNA ما جلوگیری می‌کنند، بنابراین قدرت آن را حفظ می‌کنند و از آسیب‌هایی که در نهایت منجر به بیماری‌های مزمن می‌شود، جلوگیری می‌کنند. سلول های دارای تلومرهای کوتاه شده تمایل به پیری زودرس دارند. این روند پیری زودرس خطر بالقوه ای برای ایجاد سرطان های جدید دارد. استرس، نگرش بدبینانه، افکار منفی و نگرش منفی می توانند با آسیب جدی و اغلب تخریب سلول های ایمنی حیاتی، بر سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارند. این، باور کنید یا نه، می تواند منجر به تشدید سرطان شود. برخی تحقیقات به شدت نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان در زنانی که دوره های طولانی استرس را تجربه می کنند، افزایش می یابد.

کاهش استرس در مبارزه با سرطان از اهمیت اولیه برخوردار است. یک راه خوب برای مبارزه با افسردگی، ترس، اضطراب و سایر حالات استرس زا، تمرین مدیتیشن به طور منظم است. تنها چیزی که لازم است چند دقیقه از وقت خود را صرف کنید تا آرام بنشینید و بر تنفس آهسته عمیق تمرکز کنید تا از شدت هورمون های مرتبط با استرس بکاهید. مطالعات متعدد نشان داده اند که مدیتیشن می تواند به طور قابل توجهی عملکرد سیستم ایمنی را تحریک کند، درد را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

روش های ذهنی-فیزیکی دیگری برای کاهش استرس و بهبود عملکرد سیستم ایمنی وجود دارد. آنها مدیتیشن متحرک نامیده می شوند زیرا تمرکز ذهنی عمیق را با حرکت روشمند آهسته ترکیب می کنند. نمونه هایی از مدیتیشن متحرک تای چی و چی گونگ هستند که در آن تاکید بر تنفس عمیق روشی است که به ارتباط با ذهن و بدن کمک می کند تا ظرفیت درمانی بیشتری را تسهیل کند.

هرگز قدرت شفابخش شادی را دست کم نگیرید. این می تواند بهترین دوست شما باشد و سرطان بدترین دشمن. انجام کاری که واقعا از آن لذت می برید به میزان قابل توجهی استرس شما را کاهش می دهد. یک پیاده روی آرامش بخش در طبیعت داشته باشید، کودک را در آغوش بگیرید، بخندید، با خانواده و دوستانتان تعامل داشته باشید. همه این نوع فعالیت ها وضعیت ذهنی شما را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

ما اکنون از ارتباط قوی بین وضعیت روانی خود و این بیماری موذی به نام سرطان آگاه هستیم. همچنین ارتباط قوی بین عادات غذایی ما و سرطان وجود دارد. احتمالاً در گذشته این را شنیده اید، اما تکرار نمی شود. و آن اجتناب از گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و شکر است. نشان داده شده است که این سه مورد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. شکر التهاب را تغذیه می کند و رشد تومور را تحریک می کند. سعی کنید مواد سفید را کاهش دهید و خواندن برچسب های مواد غذایی را به یک عادت تبدیل کنید زیرا بیشتر قند شما از آنجا می آید.

از سوی دیگر، میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک خام، آنتی اکسیدان‌های فراوانی را فراهم می‌کنند که به خنثی کردن اثرات مضر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. میوه ها و سبزیجات ارگانیک خام حاوی غلظت بالایی از فیتوکمیکال ها هستند که بازیگران کلیدی در مبارزه با سرطان هستند.

کلم بروکلی، گل کلم و کلم پیچ بسیار مفید هستند، زیرا حاوی موادی هستند که با کمک به تعادل هورمون های زنان، سلامت سینه را تحریک می کنند. یکی از موادی که به ویژه مفید است DIM است که به طور طبیعی در بدن هنگام هضم کلم بروکلی، کلم پیچ و گل کلم تولید می شود. هنگامی که DIM در معرض فضای داخلی بدن قرار می گیرد، به کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی و در نهایت مبارزه با سلول های سرطانی مهاجم کمک می کند.

انواع غذایی که مصرف می کنیم نقش مهمی در مبارزه ما با سرطان سینه ایفا می کند، در واقع هر سرطانی. اما نقش مکمل ها را در این مبارزه فراموش نکنیم. در بسیاری از موارد مستند، مکمل ها موفقیت زیادی در مبارزه با سرطان سینه، حتی در موارد تهاجمی، نشان داده اند.

برخی از مکمل های کلیدی در این مبارزه عبارتند از: پکتین مرکبات اصلاح شده (MCP)، بتا گلوکان، قارچ Maitake، زردچوبه، جمجمه چینی، گون، کوئرستین و DIM. همه آن ها دارای ویژگی های مختلف مبارزه با سرطان هستند. اما یک ویژگی مشترک همه آنها وجود دارد و آن این است که همه آنها سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند.

اکنون می دانیم که موفق ترین روش مبارزه با سرطان سینه، ترکیب یک رویکرد ذهنی مثبت با یک رژیم غذایی ارگانیک سالم و مکمل های کلیدی است. من مطمئنم که شما می دانید که هیچ تضمینی در زندگی وجود ندارد، اما در صورت استفاده از این روش ها، شانس شما برای یک نتیجه موفقیت آمیز بسیار افزایش می یابد.