زندگی سالم – نکات کلیدی برای یک سبک زندگی سالم

امروزه بسیاری از ما بیشتر نگران وضعیت سلامتی خود هستیم. ما نکات زیادی را از افرادی دریافت می کنیم که خودشان نمی دانند چگونه می توان یک زندگی سالم داشت. با توجه به این واقعیت که ما نیز برای پیروی از اکثر این توصیه‌ها سرسخت هستیم، در نهایت با تمام ناامیدی و پشیمانی مواجه می‌شویم که در مراحل اولیه سبک زندگی سالم را انتخاب نکرده‌ایم.

هر چه زودتر نوشیدن و خوردن غذاهای سالم را تمرین کنید، بهتر است. طبیعت مادر گزینه های زیادی برای انتخاب در اختیار ما قرار داده است، بنابراین ما می توانیم وضعیت سلامتی بسیار خوبی را حفظ کنیم، همه ما باید از آن استفاده کنیم.

به این عادات نوشیدن و خوردن توجه کنید که باید از این روز شروع کنید:

1. غذاهایی را انتخاب کنید که ارزش زیادی دارند، یعنی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. اطمینان حاصل کنید که آنچه شما به آن توجه می کنید، انتخاب های غذایی است که با سبک زندگی شما همخوانی دارد، مثلاً وزن کم می کنید و مرتب ورزش می کنید، به غذاهای غنی از پروتئین نیاز دارید، بنابراین باید غذاهای غنی از پروتئین را انتخاب کنید. .

2. نوشیدن هشت تا دوازده لیوان آب در روز چیزی است که ممکن است همیشه بشنوید یا بخوانید، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد که باید بدانید. چیزی که باید بنوشید، آب آشامیدنی تصفیه شده است که در دمای اتاق باشد و نه آب سرد. بسیاری از ما این کار را انجام می دهیم بدون اینکه بدانیم این در واقع با شرایط عادی در سیستم گوارشی تداخل دارد.

3. آنچه شما باید بخورید سبزیجات برگ سبز و همچنین میوه ها هستند. میوه ها و سبزیجاتی که حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن هستند. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها، در حالی که اسیدهای چرب امگا مورد نیاز بدن برای بازسازی سلول ها و جبران انرژی از دست رفته در بدن ما است.

4. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و مطمئن شوید که غذاهای زیادی که کلسترول زیادی در بدن تولید می کنند مانند محصولات لبنی، گوشت خوک و سایر غذاهایی که چربی های اشباع شده تولید می کنند، مصرف نمی کنید. چربی های اشباع شده بر خلاف اسیدهای چرب امگا، چربی های غیر ضروری هستند، در بدن مضر و مضر نیز محسوب می شوند.

5. صحبت از چربی ها شد، شما می توانید چربی های غیر ضروری را از خوردن غذاهای چرب بیش از حد بدست آورید که می تواند باعث شود بدن شما در هضم این غذاها همراه با غذاهای دیگر دچار مشکل شود. اگر اینطور باشد، چربی بیشتری در بدن خود ذخیره خواهید کرد که در نهایت منجر به سایر عوارض سلامتی می شود.

6. دستگاه گوارش شما مسئول توزیع مواد مغذی است که از غذایی که می خورید دریافت می کنید. هضم صحیح غذا به سیستم شما کمک می کند تا مواد مغذی را در سایر اندام های بدن شما توزیع کند. برای این کار باید غذای خود را به آرامی بجوید.

اینها تنها تعداد کمی از آن گزینه ها هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. داشتن یک سبک زندگی سالم عمدتاً خوردن غذاهای مناسب و اجتناب از غذاهای نادرست نیست. مصرف غذا همچنین با ورزش های مکرر و همچنین استراحت و خواب کافی همراه خواهد بود.