سم زدایی بهاری و پاکسازی راه آیورودا


در آیورودا ، تغییر فصل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا انرژی هر یک از ما با آن تغییر می کند ، و همچنین نحوه اتصال آنها به محیط اطراف ما.

بهار زمان تجدید است و زمان رشد است. اعتدال بهاری آغاز امیدواری جدید را نشان می دهد و با گذر خورشید از خط استوا و عبور از نیمکره شمالی ، یک نفس زنده می کند. با فرا رسیدن زمستان ، لازم است ویژگی ها و ویژگی های این فصل تاریک و سرد را از بین ببریم تا با پیشرفت بهار تعادل خود را بازیابیم.

پایان زمستان و آغاز بهار فصول کاپا در سال است ، زیرا با ویژگی های مایع ، روغنی ، مایع ، سرد ، نرم و متراکم همراه است. این بدان معنی است که این ویژگی ها در طول انتقال بین زمستان و بهار در بالاترین سطح از همه زمان ها قرار دارند. پیتا تا اواخر بهار ظاهر نمی شود زیرا خورشید قوی تر و روشن تر می شود و درجه حرارت به طور مداوم بالاتر است.

از آنجا که Kapha در این زمان از سال بسیار مهم است ، شرکت در سم زدایی بهاری برای تقویت تعادل با تغییر فصل مفید است. اگر خواص کاپا قوی باقی بماند و تا بهار کنترل نشود ، می تواند منجر به عدم تعادل و ایجاد مشکل در بدن ، ذهن و روح شود.

با تغییر فصل ، ویژگی های سرد و مرطوب زمستان باید با گرما و خشکی رفتار شود. به همین ترتیب ، متراکم و مرطوب باید با سبکی و قابض رفتار شود و چربی باید با زبری تلخ جبران شود. از آنجا که زمستان نیز زمان کسل کننده و رکود است ، باید از طریق افزایش حرکت و تحریک بیشتر بدن و ذهن متعادل شود.

آیا می خواهید در مورد تکنیک های آماده سازی سم زدایی مناسب برای ترکیب منحصر به فرد خود بیشتر بدانید؟ یک پزشک متخصص آیورودا آماده است تا به شما کمک کند حداکثر استفاده را از پاکسازی خود ببرید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دستورالعمل هایی در راه رسیدن به بهار

اگرچه برای مقابله با سرمای زمستان باید تا حد امکان گرم بمانید ، اما گذراندن زمان بیشتر در بیرون برای قرار گرفتن در معرض آفتاب مهم است.

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است تقریباً برای عملکرد هر اندام و بسیاری از مردم به ویژه در زمستان دچار نقص می شوند. حتی پیتا از گذراندن زمان در زیر نور آفتاب ، به ویژه در فصول سردتر در اوایل بهار ، سود خواهد برد.

برای کاهش خواص سنگین ، کسل کننده و مرطوب در اواخر زمستان ، رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را تغییر دهید. از غذاهای سنگین به نفع غذاهای سبک و گرم که به هضم غذا کمک می کنند خودداری کنید. تمرین یا تمرین یوگا ممکن است در زمستان کاهش یافته باشد ، اما فعال بودن در حال حاضر برای سم زدایی بدن و کاهش کسالت و بی حالی ضروری است. تمرینات هوازی و قلبی مانند دویدن ، دوچرخه سواری ، وینیاسا با سرعت بالا (جریان یوگا) و حتی پیاده روی طولانی می تواند به حرکت مایعات بدن و جوانسازی ماهیچه ها پس از یک زمستان راکد کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید