سه مزیت چک لیست در مدیریت موفق وزن با جراحی کاهش وزن

افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند ، اغلب وسوسه می شوند اجازه دهند جراحی بدون کاهش تطابق با عادات غذایی سالم و عادات تناسب اندام ، وظیفه خود را برای کاهش وزن انجام دهد. اما بیماران جراحی چاقی که می خواهند وزن خود را کاهش داده و وزن سالمی داشته باشند ، از جراحی به عنوان فرصتی برای ایجاد عادات جدید با ایجاد یک سبک زندگی جدید و سالم استفاده خواهند کرد. استفاده از چک لیست ها برای تعیین اهداف ، برنامه ریزی و ارتقای مسئولیت پذیری یک راه کلیدی برای بیماران مبتلا به جراحی کاهش وزن است تا از جراحی خود برای کاهش وزن و حفظ وزن سالم در طولانی مدت بیشترین استفاده را ببرند. در اینجا سه ​​چک لیست مزایا وجود دارد:

نقشه را نقشه کشی کنیدE همه ما چیزهایی مانند “من باید وزن کم کنم” یا “من باید برنامه غذایی خود را برنامه ریزی کنم و بهتر غذا بخورم” یا “من واقعاً باید ورزش را شروع کنم” شنیده ایم. و ما می دانیم که گفتن این موارد به ندرت اقداماتی را برای دستیابی به نتایج آغاز می کند. استفاده از چک لیست ها می تواند کلمات را به نتایج تبدیل کند زیرا به ما مکانی می دهد که بتوانیم نقشه ای را ترسیم کنیم. یک چک لیست خوب به شما این فرصت را می دهد که یک هدف تعیین کنید و سپس مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آن را شرح دهید. درست مانند یک سفر جاده ای خوب طراحی شده ، یک چک لیست خوب مسیر سفر را ترسیم می کند تا از رسیدن به مقصد اطمینان حاصل شود.

ایجاد مسئولیت پذیری. ما ممکن است دوست نداشته باشیم که آن را در بزرگسالان بپذیریم ، اما واقعیت ساده این است که وقتی مسئولیت پذیر هستیم عملکرد بهتری داریم. این شامل مسئولیت پذیری شخصی و احیاناً خصوصی هنگام انجام اهدافی است که برای ما مهم هستند. یک چک لیست خوب ما را با نقاط عطف و مهلت ها مسئول می کند. گفتن “من می خواهم برای مسابقه 5K ثبت نام کنم” مشتی نوشتن در یک چک لیست نیست ، “سه هفته دیگر به مزایای 5K بپیوندید”. دیدن هدف نوشته شده ، آن را در افکار و اعمال ما حفظ می کند. و بهترین قسمت این چک باکس کوچک است که در آن می توانیم یک X بزرگ بزرگ را هنگام رسیدن به هدف قرار دهیم. حسابداری با چک لیست می تواند یک امر خصوصی باشد یا توسط افراد به اشتراک گذاشته شود. افرادی که دارای اهداف مشترک هستند ممکن است بخواهند با افزودن سطح دیگری از پاسخگویی که هم انگیزه دهنده و هم توانمند کننده است ، چک لیست های خود را به اشتراک بگذارند.

اقدام منظم. اقدام لفظی داشتن یک چک لیست ، پر کردن جاهای خالی و علامت گذاری در جعبه ها البته پاداش می دهد. اما مهمترین آن عمل جمع آوری یک چک لیست ، پیگیری پیشرفت و دستیابی به وظایف یا اهداف است که به ما فرصت می دهد تا اهداف خود را بررسی کرده و پیشرفت خود را ارزیابی کنیم. استراتژی های موثر مدیریت زمان نیاز به دوره های زمانی کوتاهی دارد که باید صرف تمرکز بر ایجاد چک لیست ، پیشرفت و دستیابی به موفقیت شود. برای کاهش وزن م managementثر و مدیریت وزن ، باید روزانه زمان خود را صرف تهیه و بازبینی چک لیست ها کنید ، در حالی که اهداف بزرگ ما و مسیری را که برای دستیابی به آنها طی می کنیم ، پیگیری می کنید.

چک لیست ها می توانند به سادگی ایجاد یا پیچیده باشند. وقتی هدف به اندازه مدیریت طولانی مدت سلامتی و وزن اهمیت دارد ، سرمایه گذاری زمان و تفکر در یک چک لیست به خوبی اجرا شده ، مزایای زیادی به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید