سه هشدار پرچم قرمز منجر به افزایش وزن پس از جراحی چاقی می شود

قبل از انجام عمل جراحی چاقی برای کاهش وزن تصور اینکه ما بتوانیم به یکی از آنها تبدیل شویم دشوار است “این مردم” که بعد از کاهش وزن با کمک جراحی وزن خود را افزایش می دهند. متأسفانه ، در برخی از مواقع اکثر بیمارانی که عمل جراحی بای پس معده را به عنوان آخرین امید خود برای کاهش وزن انجام می دهند ، در نهایت مقداری وزن دوباره به دست می آورند. این می تواند به سرعت و بدون فن فایر اتفاق بیفتد. در اینجا سه ​​پرچم قرمز وجود دارد که می تواند منجر به افزایش وزن شود:

  1. میان وعده های کربوهیدرات نرم. در 10 سال گذشته تعداد بیشماری از بیماران چاقی به من گفته اند ، “در ابتدا خوردن چند نان (ترقه ، چیپس ، کلوچه و غیره) بی ضرر به نظر می رسید ، اما خیلی زود تمام روز آنها را خوردم و وزن شروع به برگشت کرد.” این یک اشتباه رایج است که توسط بیماران با عمل جراحی کاهش وزن انجام می شود و در نهایت منجر به بازیابی برخی از وزنهایی می شود که قبلا از طریق جراحی کاهش وزن کاهش یافته بود. ما به کربوهیدراتهای نرم روی می آوریم زیرا در بیشتر موارد ، آنها در معده راحت هستند ، طعم خوبی دارند و به راحتی در دسترس هستند. متاسفانه کربوهیدراتهای نرم عملکرد کیسه معده را از بین می برند. وقتی وعده غذایی پروتئین بدون چربی و کربوهیدراتهای گیاهی می خوریم ، غذا در معده ما باقی می ماند و احساس سیری یا سفتی می کنیم که به ما سیگنال می دهد از خوردن دست بکشیم. کربوهیدراتهای نرم از طرف دیگر به سرعت از کیسه عبور می کنند و احساس سیری به دست نمی آید ، بنابراین ما می توانیم کربوهیدراتهای نرم را به ظاهر در طول روز بخوریم. اولین قانون جراحی کاهش وزن “پروتئین اول” و قانون سوم “بدون تنقلات” است. به خاطر سپردن این قوانین به ما کمک می کند از خوردن میان وعده های کربوهیدرات نرم فرآوری شده خودداری کنیم ، عادتی که می تواند منجر به افزایش وزن برای بیماران چاق شود.
  2. مایعات همراه غذا بنوشید به طور کلی به بیماران چاقی توصیه می شود که نوشیدن مایعات را 30 دقیقه قبل و 30 دقیقه بعد از غذا متوقف کنند. علاوه بر این ، به آنها گفته می شود که از نوشیدن نوشیدنی همراه غذا خودداری کنند. هدف از محدودیت های مایع حفظ تمرکز در طول وعده غذایی بر روی رژیم غذایی با پروتئین بالا با پروتئین حیوانی ، لبنیات و سبزیجات است. غذاهای سرشار از پروتئین کیسه معده را پر می کنند و در مواقعی که مایعی وجود ندارد سیری را بهتر حفظ می کنند. هنگامی که ما نوشیدنی ها را با وعده غذایی پروتئینی بدون چربی مصرف می کنیم ، غذا قبل از هضم کامل از طریق کیسه معده شسته می شود. با گرگرفتن مواد غذایی و گرسنگی سریعتر برمی گردد ، مواد مغذی از بین می روند. با پیشرفت ما بعد از جراحی کاهش وزن ، تمایل داریم محدودیت های مایعات را برطرف کنیم زیرا خوردن غذا بدون مایعات راحت نیست و صحبت کردن در مورد شام با خشکی دهان مشکل است. نوشیدن جرعه ای کوچک آب همراه با وعده های غذایی ممکن است قابل قبول باشد و بعید به نظر می رسد که باعث افزایش وزن شود. با این حال ، بازگشت به یک نوشیدنی کامل همراه با غذا تقریباً همیشه منجر به کاهش وزن یا افزایش وزن نهایی می شود.
  3. اجتناب از مقیاس در هفته ها و ماههای اول پس از عمل جراحی کاهش وزن ، بیماران اغلب خود را وزن می کنند زیرا اندازه گیری کاهش وزن در مقیاس حمام هیجان انگیز است. در واقع ، برای برخی از بیماران در مرحله کاهش وزن ، رابطه با ترازو تقریباً وسواسی است. متأسفانه ، مانند رژیم های مادام العمر ، بیماران چاقی به طور شهودی می دانند که آونگ از کاهش وزن به افزایش وزن چه زمانی تغییر کرده است. اجتناب از ترازوی حمام یک پرچم قرمز قوی است که هشدار می دهد که افزایش وزن قریب الوقوع است. این قابل درک است ، ما برای کاهش وزن سخت تلاش کرده ایم و اجتناب از ترازو به ما اجازه می دهد آنچه را که قبلاً می دانیم انکار یا نادیده بگیریم: ما در حال افزایش وزن هستیم. بیمارانی که یک مراسم وزن کشی هفتگی را در یک روز از هر هفته در همان زمان و مکان برپا می کنند ، بیشتر مسئول افزایش وزن هستند و بیشتر احتمال دارد رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود در مراحل اولیه اصلاح کنند. بیمارانی که خود را از مقیاس اجتناب می کنند تشویق می شوند تا خود را ارزیابی کنند تا علت افزایش وزن را شناسایی کرده و به سرعت رفتارها را اصلاح کنند.

قبل از جراحی کاهش وزن به ما گفته می شود که بای پس معده ، نوار معده (کمربند) یا آستین معده قابل تنظیم تنها یک ابزار برای کاهش وزن است. به ما دستور داده شده است که یک سبک زندگی را که شامل تغییر در رژیم غذایی و فعالیت بدنی است در پیش بگیریم. این شیوه زندگی جدید باید تا پایان عمر دنبال شود تا بتوانیم کاهش وزن را حفظ کرده و سلامتی خود را افزایش دهیم. به همان اندازه که جراحی یک ابزار است ، ما انسان ها نیز مستعد فراز و نشیب هایی هستیم که زندگی می نامیم. پرچم های قرمز نیز ابزارهایی هستند – ابزارهای هشدار دهنده – که در صورت مشاهده به ما این فرصت را می دهند که تصحیح کرده و در جهت مطلوب حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید