شما می توانید نبرد سلامتی خود را انجام دهید – اگر بخواهید

من اخیراً یک بیانیه مطبوعاتی در سال 2003 از گروه Lewin با عنوان “مطالعه جدید نشان می دهد افزایش استفاده از مولتی ویتامین توسط افراد مسن می تواند 1.6 میلیارد دلار در Medicare صرفه جویی کند” پیدا کردم.

بخشی از انتشار: “در حالی که شواهد قویا از اثرات مفید مولتی ویتامین ها در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر بیماری قلبی حمایت می کنند، محققان همچنین مقالاتی را بررسی کردند که مزایای پیشگیرانه مکمل های مولتی ویتامین را در ارتباط با سرطان کولورکتال و پروستات بررسی کردند. سرطان، دیابت و پوکی استخوان…»

به این فکر کنید که چه معنایی می تواند داشته باشد، به خصوص برای کسانی که در خانه سالمندان هستند. من شک دارم که به ساکنان به طور معمول ویتامین روزانه داده شود. من معتقدم یکی از دلایلی که کووید باعث مرگ بسیاری از ساکنان خانه سالمندان شد، وضعیت تغذیه نامناسب بود. سیستم ایمنی بدن آنها با کمبود مواد مغذی قادر به مقابله با ویروس نبود.

به یاد داشته باشید، این در سال 2003 منتشر شد و از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. مردم آمریکا هنوز هم عمدتاً از یک فست فود ورشکسته تغذیه می خورند، رژیم غذایی خارج از جعبه. افراد بیشتری از مکمل ها برای اصلاح کمبود تغذیه ای استفاده می کنند، اما بسیاری از مکمل ها فقط گاهی اوقات مصرف می شوند و دوزهای توصیه شده اغلب ناکافی هستند.

به عنوان مثال، طبق گفته کلینیک مایو، مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C برای مردان بالغ 90 میلی گرم است. برای خانم‌های بالغ ۷۵ میلی‌گرم با احتیاط از مصرف بیشتر است. (من چندین دهه است که دوزهای بزرگ ویتامین C مصرف می کنم، و همانطور که می توانید بگویید، هنوز من را نکشته است). موسسه لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان از 400 میلی گرم در روز ویتامین C حمایت می کند، اما چه کسی این توصیه “دیوانه آمیز” را دنبال می کند؟ شانس دریافت 400 میلی گرم در روز در اکثر رژیم های غذایی روزانه بسیار کم است. مشکل چیه؟ این یک خصومت عمومی نسبت به مکمل های غذایی کافی است.

آموزش تغذیه در دانشکده های پزشکی کاملاً ناکافی است. در «وضعیت آموزش تغذیه در دانشکده‌های پزشکی» می‌خوانیم: «در دو دهه گذشته درخواست‌های متعددی برای ارتقای دانش و مهارت‌های تغذیه‌ای دانشجویان و پزشکان انجام شده است. با این حال، اکثر دانشجویان فارغ‌التحصیل پزشکی همچنان آمادگی تغذیه خود را چنین ارزیابی می‌کنند. ناکافی است.”

در واقع ناکافی است. مگر اینکه پزشک شما در مورد تغذیه خوب خودآموخته باشد، لطفاً از او بپرسید که چه چیزی بخورید. او ممکن است به پیشنهاد شما برای مصرف ویتامین ها تمسخر کند و به شما بگوید: “فقط یک رژیم غذایی خوب داشته باشید، خوب خواهید شد.” او ممکن است در حین رانندگی به دفتر پیتزای سرد برای صبحانه بخورد که نشان می دهد او نمی داند یک رژیم غذایی خوب چیست.

ما به خود می بالیم که بهترین سیستم “مراقبت های بهداشتی” را در جهان داریم. با این حال، اصطلاح “مراقبت های بهداشتی” در درجه اول به داروهای صنعت داروسازی اشاره دارد که “مراقبت های بهداشتی” نیست، بلکه یک تجارت انتفاعی است. بیگ فاما رژه ای از داروهای گران قیمت و اغلب خطرناک را راه اندازی می کند که بسیاری از آنها عوارض جانبی بدتر از وضعیت درمان شده دارند. اینکه صنعت داروسازی برای تبلیغ محصولات خود در تلویزیون جرأت دارد (“از پزشک خود بپرسید، آیا XYZ برای شما مناسب است”) نفرت انگیز است.

در رابطه با موارد فوق، این را در نظر بگیرید: 34٪ از افراد مسن در ایالات متحده داروهای بالقوه نامناسب تجویز می شوند. طبق یک مطالعه جدید، داروهای نامناسبی که به افراد مسن داده می شود با افزایش بستری شدن در بیمارستان مرتبط است و به طور متوسط ​​سالانه بیش از 450 دلار برای بیماران هزینه دارد. بر اساس گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، سالانه 100000 آمریکایی در اثر واکنش به داروهای تجویزی جان خود را از دست می دهند که این چهارمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است.

چنین داروهای بالقوه نامناسبی ممکن است توسط دکتر جذابی که شما آنقدر دوست دارید و به آن اعتماد دارید تجویز کند، اما ممکن است در مورد یک داروی جدید به جز آنچه که از یک فروشنده (شاید فقط تحصیلات دبیرستانی) که به این دارو مراجعه کرده است، اطلاعات کمی داشته باشد یا چیزی نداشته باشد. دفتری که یک اسکریپت و کلمات وزوز ارائه شده توسط شرکت دارویی که در آن کار می کند را حفظ کرده است.

اگر علاقه مند به بهبود تغذیه و افزایش شانس داشتن پیری سالم تر و زیباتر هستید، چه کار می کنید؟ برای شروع، کار آسان را انجام دهید: رژیم غذایی خود را تمیز کنید. تا حد امکان از شر کربوهیدرات های تصفیه شده خلاص شوید. برچسب محصولات را برای محتوای کربوهیدرات بخوانید. من می دانم که از بین بردن قند چقدر دشوار است، اما قاتل است. به مقدار کم، به جای آن از استویا استفاده می کنم.

بخورید: تخم مرغ، میوه و سبزیجات تازه، گوشت بدون آنتی بیوتیک و هورمون و ماهی. Hemp Hearts خوشمزه را روی بلغور جو دوسر مربی خود امتحان کنید. (هر دو در Costco موجود هستند). با زغال اخته ارگانیک (یخ زده از Costco) لذت ببرید. اگر شیر بادام را امتحان نکرده اید، لطفا این کار را انجام دهید. زمانی متوجه خواهید شد که در مسیر درستی قرار گرفته اید که خرید خواربارفروشی سوپرمارکت شما از راهروهای میانی صرف نظر می کند و در عوض، روی راهروی میوه و سبزیجات تازه تمرکز می کند.

اگر مکمل مصرف نمی کنید و می خواهید شروع کنید، راحت باشید. با یک مولتی ویتامین روزانه با کیفیت مانند Centrum شروع کنید. یکی از منابع مورد علاقه من مجله Life Extension است. اگر تازه کار هستید، اجازه ندهید مقالات مجله شما را بترسانند. چیزهای زیادی وجود دارد که همه ما باید بدانیم تا به ما در رسیدن به طول عمر سالم کمک کند. به یاد داشته باشید، سلامتی شما مسئولیت شماست، نه پزشک شما.