عادات سالمی که شما را سالم، ثروتمند و عاقل می کند

مطالب زیادی در خارج وجود دارد که ارزش یک سبک زندگی سالم را برای حفظ سلامتی توصیه می کند. با این حال، با وجود همه اینها، مردم به تصمیمات خود عمل نمی کنند. چرا اینطور است؟ برای حفظ سطح بهینه سلامتی به هیچ یک از رژیم های غذایی مد روز نیاز ندارید. اساساً به این نتیجه می رسد:

کمتر بخورید، درست بخورید، بیشتر ورزش کنید، استرس را کاهش دهید، نگرش ذهنی مثبتی داشته باشید، الکل را کاهش دهید، و عادت سیگار کشیدن را کنار بگذارید، همین!

انسان ها موجودات عادت هستند و به قول معروف عادت های خود را ما می سازیم و عادت ها ما را می سازند.

اگر به مدت 6 هفته یا بیشتر به انجام کاری روزانه و به عمد و به طور مداوم ادامه دهید و آن را سرگرم کننده کنید، تبدیل به یک عادت می شود.

بنابراین چه عادت هایی به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید؟

1. رژیم غذایی: – کاهش/حذف غذاهای ناسالم (سیب زمینی سرخ شده، همبرگر)/نوشیدنی های قندی، که اگر به طور مداوم مصرف شوند می توانند منجر به چاقی، مشکلات قلبی و عروق خونی شوند.

2. روزانه یک کاسه سبزیجات تازه خرد شده (هویج، چغندر، گوجه فرنگی و خیار) بخورید – هر چه سبزیجات رنگارنگ تر باشند، بهتر است. آنها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هستند که سالم هستند.

سبزیجات را برش داده و در ظرفی در یخچال قرار دهید تا روز بعد آماده مصرف آنها باشید. به این ترتیب شما آن را به تعویق نمی اندازید. بدن شما به کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به مقدار لازم نیاز دارد و بسیاری از رژیم‌های غذایی معمولی یکی از این اجزا را کاهش می‌دهند. محرومیت از مواد مغذی ذکر شده در بالا منجر به مشکلات سلامتی و بی حالی می شود. سعی کنید از رژیم های غذایی مد روز اجتناب کنید.

3. کمتر بخورید: – سعی کنید مقدار کمتری از غذا بخورید – حداقل یک مرحله کمتر قبل از احساس سیری بخورید.

پرخوری نکنید. اگر افراد در حالی که جلوی تلویزیون نشسته اند غذا بخورند، تمایل به خوردن بیشتر دارند. آجیل (مواظب باشید، اگر به آنها حساسیت دارید) غلات کامل و ماهی های روغنی (حاوی اسیدهای چرب امگا 3) مانند سالمون، ماهی تن، ساردین و ماهی خال مخالی اضافه کنید.

4. بیشتر ورزش کنید: – باز هم توصیه های زیادی در این زمینه داده می شود. برای ساده نگه داشتن آن، 5 بار در هفته 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید. ماشین خود را یک بلوک دورتر پارک کنید و به سمت مقصد بروید. برخی از کارشناسان 20 دقیقه قسم می خورند (بیست دقیقه قطعاً کافی است).

اگر به یوگا علاقه دارید، ادامه دهید. تمرینی را که دوست دارید انتخاب کنید. اگر سرگرم کننده نیست، ممکن است به آن پایبند نباشید. پیام در اینجا این است: 30، 20 یا 10 دقیقه، مزایای ورزش تنها زمانی به دست می آید که به طور منظم انجام شود.

با این حال، اگر یک روز را در اینجا یا آنجا از دست دادید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. بهتر از هیچ است.

همانطور که کنفوسیوس فیلسوف بزرگ چینی می گوید: “تا زمانی که متوقف نشوید مهم نیست چقدر آهسته پیش می روید.”

5. کاهش استرس: این بسیار مهم است. استرس سطح هورمون کورتیزول شما را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث افزایش قند خون، فشار خون و افزایش وزن می شود. در درازمدت، مشکلات متعددی برای سلامتی ایجاد می کند.

یکی از بدترین دلایل استرس، عصبانیت است. کینه نداشته باش، ببخش و رها کن. طولانی تر زندگی خواهید کرد و آرام تر خواهید بود.

دستورالعمل های کلینیک مایو برای کاهش استرس عبارتند از:

1. از منبع تحریک دوری کنید.

2. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، واکنش خود را نسبت به آن تغییر دهید.

3. اگر نمی توانید موارد فوق را انجام دهید، آن را بپذیرید.

4. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، آن را کاهش دهید. چگونه؟ با تکنیک هایی مانند یوگا، مدیتیشن و ورزش.

سیگار کشیدن: شواهد انکارناپذیری ظاهر شده است که سیگار کشیدن را با بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر مرتبط می‌کند. اگر سیگار را ترک کنید، سالها به زندگی خود اضافه می کنید.

الکل: باز هم ایده خوبی است که مصرف الکل را کاهش دهید. الکل چیزی جز کالری خالی ندارد و علاوه بر افزایش وزن می تواند در طولانی مدت برای کبد سمی باشد.

مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.

فکر می کنم اگر چند مورد از موارد بالا تبدیل به عادت شوند، سلامتی شما به گونه ای بهبود می یابد که نمی توانید تصور کنید. شما احساس بهتری خواهید داشت

بدن شما معبد/محلی است که در آن ساکن هستید. به خوبی از آن مراقبت کنید و از شما به خوبی مراقبت خواهد کرد.

برای شما بهترین ها را در این سفر آرزو می کنم – آن را سرگرم کننده کنید و به آن ادامه خواهید داد.