عمر طولانی تر با رژیم غذایی سالم

“کسی که سلامتی دارد امید دارد و کسی که امید دارد همه چیز دارد.”

(توماس کارلایل)

سلامتی بسیار بهتر از ثروت است. سلامت بهتر برای شادی و رفاه انسان ضروری تلقی می شود. افرادی که از لحاظ جسمی و روانی سالم هستند نیز نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور خود ایفا می کنند زیرا از مولدتر و عمر بیشتری برخوردار هستند.

سالم بودن به عنوان یک فرایند پویا در نظر گرفته می شود زیرا سلامت ما در طول زمان تغییر می کند. هر یک از ما لحظاتی را داریم که احساس تناسب اندام و سلامتی می کنیم و سپس لحظاتی داریم که احساس بیماری و ناخوشی می کنیم.

تغذیه نقش مهمی در سلامت شخصی دارد ، می توان آن را به عنوان یک الگوی غذایی توصیف کرد و یک رژیم متعادل مواد مغذی را فراهم می کند که برای حفظ سلامت ما ضروری تلقی می شود. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی یکی از منابع بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری عروق کرونر قلب ، اختلالات ژنتیکی و آب مروارید است.

انواع زیادی از غذاها وجود دارد که توسط پزشکان و متخصصان توصیه می شود و سالم تلقی می شوند و باید در هر وعده غذایی گنجانده شوند. برخی از این غذاها عبارتند از چای سبز ، جو دوسر ، کشک ، روغن زیتون ، سالاد و غیره.

ما همچنین می توانیم با تطبیق برخی برنامه های غذایی و عادات غذایی ، وزن خود را کاهش دهیم.

در اینجا برخی از نکات رژیم غذایی برای کاهش وزن در عین حفظ سلامتی ذکر شده است:

غذاهای تازه و ارگانیک بخورید. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده است که سموم دفع آفات ، علف کش ها و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در غذا و سبزیجات عامل عظیمی از چاقی و افزایش وزن هستند.

آهسته گاز بگیرید و بجوید. این نکته بسیار مفید است زیرا مغز شما این پیام را دریافت می کند که شما بیش از آنچه واقعاً غذا می خورید. کسی باید از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر برای غذا استفاده کند و همچنین راهی برای فریب مغز شما به این باور است که بیشتر غذا خورده اید.

آب یک عنصر ضروری بسیار مهم در بدن انسان است. فرد باید حداقل 8-10 لیوان آب در روز بنوشد. در طول یک لیوان آب 15 دقیقه قبل از غذا خوردن ، زیرا بدون خوردن غذا احساس سیری می کنید.

پپسی ، نوشابه ننوشید. کولا و غیره چون پر از مواد شیمیایی و شکر هستند. یک بطری پپسی حاوی حداقل 20 قاشق غذاخوری شکر است ، بنابراین نوشیدن هیچ کدام منطقی نیست.

موارد دیگری که می توانند بدون از دست دادن سلامتی به کاهش وزن کمک کنند عبارتند از:

1- هر 15 روز یکبار غذای مورد علاقه خود را بخورید ، این کار به شما کمک می کند تا روزهای آینده خود را از ابتدا شروع کنید و احساس محرومیت نخواهید کرد.

2- سالاد و سبزیجات را در هر وعده غذایی قرار دهید.

3- روزانه و مداوم ورزش کنید. تمرین با شکاف شما را به جایی نمی رساند. در عوض ، احساس ناامیدی خواهید کرد.

تغذیه سالم مهم است ، اما ما نباید معنای دقیق این عبارت را نادیده بگیریم. غذا خوردن برای سالم ماندن به معنای سرکوب اشتها نیست. به معنی “هوشمندانه” خوردن است. یک رژیم غذایی مناسب و متعادل نیز می تواند به شما در کاهش وزن بدون از دست دادن سلامتی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید