عوارض رژیم غذایی پر پروتئین چیست؟

به همه ما گفته می شود که چاقی یک مشکل بزرگ در ایالات متحده است و از ما خواسته می شود که کاری کنیم تا لاستیک زاپاس اطراف وسط خود را گم کنیم. یکی از راه های محبوب برای انجام این کار، هر یک از انواع رژیم های غذایی کم کربوهیدرات/پر پروتئین است. آنها می توانند کاهش وزن سریع داشته باشند و می توان آن را نسبتاً آسان حفظ کرد. آیا این پاسخ همه چالش های وزن ما است؟

نه واقعا.

انجمن قلب آمریکا و اکثر پزشکان به دلیل کمبود مواد مغذی مورد نیاز که در بسیاری از منابع پروتئینی یافت نمی‌شود، به این نوع رژیم‌های غذایی با دید علاقه نگاه نمی‌کنند. این تنها ایرادی نیست که می توان در این نوع رژیم اعمال کرد. مگر اینکه به درستی برنامه ریزی شود، این رژیم ها سرشار از چربی، کلسترول و پورین هستند. این مواد می توانند بدن شما را خراب کنند.

قبل از پرداختن به معایب رژیم غذایی پر پروتئین، اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که همه رژیم های کم کربوهیدرات بد نیستند. اگر پزشک و متخصص تغذیه شما را تحت یک رژیم کم کربوهیدرات قرار داده و به درستی آن را تحت نظر دارند، احتمالاً چیز خوبی است. ممکن است در اطلاعات زیر دریابید که چرا آنها بر روی برخی از مکمل ها و آزمایش ها اصرار دارند. در اینجا برخی از مشکلاتی که می تواند بدون نظارت مناسب رخ دهد، آورده شده است.

نقرس: این یک وضعیت بسیار دردناک است، احتمالاً یکی از دردناک ترین بیماری های روی کره زمین. شما خوب به رختخواب می روید و نیمه شب با عذاب بیدار می شوید. ملحفه تخت برای مفصل آسیب دیده بسیار سنگین است، معمولاً انگشت شست پای راست اولین بار که باز می شود. پیاده روی تقریبا غیرممکن است.

نقرس زمانی اتفاق می‌افتد که مقادیر زیادی اسید اوریک در جریان خون در گردش باشد، اسید به کریستال تبدیل می‌شود و در مفاصل شما رسوب می‌کند و باعث درد، قرمزی و التهاب می‌شود. اسید اوریک زمانی حاصل می شود که مقادیر زیادی پورین مصرف شود. پورین در اکثر پروتئین ها، چه نگوییم در تمام پروتئین ها، چه گیاهی و چه حیوانی یافت می شود.

هنگام برنامه ریزی یک رژیم کم کربوهیدرات، مهم است که بدانید کدام پروتئین حاوی کمترین مقدار پورین است. از غذاهایی که حاوی این ماده هستند، بخصوص گوشت های اعضای بدن همه حیوانات و بسیاری از غذاهای فرآوری شده را حذف کنید.

کلسترول بالا: رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند دارای چربی و کلسترول بسیار بالایی باشد. این می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی، از جمله حملات قلبی و سکته شود. تا زمانی که خیلی دیر نشده باشد، ممکن است از مشکل مطلع نشوید، مگر اینکه به طور منظم آزمایش خون انجام دهید. انتخاب دقیق پروتئین ها می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند. پروتئین‌های گیاهی به طور طبیعی بدون کلسترول هستند و پروتئین‌های حیوانی کاهش کلسترول زیادی دارند.

بیماری کلیوینقرس یک علامت هشدار دهنده اولیه است که کلیه های شما ممکن است بیش از حد سخت کار کنند. کلیه ها مسئول حذف مواد زائد از جمله اسید اوریک هستند. نادیده گرفتن این علامت هشدار دهنده می تواند منجر به کاهش عملکرد کلیه شود.

مشکلات کمبود: احساس خستگی؟ خونریزی بینی دارید؟ کمی مشکل یبوست دارید؟ ممکن است از کمبود میوه، سبزیجات و غلات کامل در رژیم غذایی خود رنج ببرید. ببینید، همه اینها کربوهیدرات دارند و یک رژیم غذایی با پروتئین بالا معمولاً از آنها اجتناب می کند. با این حال، شما به آنها نیاز دارید.

این کربوهیدرات ها کربوهیدرات بدی نیستند. در واقع، مصرف مقادیر مناسب از آنها می تواند هم برای اهداف کاهش وزن و هم برای سلامت کلی شما مفید باشد. آنها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و تمام فیبرهای مهم هستند که چیزی است که می خورید را در قسمت پایینی دستگاه گوارش حرکت می دهد.

اگر می خواهید موفق شوید، رژیم های غذایی با پروتئین بالا باید به درستی انجام شوند. برای یافتن ترکیب مناسب برای اهداف خود به کمک و راهنمایی هم پزشک و هم متخصص تغذیه نیاز دارید. پیروی از یک رژیم غذایی خارج از کتاب، عوامل فردی را که همه ما را منحصر به فرد می کند نادیده می گیرد و می تواند به شما آسیب برساند. کنترل وزن یک اندازه برای همه نیست.