غذاهایی برای بلندتر کردن بچه ها؟

اگرچه عوامل ژنتیکی در تعیین قد کودک شما نقش دارند، اما تغذیه سالم ممکن است باعث رشد قد کودک شما شود. غذاهای سالم برای کودکان چیست؟ این سوالی است که اغلب توسط والدین در سراسر جهان پرسیده می شود.

در زیر لیستی از 5 غذای سالم برای کودک آورده شده است که به گفته کارشناسان به رشد قد کودک شما کمک می کند.

اسفناج

اسفناج به دلیل داشتن مقادیر بالای کلسیم و آهن در لیست سالم ترین غذاهای سالم برای بچه ها رتبه بالایی دارد. این دو عنصر که در کمک به رشد قد کودکان بسیار حیاتی هستند. اسفناج نیز به راحتی قابل هضم است.

هویج

هویج منبع بسیار خوبی از ویتامین A است که به سنتز پروتئین در بدن انسان کمک می کند. وقتی هویج خام باشد، محتوای ویتامین A بالاترین میزان است. با این حال، تعداد کمی از کودکان می توانند یک تکه هویج خام بخورند. برای اطمینان از بهره مندی فرزندتان از ویتامین A، والدین می توانند از آن برای تهیه انواع غذاها استفاده کنند. به عنوان مثال آب هویج را تهیه کنید و شیرین کننده یا طعم دهنده را اضافه کنید. همچنین می توانید هویج را خرد کرده و به گوشت گاو، خوک یا مرغ اضافه کنید

شیر تازه

شیر تازه به‌عنوان غذای سالم برای بچه‌ها فهرست شده است، زیرا سرشار از کلسیم است که برای تشکیل و رشد استخوان‌های قوی بسیار مهم است. شیر همچنین به راحتی هضم و جذب جریان بدن می شود. اگرچه نوشیدن شیر تضمینی برای افزایش قد نیست، اما در صورت کمبود آن در بدن کودک علائم تاخیر در رشد را نشان می دهد. بنابراین، شما باید فرزندان خود را تشویق کنید که تا آنجا که می توانند شیر بنوشند.

تخم مرغ

تخم مرغ دارای پروتئین بسیار بالایی است. بیشترین مقدار پروتئین در آلبومین تخم مرغ یافت می شود. بسیاری از والدین نگران این هستند که محتوای کلسترول ممکن است تأثیر منفی بر سلامت کودکان داشته باشد. با این حال، این نباید باعث نگرانی شود، زیرا می توانید با محدود کردن مصرف تخم مرغ به تنها یک یا دو عدد در روز، مصرف کلسترول کودک خود را محدود کنید.

سویای سیاه

سویا یک غذای سالم برای بچه ها سرشار از پروتئین است. سویا سیاه دارای بالاترین میزان پروتئین است و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین غذاها برای تغذیه کودکان شما در صورتی که می خواهید آنها قد بلندتر شوند، شناخته می شود.

از لیست بالا، به وضوح می توان دریافت که رژیم غذایی پر از بهترین مواد غذایی سالم برای بچه ها، غذاهایی هستند که سرشار از پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین A هستند. علاوه بر مزایای ذکر شده، پروتئین ها مهم هستند زیرا باعث ترشح مواد غذایی می شوند. هورمون رشد انسانی که باعث رشد می شود.

پروتئین ها همچنین عملکرد غده هیپوفیز را که به طور طبیعی HGH ترشح می کند، بهبود می بخشد. اگرچه مشخص است که کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود، اما مشخص نیست که آیا باعث افزایش طول آنها می شود یا خیر. با این وجود، رژیم غذایی غنی از کلسیم به شدت توصیه می شود زیرا در رشد استخوان های قوی بسیار مهم است.

میوه ها و سبزیجات نیز به عنوان غذاهای سالم برای بچه ها توصیه می شوند زیرا به تقویت ایمنی و جلوگیری از حمله بیماری هایی که ممکن است رشد را به تاخیر بیندازند، کمک می کنند.