غذاهایی که باید هر روز برای کاهش وزن سالم بخورید

غذا انرژی است و اجازه دهید با آن روبرو شویم… برخی از غذاها بهتر از بقیه هستند. درست مثل ماشینی که با بنزین کار می کند، بدن هم با غذا کار می کند. وقتی سوخت بدی به خودرو می‌زنیم، بد کار می‌کند و وقتی غذای بد را وارد بدن خود می‌کنیم، بد کار می‌کند. اما برخی از غذاهای با اکتان بالا وجود دارند که انرژی ما را افزایش می دهند، متابولیسم ما را تحریک می کنند و هوس ما را برآورده می کنند تا از پر شدن ما از غذاهای بد جلوگیری کنند تا بدن ما به طور موثر و روان کار کند. در اینجا 6 ماده غذایی که باید هر روز برای انرژی بالا و کاهش وزن سالم بخوریم آورده شده است.

تخم مرغ زمانی تصور می شد که برای کلسترول مضر است، اما مطالعات اخیر ثابت کرده است که آنها هیچ تاثیری بر کلسترول بد ندارند و فوایدی که ارائه می دهند بسیار زیاد است. آنها سرشار از پروتئین هستند، تنها حاوی 75 کالری هستند، و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری مانند B12، E و A هستند. یک دو عدد تخم‌مرغ اول صبح شما را تا ناهار سیر نگه می‌دارد.

فلفل دلمه ای فلفل‌های رنگی (قرمز، زرد و نارنجی) بیشتر از فلفل‌های سبز دارند و فلفل‌های رنگی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند. آنها زمانی که خام مصرف شوند بسیار مفید هستند، و تردی که ارائه می دهند می تواند به ما کمک کند از برخی انتخاب های غذایی ضعیف جلوگیری کنیم. آنها را روی سالاد، ساندویچ بخورید، یا آنها را در سالسا یا سایر غذاهای کم کالری فرو کنید تا یک میان وعده سالم داشته باشید.

کلم بروکلی و گل کلم غذاهای معجزه آسایی هستند هر دو متابولیسم را افزایش می دهند، هر دو حاوی مقادیر زیادی ویتامین، پروتئین و فیبر هستند و هر دو به متابولیسم استروژن کمک می کنند، که می تواند به پیشگیری از سرطان سینه و سایر بیماری ها کمک کند. کلم بروکلی و گل کلم نیز می توانند اثرات پیری را کاهش دهند. پختن بیش از حد فواید آن را به شدت کاهش می دهد، بنابراین مصرف خام را به عنوان مثال روی سالاد، یا تا جایی که می توانید به خامی نزدیک کنید، مانند بخارپز کردن یا سرخ کردن کمی مصرف کنید.

آووکادو و زیتون سرشار از چربی هستند، اما چربی موجود در آنها چربی سالم و تک غیراشباع است. خوردن آووکادو و زیتون می تواند کلسترول شما را بهبود بخشد و در واقع باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید، بنابراین در وعده غذایی بعدی کمتر می خورید. چند تکه آووکادو یا 6 تا 8 زیتون را به ساندویچ یا سالاد خود اضافه کنید و از گرسنگی که می‌تواند منجر به پرخوری شود جلوگیری کنید.

بادام و بادام زمینی برای کاهش وزن عالی هستند آنها سرشار از کالری و چربی هستند، اما دوباره، چربی خوب، و علاوه بر اینکه به طور جدی انرژی شما را افزایش می دهند، می توانند به شما کمک کنند هنگام غذا کمتر بخورید. حدود 30 دقیقه قبل از خوردن ناهار یا شام، یک مشت کوچک از این دو را با یک لیوان آب میل کنید تا 30 تا 50 درصد کمتر غذا بخورید.

ماهی تن و ساردین منبع عالی پروتئین هستند و هر دو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و حتی حافظه را تقویت کند. هر کدام یک میان وعده عالی بعد از تمرین درست می کنند، زیرا هر دو در وعده های تکی مناسب کنسرو شده، به راحتی در دسترس و ارزان هستند. به دنبال ماهی تن بسته بندی شده در آب، نه روغن، و به دنبال ساردین های بسته بندی شده در سس گوجه فرنگی یا خردل باشید، نه روغن. و لطفا در برابر وسوسه اضافه کردن سس مایونز به ماهی تن خود مقاومت کنید. به جای آن مقداری کاهوی ریز خرد شده و آبکشی شده به آن اضافه کنید تا ترد و رطوبت مورد نیاز را به آن بدهد.