غذاهایی که شما را بلندتر می کنند – 5 ماده مغذی مهم!

برای رشد سریعتر قد، بسیار مهم است که غذاهای مناسب بخوریم و مطمئن شویم که کمبود مواد مغذی که به رشد قد کمک می کند نداریم. من 5 ماده مغذی را جمع آوری کرده ام که در یک رژیم غذایی برای رشد قد حیاتی هستند. به طوری که می توانید مطمئن شوید که غذاهایی می خورید که شما را قد بلندتر می کند!

1. کلسیم یک ماده معدنی است و برای استخوان ها و دندان های شما مهم است. تقریباً 90 درصد از کلسیم بدن شما در استخوان ها و دندان های شما یافت می شود. کلسیم در اوایل زندگی مهم است، زیرا استخوان های قوی تر و سالم تری را فراهم می کند. وقتی ما بزرگتر می شویم، مهم است زیرا استخوان ها را قوی نگه می دارد. کلسیم در شیر و سایر محصولات لبنی یافت می شود، این مواد غذایی هستند که باعث افزایش قد می شوند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، می توانید کلسیم را به عنوان مکمل دریافت کنید یا می توانید آب پرتقال را با کلسیم اضافه دریافت کنید.

2. ویتامین D مهم است زیرا بدن را قادر می سازد تا کلسیم را به طور موثرتری جذب کند. بدون توانایی جذب کلسیم، خوردن آن فایده ای ندارد. ویتامین D در گونه های ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی و تن، تخم مرغ و جگر حیوانات یافت می شود. هنگامی که پوست شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، بدن نیز به طور طبیعی ویتامین D تولید می کند.

3. پروتئین ها مواد مغذی هستند که عضله و بافت را می سازند. آنها از اسیدهای آمینه ساخته شده اند که برای همه حیوانات ضروری است. بدن می تواند این اسیدهای آمینه ضروری را خودش بسازد، اما باید مقداری از آن را از رژیم غذایی دریافت کند. پروتئین ها در بیشتر گوشت ها، تخم مرغ، آجیل و محصولات لبنی مانند شیر یا پنیر یافت می شوند. پروتئین باید جایگزین بسیاری از کربوهیدرات های رژیم غذایی شما مانند برنج، ماکارونی و نان شود، زیرا آنها غذاهایی نیستند که باعث افزایش قد شما شوند.

4. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی روی معدنی دارید. این ماده معدنی به رشد سلول ها و همچنین به رشد قد کمک می کند. این در بیشتر گوشت ها، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات غلات کامل یافت می شود.

5. ویتامین A یک ویتامین مهم برای رشد سلول ها و همچنین داشتن پوست، مو و بافت های سالم است. ویتامین A در سبزیجات زرد و سبز تیره مانند بروکلی، اسفناج، هویج و سیب زمینی شیرین یافت می شود. همچنین در جگر حیوانات، شیر، کره، پنیر و تخم مرغ یافت می شود.

حتما این 5 ماده مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا آنها غذاهایی هستند که شما را قد بلندتر می کنند. همراه با یک برنامه تمرینی کششی خوب، و شاید برخی مکمل های رشد، به خوبی در مسیر رسیدن به اهداف قد خود قرار خواهید گرفت!