غذاهای سالم اثبات شده که می توانید به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید

اگر می خواهید چربی اضافی بدنتان را از بین ببرید، باید برخی از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید و باید آن غذاها را با انتخاب های غذایی سالم تری جایگزین کنید.

در این مقاله ما به بررسی غذاهای مختلف سالم زیر می پردازیم که می توانید به برنامه های رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید تا به کاهش وزن و در عین حال سالم ماندن کمک کنند:

-ماهی سالمون

این ماهی منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است که برای بدن بسیار مفید است. ماهی سالمون همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 و ویتامین B12 است. توصیه می شود از ماهی آزاد وحشی بیشتر استفاده کنید زیرا حاوی مواد مغذی بیشتری است.

-بلوبری

این توت سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که به مبارزه با بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند.

-کلم

کلم پیچ یک سبزی برگ سبز است که خاصیت ضد سرطانی و سم زدایی دارد. همچنین منبعی غنی از ویتامین A و بتاکاروتن است که به بهبود بینایی و پیشگیری از برخی بیماری‌های جدی چشم مانند گلوکوم کمک می‌کند. این سبزی همچنین بدن را با مقدار زیادی ویتامین C تامین می کند.

-سیب

این میوه سرشار از فیبر است و به دلیل اینکه طعم غنی خود را از فروکتوز موجود در آن بدست می‌آورد که بدن با سرعت کم به قند تبدیل می‌شود، منجر به افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

این میوه به حفظ سطح قند خون در حد طبیعی کمک می کند و همچنین به کنترل اشتهای شما کمک می کند. حداقل روزی یک سیب با پوست آن بخورید تا تناسب اندام، لاغر و سالم بمانید.

-بادام ها

این میوه طبیعی سرشار از چربی های تک اشباع است که به کاهش سطح کلسترول و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. اگر این میوه را همراه با وعده های غذایی اصلی خود مصرف کنید، سطح قند بعد از غذا را کاهش می دهد.

-گوشت گاو ارگانیک

گوشت گاو از گاوهایی که فقط از علف تغذیه شده اند یک انتخاب غذایی بسیار سالم است. این نوع گوشت گاو معمولاً بدون چربی است و سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و بتاکاروتن است.

-چغندر

ماده شیمیایی رنگ قرمز چغندر دارای خواص ضد سرطانی قوی است. چغندر همچنین به کاهش سطح کلسترول خون و محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی کمک می کند. این غذای طبیعی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیز می باشد.

-آووکادو

این میوه به ویژه سرشار از پتاسیم و فولات است. سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد و همچنین به جذب ویتامین های محلول در چربی از سبزیجات کمک می کند.

-سیر

این ماده غذایی با بوی تند به کاهش فشار خون کمک می کند و سرشار از ویتامین B6، سلنیوم و منگنز است. با این حال، ترجیحاً به جای استفاده از پودر سیر یا سیر خرد شده در شیشه ها، از سیر تازه استفاده کنید.

-هویج

این مواد غذایی ارزان قیمت یکی از غنی ترین منابع طبیعی کاروتنوئیدها هستند و خاصیت ضد سرطانی دارند. می توانید هویج را به صورت خام و یا هویج پخته مصرف کنید.

با این حال توجه داشته باشید که بیشتر این غذاها باید به عنوان کمکی برای رژیم های اصلی کاهش وزن شما استفاده شوند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، نباید فقط از این غذاهای طبیعی استفاده کنید، زیرا فقط با انواع مختلف کمبودهای تغذیه‌ای مواجه خواهید شد.