غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی


غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

عدم تحمل غذایی که منشاء آلرژیک ندارند کاملاً فردی است و باید توسط متخصص تشخیص داده شود. برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی به دلیل حذف برخی از غذاها ، مشورت با متخصص تغذیه بسیار مهم است.

شیر به دلیل کمبود یا کمبود لاکتاز باید از رژیم غذایی افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز حذف شود. این عارضه به عدم تحمل متابولیک نیز معروف است.

میوه ها ، آب میوه ها و مشتقات میوه باید از رژیم غذایی افرادی که کمبود فروکتوز دارند و منجر به عدم تحمل فروکتوز می شود ، حذف شوند.

پنیر ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، سوسیس ، کیلکا ، ساردین و غذاهای کنسروی می توانند در افراد حساس واکنش های غیر آلرژیک ایجاد کنند. عدم تحمل این غذاها می تواند روی پوست ، عروق خونی و نایژه ها تأثیر بگذارد و باعث کهیر ، سوزش ، بلع ، تورم ، خس خس سینه و سردردهای میگرنی شود.

پنیر ، مخمر ، شاه ماهی ، آووکادو و توت سیاه ترکیبی به نام تیرامین دارند. که اثرات مشابهی با هیستامین دارند. فنیل اتیل آمین موجود در شکلات می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

قهوه ، چای ، نوشابه های کولا ، داروهای سرماخوردگی ، مسکن ها و شکلات تلخ حاوی کافئین هستند. آنها سیستم عصبی را تحریک می کنند. مصرف مقادیر زیاد کافئین می تواند باعث رعشه ، تعریق ، افزایش سرعت تنفس ، تپش قلب و بی خوابی غیرطبیعی شود.

سیب زمینی سبز حاوی ترکیباتی به نام سولانین و هاکونین است. این مواد می توانند باعث عدم تحمل و مسمومیت شوند که با خواب آلودگی ، سوزش سر دل ، اسهال و حتی فلج اندام ها همراه است.

عسل تولید شده توسط زنبورهایی که از گل صد تومانی تغذیه می کنند می تواند باعث عدم تحمل و مسمومیت شود. همراه با سوزش ، خارش و بی حسی اندام ها چند دقیقه پس از مصرف. توصیه می شود از عسل تولید شده از منابع معتبر استفاده کنید.

غذای مفید

داشتن رژیم غذایی متعادل بسیار حائز اهمیت است تا تمام مواد مغذی مورد نیاز متناسب با سن و جنسیت بیمار تأمین شود. یک متخصص تغذیه می تواند با حذف غذاهایی که غیرقابل قبول هستند ، چنین رژیم متعادلی را تنظیم کند.

شیر سویا ، شیر سویا بچه ، محصولات شیر ​​سویا مانند ماست و پنیر جایگزین مناسبی برای افرادی است که نسبت به شیر گاو تحمل ندارند. در صورت امکان ، از محصولات لبنی غنی شده با کلسیم استفاده کنید.

بوقلمون ، گوسفند و گوشت گاو منابع پروتئینی ارزشمندی هستند که به ندرت می توانند منجر به عدم تحمل غذایی شوند.

هویج ، گل کلم و کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی هستند که به ندرت باعث عدم تحمل غذایی می شوند.

برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، کاساوا و شیرینی های تهیه شده با نشاسته سانگو منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند.

آنها پرانرژی هستند ، به خوبی تحمل می شوند.

گلابی ، هلو و اکثر میوه ها معمولاً به خوبی تحمل می شوند ، به جز مرکبات که بسیار اسیدی هستند.


دکتر رضا اطمینانانی

شفاف شناس اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در رژیم غذایی و کمیت و رژیم غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

بهترین منابع غذایی ویتامین C (C)

7 مکمل و ویتامین ضروری برای پوکی استخوان

مکمل هایی برای درمان پوکی استخوان

حساسیت غذایی



دیدگاهتان را بنویسید