غذاهای کم کربوهیدرات که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید

به لطف همه کمپین های تناسب اندام و یوگا، سلامتی همانطور که باید از مدت ها قبل به یک اولویت برای مردم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در حال برداشتن گام‌های کوچک اما مطمئن به سمت منطقه تناسب اندام هستند و بسیاری در حال حاضر در راه رسیدن به قلب سالم هستند. غذا نقش مهمی در حفظ سلامتی شما دارد. مردم در حال حاضر غذاهایی با کربوهیدرات و چربی کم را برای فرار از چند کیلوگرم اضافی ترجیح می دهند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه می توانید بخورید اگر هم طعم و هم سلامتی می خواهید. همه این غذاها کربوهیدرات کمی دارند و با خوردن آنها چاق نمی شوید.

پیازها -با دیدن این نام در لیست حتما تعجب می کنید، اما باید بدانید که پیاز تنها 9 درصد کربوهیدرات در خود دارد. جدا از آن، پیاز فیبر بالایی نیز دارد. کار پیاز از جهات مختلف، به عنوان یک آنتی اکسیدان، طعم را بهبود می بخشد و دارای ترکیبات ضد التهابی مختلفی است. سعی کنید در اکثر وعده های غذایی اضافه کنید.

غذای دریایی – غذاهای دریایی سرشار از طعم و کربوهیدرات کم، ترکیبی عالی از طعم و سلامت است. غذاهای دریایی همچنین سرشار از ید، B-12 و اسیدهای امگا 3 هستند. ارزش غذایی ماهی شهرت جهانی دارد. ماهی نیز توسط پزشکان برای افرادی که مشکلات چشمی دارند توصیه می شود. می توانید آنها را به صورت کبابی نیز مصرف کنید.

مرغ – می توانید مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مطمئن باشید که کربوهیدرات کمی دارد. ران ها و بال ها گزینه بهتری هستند. تمام گوشت ها، به خصوص مرغ، سرشار از مواد مغذی و پروتئین هستند. برای اینکه تغذیه مناسب آن را دریافت کنید، باید هفته ای یک بار گوشت بخورید.

گوجه فرنگیها – اگرچه گوجه فرنگی به عنوان سبزیجات به حساب می آید، اما در واقع میوه هایی با تنها 4 درصد کربوهیدرات هستند. در یک گوجه فرنگی بزرگ فقط 7 گرم کربوهیدرات خواهید یافت. آنها همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین C هستند و برای تابستان عالی هستند.

زیتون – زیتون فقط 6 درصد یعنی 2 گرم در هر اونس کربوهیدرات دارد. سرشار از آهن و مس است و همچنین ویتامین E را به بدن شما می رساند.

سایر غذاهای کم کربوهیدرات که می توانید با رژیم غذایی خود تنظیم کنید، ماست پرچرب، هویج، تخم مرغ آب پز است اما بیشتر از دو عدد نباشد. در وعده صبحانه املت خود را از سبزیجات مختلف بگنجانید تا سالم و کم کربوهیدرات باشد. در میوه ها می توانید سیب، پرتقال، توت فرنگی، گلابی داشته باشید. اگر به خوردن لبنیات علاقه دارید، می توانید باترکریم پنیر بخورید. تخم مرغ کربوهیدرات کمی دارد و منبع امگا 3 است، بنابراین می توانید روزانه آن را بخورید. شما می توانید انواع گوشت را بخورید – مرغ، گوشت خوک، بره و غیره. بیشتر سبزیجات دارای کربوهیدرات کم با فواید زیادی هستند – کلم، کلم بروکلی، هویج، اسفناج، لیدی فینگر اما سیب زمینی نخورید. بیشتر از اینکه برای بدن شما ضرر داشته باشد ضرر دارد.

به غیر از این، می توانید چیزهای زیادی را در جیره کم کربوهیدرات خود بگنجانید مانند روغن زیتون، خامه ترش، آجیل، زغال اخته، کره، نارگیل، سبزیجات تازه، نمک دریا، سیر. همچنین می توانید شکلات تلخ و شراب خشک را در فواصل طولانی مصرف کنید. مطمئن شوید که شراب شما شکر اضافه ندارد.