غذای خام بیشتر از غذای پخته شده تغذیه می کند

مواد غذایی خام و زنده مانند میوه ها و سبزیجات منبع حیاتی آنزیم ها و انرژی حیاتی هستند. هنگامی که غذا پخته می شود (با دمای بالای 120 درجه فارنهایت گرم می شود)، بسیاری از آنزیم ها و مواد مغذی حیات بخش از بین می روند. غذاهای زنده حاوی انرژی بسیار بیشتری نسبت به زمانی هستند که به شدت پخته می شوند. به طور کلی اصل پشت غذای خام این است که ما باید غذاهایی بخوریم که به ما انرژی می‌دهند، نه غذاهایی که انرژی ما را تحلیل می‌برند.

غذاهای بسیار پخته و فرآوری شده انرژی می گیرند و مواد مغذی را در طول فرآیند گوارش و جذب از بدن خارج می کنند. غذای خام خوب باید بدن را تغذیه و تغذیه کند و بیش از آنچه که می دهد انرژی مصرف نکند. غذای خام حاوی ویتامین ها و مواد معدنی در مقادیر هم افزایی است که دانشمندان هنوز آن را درک نکرده اند. علاوه بر این، به احتمال زیاد علم هنوز بسیاری از مواد مغذی دیگر موجود در میوه ها و سبزیجات را شناسایی نکرده است. یک روز ممکن است ویتامین J وجود داشته باشد!

مهمتر از همه، غذای خام حاوی انرژی حیاتی است در حالی که بیشتر فرآیندهای پخت و پز و فرآوری به این منبع انرژی اساسی آسیب می رساند. غذاهای طبیعی فوق العاده ای در طبیعت وجود دارند که حاوی مقادیر بسیار بالایی از مواد مغذی هستند. اینها را می توان سوپر غذاها نامید. آنها شامل بسیاری از جلبک های دریایی، (دولس، کلپ، کامبو)، علف گندم و علف جو، پوست پرتقال و لیمو، برگ چغندر و اسفناج، گرده زنبور عسل، کلرلا، اسپیرولینا و بسیاری از برگ های سبز سبز دیگر هستند. اینها را می توان اغلب به صورت پودر خریداری کرد، انواع خوب خشک می شوند اما حرارت نمی دهند. سوپر غذاها و غذاهای نپخته دارای انرژی نیروی حیاتی هستند که خواص درمانی دارند.

غذاهای زیادی وجود دارند که به دلیل داشتن میوه یا سبزیجات سالم به نظر می رسند، اما در واقع به دلیل پخته شدن یا فرآوری شده از سطح انرژی مطلوبی برخوردار نیستند. در زیر چند نمونه رایج آورده شده است:

-100% آب میوه های خریداری شده در مغازه یا هر نوع آن در صورت بسته بندی. مهم نیست که روی برچسب‌ها چه می‌گویند (حتی آنهایی که شکر یا هیچ چیز اضافه شده‌ای ندارند)، برای حفظ آبمیوه و کشتن باکتری‌ها و از بین بردن بسیاری از مواد مغذی و آنزیم‌ها، حرارت داده می‌شوند. آنها به هیچ وجه مواد مغذی مشابه آب میوه های تازه تهیه شده از میوه های ارگانیک را به شما نمی دهند.

– همین امر در مورد سوپ ها، میوه ها و سبزیجات کنسرو شده و بسته بندی شده نیز صدق می کند.

– آگاه باشید که غذاهای سالم مانند سالسا بسته بندی شده، هوموس، بسیاری از سس ها و گواکاموله همگی از طریق فرآیند حرارت دهی و نگهدارنده سپری می شوند، حتی این غذاها در صورت امکان بهتر است در خانه تهیه شوند.

-میوه ها و سبزیجات در سوپرفروشگاه ها، گاهی ماه ها در سردخانه نگهداری می شوند. این به طور جدی انرژی و مواد مغذی غذاها را کاهش می دهد. میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک از این فروشگاه‌ها بهتر است، اما می‌توانید تفاوت قابل‌توجهی در میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک که درست یک هفته قبل چیده شده‌اند را تشخیص دهید، بنابراین در صورت امکان خدمات تحویل ارگانیک توصیه می‌شود.

همانطور که احتمالاً می توانید احساس کنید، سطح مشخصی از تعهد، زمان و برنامه ریزی لازم است

یک رژیم غذایی واقعا بهینه بخورید اگر تنها یک کار برای تغییر رژیم غذایی خود انجام می دهید، خوردن حداکثر سه آب سبزیجات خام یا سبز در روز است که از محصولات تازه و فرآوری نشده تهیه می شود.

همه گیاهان و ادویه های ملایم راه های عالی برای تقویت غذاهای خام طبیعی هستند.

اگر سبزیجات را طبخ می کنید، بهتر است آنها را کمی بخارپز کنید. گاهی اوقات زمانی که سبزیجات خام به سختی هضم می شوند این کار ضروری است. به عنوان مثال، سبزیجات خانواده کلم (کلم و کلم بروکلی) بهتر است کمی بخارپز شوند. اگر نمی‌خواهید این سبزیجات را بپزید، اما در هضم آن‌ها مشکل دارید، می‌توانید آب آن را آب کنید.