غذای سالم برای زنان… چون به آن نیاز دارید!

چرا آیا خوردن غذای سالم برای یک زن مهم است؟ به دلیل این واقعیت است که زنان همیشه در خدمت عزیزان خود هستند، به عنوان یک مادر، یک دختر، یک همسر و حتی به عنوان یک دوست. از آنجایی که او مجبور است نقش های زیادی را در زندگی روزمره خود بازی کند، برای او مهم است که احساس سلامت و انرژی کند تا بتواند به راحتی تمام وظایف خود را انجام دهد.

از نویک رژیم غذایی سالم امکان تناسب اندام و خوش اندام بودن خود را تأیید می کند و به شما کمک می کند تا از بیماری های مرتبط با وزن و چاقی مانند، بیماری قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، سکته مغزی، آرتریت، بیماری کیسه صفرا، آرتروز آپنه خواب دوری کنید. و برخی سرطان ها

علاوه بر اینزنان یائسه به 1200-1500 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند، اما بدن زنان تنها می تواند 500 میلی گرم کلسیم را در هر بار جذب کند. بنابراین زنانی که در مرحله یائسگی قرار می گیرند، باید در طول روز از غذاهای غنی از کلسیم استفاده کنند تا استخوان های خود را قوی نگه دارند و از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

بنابراین، فکر می کنید برای خوردن غذاهای سالم و مقوی چه خواهید کرد؟ در اینجا چند نکته برای شما آورده شده است که من نیز برای تناسب با برنامه شلوغم از آنها پیروی می کنم.

  • بگیر آب پرتقال غنی شده با کلسیم که به محافظت در برابر PMS، فشار خون بالا و پوکی استخوان کمک می کند.
  • سریال فیبر بالا بخورید، آیا می دانید فیبر یک مبارزه کننده با سرطان است؟ بنابراین، هنگام انتخاب غلات، غلاتی را انتخاب کنید که حداقل 7 گرم فیبر در هر وعده دارد.
  • زغال اخته آنتی اکسیدانی است که می تواند ساعت پیری شما را کند کند. اینها را با غلات خود برای یک صبحانه قوی مخلوط کنید.
  • میوه و آجیل را به محل کار خود ببرید که سرشار از پروتئین است و محافظت آنتی اکسیدانی در طول روز به شما انرژی می دهد.
  • حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید. خستگی، تمرکز ضعیف و سردرد از نشانه های کم آبی خفیف هستند که اکثر ما حتی نمی دانیم.
  • برای تقویت فیبر، کاهش کالری خالی و احساس سیری بیشتر از مواد مغذی، نان گندم کامل، ماکارونی گندم کامل و غلات کامل را ترجیح دهید.
  • چوب هویج را با یک مکعب پنیر یا دیپ بخورید. این کمک بزرگی در جذب آن کاروتنوئیدهای ضد سرطان است.
  • آیا ماهی می خورید… موعظه را ترجیح دهید زیرا منبع غنی امگا 3 (چربی خوب) است، به پیشگیری از افسردگی، دردهای شدید قاعدگی، دژنراسیون ماکولا، حملات قلبی کشنده و حتی سرطان سینه کمک می کند.
  • اگر نسبت به شکلات ضعف دارید، نگران نباشید…فقط کاکائویی بنوشید که چربی زیادی از آن خارج شده و قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای دارد. آن را هنگام خواب ترجیح دهید. فلاونوئیدهای موجود در کاکائو می توانند از لخته شدن پلاکت های خون جلوگیری کنند که ممکن است از حملات قلبی جلوگیری کند. همچنین شیر موجود در کاکائو داغ برای استخوان های شما مفید است.

اینها راه های ساده ای برای خوردن غذای سالم برای برآورده کردن نیازهای تغذیه ای شما هوشمندانه است. حالا سالم بخورید و از زندگی با انرژی کامل لذت ببرید…امروز…فردا و همیشه.