غذای فوق العاده – دانه کدو تنبل

دفعه بعد که می خواهید چیزی میان وعده بخورید، مقداری دانه کدو تنبل بخورید. آنها تعادل خوبی از چربی و پروتئین دارند. آنها همچنین مقدار خوبی از مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، فسفر، روی، آهن، مس، ویتامین K و منگنز را در اختیار شما قرار می دهند. آنها همچنین حاوی تریپتوفان، پیش ساز سروتونین، یک ماده شیمیایی تقویت کننده خلق و خو تولید شده در مغز هستند. یکی دیگر از فواید خوردن آنها این است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند. 1/2 فنجان دانه های بدون پوست دارای 160 کالری، 13 گرم چربی سالم قلب و 8 گرم پروتئین است.

آنها طعم شیرین و آجیلی دارند. بر خلاف سایر آجیل ها و دانه ها، آنها دارای بافت جویدنی هستند. اگرچه می توانید تخمه کدو تنبل را در تمام طول سال تهیه کنید، اما تازه ترین آنها در پاییز فروخته می شود. می توانید آنها را به صورت عمده در چندین فروشگاه مواد غذایی، پوسته دار یا بدون پوسته خریداری کنید. همچنین می توانید آنها را بدون پوسته یا بدون پوست بخورید. طعم سوخاری عالی دارند. یک راه عالی برای برشته کردن آنها این است که دو فنجان دانه کدو تنبل را با نمک دریا و سس سویا یا تاماری بریزید. دانه‌های کدو تنبل چاشنی‌شده را روی یک ورقه پخت لبه‌دار قرار دهید و آن‌ها را پهن کنید. آنها را در فری که با دمای 425 درجه فارنهایت تنظیم کرده اید قرار دهید.

با این حال، دانه های کدو تنبل می توانند به سرعت از بین بروند. بنابراین، شما می خواهید پس از خرید یا برداشت آنها را نسبتاً سریع بخورید. می‌توانید آن‌ها را تا دو هفته در یک ظرف دربسته نگه دارید تا فاسد شوند. اگر باید آنها را بیشتر نگه دارید، می توانید آنها را تا شش ماه در فریزر نگه دارید.