غذا و نوشیدنی – 5 افسانه رایج کشف شد!

1. “خوردن غذا قبل از خواب شما را چاق می کند”

اگر ساعات زیادی کار می کنید یا شیوه زندگی ای دارید که شما را مجبور به خوردن دیرتر می کند ، احتمالاً این افسانه را در گذشته به چالش کشیده اید. خوشبختانه اکثر کارشناسان متفق القول هستند که لذت کمی در اواخر شب لزوماً باعث افزایش وزن نمی شود. متابولیسم مواد غذایی به طور یکسان انجام می شود ، صرف نظر از زمان روز ، اجماع فعلی بین متخصصان رژیم این است که شما باید کل غذای مصرفی خود را در عرض 24 ساعت در نظر بگیرید. در برخی موارد این امر حتی می تواند تا 72 ساعت ادامه یابد زیرا برخی از غذاها به طور شگفت انگیزی زمان می برند تا به طور کامل جذب دستگاه گوارش شوند.

2. “آجیل برای شما مفید است”

اگرچه آجیل ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند ، اما سرشار از چربی هستند ، آیا این بدان معناست که باید از آنها اجتناب کنید؟ با فرض اینکه شما به گردو حساسیت ندارید ، پاسخ منفی است. چربی های موجود در آجیل به عنوان “چربی های اشباع نشده” یا “چربی های خوب” شناخته می شوند زیرا واقعاً می توانند سلامت شما را بهبود ببخشند! مطالعات نشان می دهد که گردو کمتر به دیابت نوع 2 یا بیماری قلبی مبتلا می شود! محتوای چربی بالای آنها همچنین آنها را برای میان وعده هایی که به انرژی اضافی نیاز دارید ، عالی می کند.

3. “کلسترول در خون شما با خوردن تخم مرغ افزایش می یابد”

این در واقع نادرست است ، سطح کلسترول خون توسط تولید بدن خود تعیین می شود ، بنابراین اگر از کلسترول بالا رنج نمی برید بهتر است تخم مرغ را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. این یک منبع عالی از پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی است ، به این معنی که آنها می توانند یک افزودنی عالی برای هر رژیم متعادل باشند.

4. “نوشیدن قهوه باعث کاهش چربی می شود”

این یک افسانه رایج است که اغلب اشتباه درک می شود. درست است که غلظت اسیدهای چرب در خون پس از مصرف کافئین افزایش می یابد ، اما این بدان معنا نیست که بدن چربی بیشتری مصرف می کند. اصلی ترین فایده قهوه (علاوه بر طعم و مزه) انرژی آن است ، اگر می توانید از آن برای مدت زمان طولانی تری برای ورزش استفاده کنید ، مطمئناً باید افزایش چربی سوزی را مشاهده کنید ، به شرط داشتن رژیم غذایی متعادل.

5. “کربوهیدرات ها شما را چاق می کند”

بدن وقتی کالری بیشتری از میزان مصرفی خود مصرف می کنید ، چربی را ذخیره می کند ، انتخاب غذای شما بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد ، اما ذخیره چربی بر اساس این اصل تنظیم می شود. بنابراین ، از لحاظ تئوری شما می توانید با رژیم غذایی سیب زمینی و شیرین وزن خود را کاهش دهید به شرطی که کالری کمتری از آنچه می سوزانید مصرف کنید. غذاهای کامل فرآوری نشده مانند برنج و سیب زمینی بهترین منبع کربوهیدرات هستند زیرا هضم آنها بیشتر طول می کشد تا مدت زمان بیشتری سیر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید