فواید آب هویج – شگفتی های هویج

آیا می خواهید بینایی خود را بهبود ببخشید، پوستی زیبا داشته باشید، یا آن آنتی اکسیدان عالی را پیدا کنید؟ شاید نخواهید فواید آب هویج را نادیده بگیرید. آب هویج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. این برای چشمان شما فوق العاده است و هویج در واقع می تواند به شما کمک کند تا در تاریکی بهتر ببینید. با نوشیدن آب هویج می توانید پوستی صاف و شفاف داشته باشید و به جای استفاده از مکمل های گران قیمت برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد، یک لیوان بزرگ آب هویج را در نظر بگیرید.

بسیاری از مردم عاشق آب هویج هستند. ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما است. برای مادران باردار بسیار عالی است زیرا به سلامت جنین در دوران بارداری کمک می کند. اگر آکنه یا پوست خشک دارید، یک رژیم آبمیوه گیری با این سبزی خاص ممکن است به خلاص شدن از شر شرایط پوستی شما کمک کند و پوستی درخشان و زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. برای رسیدن به حداکثر نتیجه، مطمئناً می خواهید هویج تازه خود را آب بگیرید و به دلیل افزودنی های احتمالی از آب هویج خریداری شده در فروشگاه صرفنظر کنید.

فواید آب هویج شامل مواد مغذی فوق العاده مانند ویتامین A، B6، B12، اسید فولیک، ویتامین C، نیاسین، ویتامین K و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و کلسیم است. این آب میوه نه تنها برای شما مفید است، بلکه طعم خوبی نیز دارد. مهم است بدانید که انواع میوه ها و سبزیجات تازه برای هر برنامه غذایی سالم ضروری است.

ویتامین A برای بینایی مفید است و برای رشد قبل از تولد در نوزادان مفید است. این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت می کند، به متابولیسم استخوان کمک می کند، از پوست و سلامت سلولی محافظت می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. علاوه بر هویج، ویتامین A را می توان در کلم بروکلی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، انبه و بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت.

ویتامین B6 و B12 ویتامین هایی هستند که برای بهبود عملکرد مغز کار می کنند. B6 همچنین در غلات کامل، سبزیجات، آجیل و موز یافت می شود. B12 را می توان در ماهی، صدف، تخم مرغ و شیر یافت.

اسید فولیک به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود و گلبول های قرمز را تولید می کند. اسید فولیک را می توان در آب پرتقال نیز یافت.

ویتامین C موجود در هویج به تولید کلاژن کمک می کند. دارای خاصیت پاک کنندگی است که به درمان آکنه، خشکی پوست و سایر مشکلات پوستی کمک می کند. کلاژن یک پروتئین ضروری است که پوست را نرم و صاف می کند. کلاژن به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند و روند پیری را کند می کند.

نیاسین یک ویتامین B کمپلکس است که میزان کلسترول و مواد چرب موجود در خون را کاهش می دهد. علاوه بر هویج، نیاسین را می‌توان در آووکادو، خرما، گوجه‌فرنگی، سبزیجات برگ‌دار، بروکلی، سیب‌زمینی شیرین و سایر سبزیجات نیز یافت.

ویتامین K برای استخوان‌ها، خون و سایر بافت‌های بدن مفید است. می توان آن را در سبزیجاتی مانند مارچوبه، اسفناج، لوبیا سبز و سبزی خردل یافت.

مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم برای محافظت و تقویت بسیاری از عملکردهای بدن از خون، استخوان تا بافت کار می کنند. آنها مواد معدنی ضروری برای زندگی هستند. غذاهای غنی از آهن شامل دانه های سویا، بلغور جو دوسر، آلو، زردآلو خشک و بسیاری از دانه ها از کدو تنبل گرفته تا آفتابگردان است. کلسیم در شیر و محصولات لبنی، توفو و کلم پیچ وجود دارد. پتاسیم در سبزیجاتی مانند سیب زمینی یافت می شود.

همانطور که می بینید، آب هویج فواید زیادی دارد. آب هویج تازه بهترین است، اما به هر حال شما ترجیح می دهید هویج مصرف کنید، آنها بخشی ضروری از یک رژیم غذایی خوب هستند. این سبزی برای آبمیوه گیری عالی است، طعم عالی دارد و معدن طلای واقعی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری است. نوشیدن این آبمیوه شگفت انگیز را به طور منظم شروع کنید تا شاید بدن سالم تری داشته باشید.