فواید انبه برای سلامتی

همه ما عاشق انبه هستیم و اکنون باید یک بار به رازهای سالم خوردن انبه بپردازیم.

در زیر به فواید مختلف خوردن انبه پرداخته شده است.

* ضد سرطان: فنل های موجود در انبه مانند ایزوکورسیترین، کوئرستین، فیستین، آستراگالین، اسید گالیک و متیل گالات و همچنین آنزیم های فراوان، قابلیت پیشگیری از سرطان را دارند.

* سلامت چشم: یک فنجان انبه ورقه شده حدود 25 درصد ویتامین A را تامین می کند که برای تقویت بینایی خوب لازم است.

* به هضم غذا کمک می کند: انبه دارای آنزیم های گوارشی لازم است که به کاهش پروتئین ها و کمک به هضم خوب کمک می کند.

* سلامت پوست: انبه قدرت رفع گرفتگی منافذ پوست را دارد.

* به دیابت کمک می کند: انبه همچنین نقش سالمی در عادی سازی سطح انسولین در خون دارد.

* برای رابطه جنسی بهتر: ویتامین E که به وفور در انبه وجود دارد، هورمون های جنسی را تنظیم می کند و میل جنسی را افزایش می دهد.

* مفید برای کم خونی: انبه برای زنان باردار و افراد مبتلا به کم خونی ناشی از کمبود آهن بسیار مفید است.

* تقویت حافظه: انبه حاوی گلوتامین است که به تقویت حافظه و فعال کردن سلول ها کمک می کند که به نوبه خود سطح غلظت را بهبود می بخشد.

* افزایش وزن: انبه همچنین برای افرادی که مایل به افزایش وزن هستند مفید است. انبه نارس حاوی نشاسته است که با رسیدن میوه به قند تبدیل می شود. از این رو، انبه رسیده (غنی از قند) زمانی که با شیر مصرف شود به افزایش وزن کمک می کند.

حالا چه کسی دوست ندارد انبه بخورد، به خصوص پس از اینکه با چنین فواید شگفت انگیزی روبرو شد. انبه واقعا منبع خوبی برای انرژی و تناسب اندام در تابستان است.