فواید خوردن یک رژیم خام وگان

خوردن میوه ها و سبزیجات به صورت خام فواید زیادی برای سلامتی دارد. فرآیند پخت و پز مسئول از بین بردن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. بنابراین استفاده از آنها در حالت تازه و خام بسیار مهم است.

بتاکاروتن یک شکل مصرفی ویتامین a است. برخی از منابع خوب بتاکاروتن عبارتند از گوجه فرنگی، کیوی و هلو، هویج، بادام، اسپند و سیب زمینی شیرین. ویتامین A برای بسیاری از عملکردهای بدن مانند بینایی، متابولیسم استخوان، رشد جنینی، ایمنی، پوست سالم، دندان های سالم و تعادل هورمونی ضروری است.

رژیم وگان همچنین حاوی مقدار زیادی منابع غذایی غنی از ویتامین C است. این ویتامین برای بدن نیز ضروری است. برای حمایت از عملکرد آنزیمی و برای مارین کردن یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. این به محافظت از بدن در برابر باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و بیماری های بی شماری کمک می کند. برخی از منابع خوب شامل پرتقال، لیمو، گریپ فروت و شاه توت است.

مواد معدنی مانند سدیم و پتاسیم نیز برای انقباض عضلانی، عملکرد صحیح قلب و حفظ عملکرد غدد سالم بسیار مهم هستند. اگر می خواهید پتاسیم خود را دریافت کنید، سعی کنید از غذاهایی مانند مارچوبه، شاخه های بامبو، کلم بروکلی، کرفس، طالبی و موز استفاده کنید.

برای جلوگیری از سوء هاضمه ناشی از رژیم خام وگان، سعی کنید آنها را با معده خالی یا زودتر در روز مصرف نکنید. سعی کنید در صورت امکان از منابع غنی از پروتئین مانند آجیل، حبوبات و شیر و تخم مرغ استفاده کنید. سعی کنید از میوه ها و سبزیجات تیره رنگ استفاده کنید. منابع غذایی با رنگ تیره به طور کامل سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان ها برای محافظت از شما در برابر بیماری های قلبی با بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون ضروری هستند.