فواید شگفت انگیز بادام هندی برای سلامتی – آیا آنها را می خورید؟

گیاه بادام هندی بومی برزیل است و در نیمه دوم قرن شانزدهم به عنوان محصولی برای بررسی فرسایش خاک به هند معرفی شد. امروزه این محصول با ارزشی است که در دامنه‌های تپه‌های سواحل شرقی و غربی هند رشد می‌کند.

تمام آن تصاویری که بادام هندی روی میوه مادرش قرار گرفته است باید به شما بگوید که بادام هندی دانه های گیاه بادام هندی است – اما با یک تفاوت. آنها خارج از هسته یا قلب میوه رشد می کنند!

موارد استفاده از بادام هندی

یک مشت بادام هندی یا کاجو خوشمزه ترین میان وعده است. بادام هندی برای تزیین کاری و شیرینی استفاده می شود و به صورت خمیر در می آید و برای غنی سازی سس استفاده می شود. کیست که نشنیده باشد یا حسرت کاجو برفی را نداشته باشد یا چاشنی کاجوهای برش خورده را روی حلوا ننوشیده باشد!

ارزش غذایی

یک 100 گرم وعده کاجو 553 کالری دارد. آجیل سرشار از چربی، پروتئین و فیبر غذایی است. آنها منابع غنی از مواد معدنی از جمله آهن، پتاسیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، فسفر و منیزیم هستند. کاجو همچنین حاوی تیامین، ویتامین B6 و ویتامین K است.

100 گرم بادام هندی خام حاوی 113 میلی گرم بتا سیتوسترول است که ارزش دارویی قابل توجهی دارد.

بادام هندی دارای مواد مغذی متراکم است. خوردن یک مشت بادام هندی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

سرشار از ویتامین

مشخصات تغذیه ای بادام هندی به ما نشان می دهد که چقدر غنی از ویتامین هایی هستند که برای عملکرد بدن ما ضروری هستند.

ویتامین B6 کلید بیش از 100 واکنش آنزیمی را در بدن ما دارد و برای متابولیسم پروتئین ها در سطح سلولی ضروری است.

تیامین یا ویتامین B1 برای پیشگیری از بیماری های ناشی از کمبود مانند بری بری، التهاب اعصاب یا التهاب عصبی مرتبط با پلاگر یا کمبود در دوران بارداری ضروری است. تیامین همچنین برای سلامت کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است و از کاهش حافظه از جمله آلزایمر جلوگیری می کند. تیامین برای بدن انسان برای استفاده مناسب از کربوهیدرات ها ضروری است.

ویتامین K برای لخته شدن خون برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد ضروری است. مطالعات اخیر نشان داده اند که برای سلامت استخوان به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان و از دست دادن استخوان ناشی از استروئید مفید است.

یک مشت کاجو واقعاً یک مکمل ویتامین است – و در عین حال یک مکمل خوشمزه!

ثروت معدنی یک موهبت برای سلامتی است

بادام هندی مکمل آهن خوبی است: این ماده معدنی برای جلوگیری از کم خونی ضروری است.

سلنیوم یک ریز مغذی مهم برای تشکیل آنتی اکسیدان هایی است که سلامت قلب را تضمین می کند.

مواد معدنی مانند مس، منگنز و روی برای سلامت استخوان، هضم، سنتز DNA، عملکردهای جنسی، بینایی و غیره ضروری هستند. در واقع، هر عملکردی در بدن ما توسط تمام این مواد معدنی ضروری تحریک و کنترل می شود.

فواید بتا سیتوسترول

این استر گیاهی که در آجیل بادام هندی یافت می شود، یک نعمت طبیعی است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند و با جلوگیری از تشکیل سنگ برای کیسه صفرا مفید است. همچنین در درمان میگرن، ریزش مو، برونشیت و سندرم خستگی مزمن مفید است.

بادام هندی نیز برای استراحت شبانه دلپذیر به ویژه در دوران یائسگی توصیه می شود.

برخی از باورهای غلط رایج

بادام هندی سرشار از چربی است. اما اینها بیشتر چربی های غیراشباع هستند. شما می توانید 67 درصد از ارزش روزانه چربی خود را از 100 گرم کاجو دریافت کنید. آجیل بادام هندی همچنین حاوی 17 درصد چربی اشباع شده است. این بیش از 6 درصد موجود در گردو و بادام است، اما تفاوت چندانی ندارد که آنها را در فهرست غذاهای ممنوعه قرار دهد! اگر مجبورید بین مقدار معادل چیپس یا هر نوع فست فود دیگری و بادام هندی یکی را انتخاب کنید، سراغ دومی بروید! کاجو از نظر تغذیه ای مفیدتر است: این یک میان وعده “کالری خالی” نیست.

تعداد کمی هستند که به آجیل درختی و بادام زمینی حساسیت دارند. افرادی که دارای واکنش های آلرژیک شناخته شده هستند باید مراقب باشند.

از آنجایی که بادام هندی از نظر مغذی بسیار متراکم است، بهتر است آن را با جایگزین کردن کالری های خالی مانند تنقلات سرخ شده به جای مصرف کالری معمولی خود مصرف کنید.

بهتر است بادام هندی را به صورت خام مصرف کنید، اما هیچ کس نباید لذت انواع برشته و ادویه‌شده آن را یک بار در یک راه انکار کند.

نحوه ذخیره سازی

بادام هندی معمولا تا یک ماه تازه می ماند. آنها را در یک بطری یا ظرف با درب محکم نگه دارید.

اگر بیشتر از مقداری که می توانید استفاده کنید، می توانید آنها را تا 4 تا 6 ماه در یخچال نگهداری کنید.

اگر مقدار زیادی از غذای دیوالی دارید، بهتر است آنها را در فریزر نگهداری کنید.

Kajus را می توان در همه جا از خواربار فروشی محلی شما گرفته تا مغازه های منحصر به فرد میوه خشک خریداری کرد. یک مارک خوب تضمین می کند که بادام هندی که می خواهید بخرید به خوبی ذخیره شده و عاری از آفات باشد.

کاجو نیز در درجات مختلف می آید. هرچه اندازه مهره بزرگتر باشد، گرانتر است. همچنین این آجیل ها وقتی کامل هستند ارزش و قیمت بیشتری دارند. مشکل خرید آجیل کامل این است که نمی دانید چه چیزی ممکن است در داخل آن قرار بگیرد. این دلیلی است که شما باید از یک برند یا فروشگاه معتبر خرید کنید تا بهترین ارزش را نسبت به پول خود داشته باشید.

آجیل بادام هندی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا تغذیه خود را تکمیل کنید. آنها را به غلات صبحگاهی خود اضافه کنید. از خمیر کاجو به جای خامه استفاده کنید تا بافت غلیظ و طعم خامه‌ای به سس‌هایتان بدهد. یا فقط یک مشت بگیرید و از روز خود لذت ببرید در حالی که می خورید.