قسمت 1 – 7 راه برای بهبود سلامت پروستات در 90 روز

قسمت 1:

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً مرد هستید و این بدان معناست که احتمالاً پروستات دارید! (این غده ای به شکل گردو است که درست در جلوی راست روده شما قرار می گیرد، و این مهم است زیرا مایع سفید غنی از مواد مغذی را که حاوی اسپرم شما است می سازد.) بنابراین، این چیزی است که برای مراقبت از پروستات خود باید بدانید!

1. فعال باشید، نه واکنشی! اگر چشمانتان را ببندید و تصور کنید ماشین مورد علاقه خود را در اختیار دارید، شاید یک جگوار باشد. شاید فراری، مرسدس بنز یا پورشه باشد. هی شاید هولدن اوت باشد! حالا بیایید بگوییم که قانونی وجود دارد که شما فقط یک ماشین در طول عمرتان می گیرید، می تواند هر ماشینی که می خواهید باشد، اما باید برای همیشه شما دوام بیاورد. خب احتمالاً می‌خواهید مطمئن شوید که از آن نهایت استفاده را می‌کنید، اما احتمالاً می‌خواهید به خوبی از آن مراقبت کنید، اینطور نیست؟ برای اینکه مطمئن شوید عملکرد بهینه ای دارد و می تواند مسافتی را که می خواهید به طور منظم آن را سرویس کنید، دوام بیاورد، سوخت مناسب را در آن قرار دهید، فشار باد لاستیک را هر از چند گاهی چک کنید. این ایده خوبی نخواهد بود که قبل از بررسی روغن منتظر روشن شدن چراغ روغن در فراری خود باشید، اما اگر این کار را انجام دهید، مطمئناً آن را نادیده نخواهید گرفت.

خودروها و بدنه‌های اسپورت شباهت‌های زیادی با هم دارند، بسیار با ارزش هستند، تعمیر آن‌ها در هنگام شکستن گران است، اما با کمی TLC شما را به مکان‌های عالی می‌برند و در طول مسیر به شما هیجان‌های باورنکردنی می‌دهند. برخلاف خودروها، بدنه ها غیر قابل تعویض هستند. قبل از اقدام، صبر نکنید تا مشکل پروستات داشته باشید، نیازی نیست که هرگز آن نوع درد، ناراحتی یا تهدید را تجربه کنید. شما یک مرد هستید، می خواهید مانند یک ماشین اسپورت درجه یک عمل کنید، نه یک ماشین خراب!

اصطلاحاتی که ممکن است پزشکان را در مواقعی که مشکل پیش می‌رود یا وضعیت پروستات شما در بهترین حالت قرار ندارد از آنها استفاده می‌کنند:

– پروستات (پروستات ملتهب، ناراحت کننده اما معمولاً تهدید کننده زندگی نیست و باید به عنوان یک هشدار پذیرفته شود)

– BPH (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) (به معنای سرطان نیست، وضعیت “ناراحت کننده” که می تواند منجر به علائم جدی شود)

– سرطان پروستات (معمولاً پروستات را با جراحی خارج می کنند، این ممکن است تا آخر عمر بر ادرار و عملکرد جنسی تأثیر بگذارد).

لیست زیر را بررسی کنید، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید بلافاصله برای مراقبت از آن دارایی بسیار ارزشمند، پروستات خود، انجام دهید! اگر از قبل مشکل پروستات دارید، بیایید به ریشه آن بپردازیم و بدنتان دوباره روی خودش کار کند، به خصوص از نکات تغذیه در قسمت 2 بهره مند خواهید شد.

سرطان پروستات اگر زود تشخیص داده شود و درمان شود معمولاً تهدید کننده زندگی نیست، بنابراین از بررسی آن نترسید. و همین امروز با دوست داشتن آن وسیله نقلیه ( وسیله ای که در آن زندگی می کنید) شروع کنید، کاری را که هنوز انجام نمی دهید انتخاب کنید و از آنجا شروع کنید.

حمایت و شفا:

2. فراری خود را سرویس کنید!

یک آمار حیاتی که باید بدانید و اولین قدم آسان این است که به پزشک خود بروید و درخواست آزمایش خون بدهید. شما می خواهید سطح هموسیستئین خود را آزمایش کنید. سطوح بالای هموسیستئین یک شاخص قوی برای خطر بیماری، سرطان، دیابت، بیماری قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر است. (آزمایش سریع آن انجام می شود و به محض اینکه متوجه شدید به راحتی می توان آن را “رفع” یا پایین آورد). اگر سطوح بالایی دارید (میزان ایده آل 6 یا کمتر است) احتمالاً کمبود چند ماده مغذی دارید: روی، ویتامین های B (به ویژه B2، B6، B12 و فولات) و چیزی به نام TMG (Tri-methyl-Glycine).

شما می توانید تمام این مواد مغذی را از غذا، سبزیجات سبز، به ویژه سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی و غلات کامل دریافت کنید، زیرا Bs، TMG در بروکلی وجود دارد، بنابراین زیاد بخورید، روی در تخم کدو (پپیتاس) و صدف پیدا می شود، اما اگر هموسیستئین شما 9 یا بالاتر است، ایده خوبی است که برای کاهش آن با مکمل شروع کنید. اگر شما گیاهخوار هستید، ایده خوبی است که مکمل B12 (به صورت زیر زبانی- که به معنی زیر زبان است!) مصرف کنید.

یکی دیگر از آزمایشات خون مفید (که احتمالاً پزشک به صورت خودکار انجام می دهد) سطح هورمون شما است: اطمینان حاصل کنید که تستوسترون، پرولاکتین و استرادیول شما در محدوده طبیعی هستند.

3. از سوخت مناسب استفاده کنید!

سوخت مناسب شامل انواع غذاهایی است که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی هستند. اینها معمولاً غذاهایی هستند که بیشتر شبیه شکل اصلی خود هستند. به دنبال غذاهای کامل، جو و موسلی به جای سایر غلات فرآوری شده، میوه های کامل به جای مربا و آب میوه باشید.

مطالعات نشان می دهد که برخی از مهم ترین مواد مغذی برای تضمین سلامت پروستات عبارتند از: روی (موجود در غذاهای دریایی و دانه ها به عنوان مثال پپتاس)، سلنیوم (موجود در آجیل مانند آجیل برزیلی)، اسیدهای آمینه (پروتئین)، لیکوپن (موجود در گوجه فرنگی و هندوانه)، ایزوفلاون ها. (موجود در سویا)، ویتامین های گروه B (سبزیجات برگ سبز، لوبیا، غلات، مرغ)، آنتی اکسیدان ها (ویتامین E و C به ویژه) و گیاه گیاهی Saw Palmetto.

نکات تغذیه ای خاص تر در قسمت 2 آمده است.

4. به بدن خود آنچه را که برای افزایش عملکرد و اجرای روان نیاز دارد، بدهید. در اینجا چند مکمل حمایتی برای بهبود سلامت پروستات آورده شده است!

– اره پالمتو

– ویتامین E و سلنیوم (1000-1200 واحد بین المللی ویتامین E، 200-400 میکروگرم سلنیوم به عنوان کلات اسید آمینه)

– روغن بذر کتان (یک قاشق غذاخوری کامل در روز)

– ویتامین C (2000 میلی گرم استر C یا انواع غیر اسیدی در روز)

– B6 (25-50 میلی گرم پیریدوکسین) اثر سرکوب کننده پرولاکتین دارد.

– B کمپلکس، TMG و روی (اگر سطح هموسیستئین بالا دارید، یک کتاب عالی به نام فاکتور H توسط پاتریک هولفورد وجود دارد).

5. آن را برای چرخش معمولی بگیرید!

احتمالا یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از سرطان پروستات، خودارضایی منظم است! تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که بیش از پنج بار در هفته انزال می‌کنند، یک سوم کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات در آینده هستند! (M://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3072021.stm)

6. مواد خارجی را در موتور نریزید. از سموم و عوامل استرس زا دوری کنید!

– الکل برای بدن شما سمی است. مصرف خود را به 12 نوشیدنی استاندارد در هفته محدود کنید، اما بهتر است اگر می‌توانید، 4 نوشیدنی در هفته مصرف کنید!

– کافئین، حداکثر از یک قهوه یا چای در روز لذت ببرید، به طور ایده آل قهوه و چای سیلان را به یک یا دو در هفته محدود کنید. به جای آن از دمنوش های گیاهی به خصوص چای سبز و چای رویبوس لذت ببرید. نوشیدنی‌های گازدار مانند کک (شامل انواع سبک یا صفر) و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مانند ردبول را به‌عنوان خوراکی‌های کمیاب در نظر بگیرید.

– غذاهای فرآوری شده معمولاً حاوی مواد شیمیایی، افزودنی ها و مواد مصنوعی هستند که سرطان زا هستند (باعث سرطان می شوند) و این همان چیزی است که شما سعی می کنید از آن اجتناب کنید، بنابراین به جای غذای فرآوری شده، غذای کامل و غنی از مواد مغذی مصرف کنید.

7. خواندن علائم را بدانید!

علائمی که باید به آنها توجه کرد وقتی همه چیز 100٪ نیست:

– ادرار یا انزال دردناک

– مشکل در ادرار کردن در صبح

– کمر درد

– اصرار مکرر برای ادرار کردن

– جریان ضعیف ادرار

– هنگامی که ادرار شما تمام شد، احساس می کنید که هنوز باید بروید اما “نمی توانید”

– مقدار کمی خون در ادرار شما

– شما بالای 50 سال دارید (که شما را در رده سنی “پرخطر” قرار می دهد)

اگر از این 7 نکته برای بهبود سلامت پروستات خود پیروی کنید، می‌توانید نه تنها پروستات سالم‌تری داشته باشید، بلکه یک مدل ورزشی سالم‌تر، پرانرژی‌تر، سخت‌تر و کارآمدتر از خود داشته باشید.