ما برای حفظ وزن سالم سیمی داریم

فرض کنید شما یک “شمارنده چربی” داشتید که با صدای بلند “STOP!” ارسال می کرد. به محض تجمع چربی کافی به مغز پیام دهید. ناگهان تمایلی به پیتزا ، بستنی یا چیپس ندارید. شما می توانید به این غذاهای مورد علاقه نگاه کنید ، بوهای وسوسه انگیز آنها را استشمام کنید و حتی وسوسه نشوید. یا شاید به هر حال تصمیم بگیرید که غذا بخورید و متابولیسم شما کند می شود و کالری اضافی را می سوزاند.

فانتزی خوبی است ، نه؟ خوب ، خیلی غیرقابل پیش بینی نیست. باور کنید یا نه ، شما این مکانیسم داخلی را دارید. بنابراین چرا می پرسید ، آیا همیشه احساس غذا خوردن دارید ، حتی اگر خود را اضافه وزن می دانید یا برای حفظ وزن خود تلاش می کنید؟ و چرا وقتی محدود نیستید وزن خود را افزایش می دهید؟

خوب ، شاید متر شما خراب است. یا ممکن است زنگ هشدار آنقدر بلند نباشد که باعث واکنش مغز شما شود. و این خیلی بد است. زیرا این مکانیزم بسیار قوی است به طوری که افرادی که برای آنها کار می کند هرگز نیازی به مبارزه با وسوسه غذا خوردن ندارند وقتی گرسنه نیستند. حفظ وزن سالم طبیعی است. این چیزی نیست که آنها باید از طریق محرومیت از رژیم و ساعات طولانی در ورزشگاه روی آن کار کنند.

متأسفانه ، برای بسیاری از ما ، این سیستم قدرتمند کنترل وزن به هم ریخته است. هنوز بعد از برآوردن نیازهای کالری ما ، غذا ما را وسوسه می کند. و کالری اضافی منجر به تجمع پوند اضافی می شود. بدن ما دیگر نمی داند چگونه “نقطه تعیین شده” را تنظیم کند ، سطحی که از نظر بیولوژیکی برای ما ایده آل است.

اما نگران نباشید. من اطلاعاتی را ارائه می دهم که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه می توانید این مکانیسم قدرتمند را بازیابی کنید تا بدن شما به طور طبیعی به سالم ترین وزن خود برسد. شما می توانید بدون فکر کردن در مورد کالری به طور معمول غذا بخورید و به گرسنگی / سیری / میزان اشتها اجازه دهید غذاها و زمان خوردن را با مکانیسم فوق العاده مثر تنظیم کنند. غذا ساده و دلپذیر خواهد بود.

نقطه تنظیم: وزن ایده آل شما

هنگامی که به درستی کار می کند ، این مکانیسم کنترل وزن به اندازه پیشرفته ترین ابزار علمی دقیق است. تو من را باور نداری؛ فقط به یک زن پنجاه ساله فکر کنید که حدود 5 کیلوگرم بیشتر از بیست سالگی دارد. اگر روزانه حدود 2000 کالری بخورد ، در طول سی سال حدود 22 میلیون کالری دریافت می کند. از آنجایی که پنج پوند چربی بدن حدود 17،500 کالری ذخیره می کند ، این بدان معناست که بدن او تنها 0.08 درصد از تعادل انرژی نسبت به انرژی خارج برخوردار بود. این مساوی است با اختلاف حدود 50 کالری در ماه – کمتر از کالری یک تخم مرغ!

به عبارت دیگر ، تراز انرژی آن با دقت بیش از 99.9 درصد تنظیم شد! چند چیز در زندگی می توانید در مورد آن بگویید؟ مطمئناً هیچ راهی وجود ندارد که در تلاش برای اعمال اراده خود در مورد آنچه می خورید و چقدر ورزش می کنید دقیق عمل کنید.

تا دهه های اخیر ، ثبات وزن بزرگسالان برای مدت زمان طولانی یک امر عادی بود و یک فرایند بدون زحمت بود. یک مطالعه تحقیقی در دهه 1970 نشان داد که میانگین وزن یک مرد شصت ساله تنها چهار تا پنج پوند بیشتر از یک مرد متوسط ​​سی ساله بود. این نوع نگهداری وزن اتفاقی نیست.

پس چرا دعوا؟ شمارش کالری را متوقف کنید و سعی کنید رژیم خود را از طریق رژیم کنترل کنید. در عوض ، اجازه دهید بدن شما تنظیمات را برای شما انجام دهد. قول می دهم نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.

وزن سالم بدن شما به عنوان وزن هدف نامیده می شود. آن را به عنوان دمای مطلوب روی ترموستات چربی در نظر بگیرید. مانند هر ترموستات ، می توان آن را در هر مکانی که راحت تر است تنظیم کرد. سپس سیستم به طور خستگی ناپذیری کار می کند تا هر کاری که می تواند انجام دهد تا بدن شما را با این نقطه هماهنگ کند. مانند یک نیروی بیولوژیکی عمل می کند: هرچه از مرکز دورتر شوید ، کشش قوی تری برای بازگشت به منطقه راحت تر وجود دارد.

این سیستم تنها در صورتی کار می کند که آن را رها کنیم. اگر با ترموستات از طریق رژیم غذایی “دیوانه” شوید ، مکانیسم آن خراب می شود. این شایعات مانند مبارزه قدرت برای کنترل کنترل مکانیسم کنترل وزن ذاتی بدن است و در نهایت ، بدن شما را برای حفظ کنترل سخت تر می کند. نتیجه: بدن شما نه تنها شما را مجبور می کند تا هر وزن از دست رفته خود را دوباره به دست آورید ، بلکه می توانید با افزایش وزن اضافی جریمه ای بپردازید – و این یک امتیاز بالاتر برای محافظت در برابر رژیم های آینده است.

آنها به جای تلاش برای بازیابی ، در غم خود غرق می شوند و بنابراین ، شکست بیشتری را تجربه می کنند. وقتی سیر شدید ، متوجه خواهید شد که علاقه به غذا را از دست می دهید. و بدن شما این زیاده روی های گاه و بیگاه را در مهمانی ها جبران می کند بدون آنکه عمداً خود را انکار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید