محافظت از مغز: خستگی مزمن، فیبرومیالژیا، لوپوس، لایم، ام اس، ALS، اوتیسم و ​​افسردگی

در مورد سندرم خستگی مزمن، فیبرومیالژیا، ام اس، ALS، اوتیسم، آلزایمر، لوپوس و بیماری لایم، پروتئین های التهابی به نام سیتوکین ها وارد مغز می شوند. آنها این کار را از طریق مناطق ضعیف سد خونی مغزی (BBB) ​​انجام می دهند. آنها در مغز باعث “مه مغزی”، اختلالات خواب و افزایش درد، افسردگی و اضطراب می شوند. برخی از سیتوکین ها می توانند مغز را از تریپتوفان که برای تولید سروتونین ضروری است، تخلیه کنند.

سطوح پایین سروتونین می تواند منجر به خواب غیر ترمیمی، افسردگی، افزایش استرس، افزایش اشتها، افزایش درک درد به دلیل افزایش ماده P و IBS (سندرم روده تحریک پذیر) شود. کاهش سروتونین و افزایش ماده P ممکن است منجر به تولید پایین هورمون رشد (HGH) شود که مشخصه فیبرومیالژیا است.

این کمبود تریپتوفان به ویژه در افرادی که از افسردگی، اضطراب، لایم مزمن، سندرم خستگی مزمن و مبتلایان به فیبرومیالژیا رنج می برند، که در حال حاضر با سطوح پایین سروتونین دست و پنجه نرم می کنند، مضر است.

تقویت سد خونی مغزی (BBB) ​​در برابر تهاجم سیتوکین ها مهم است. سیتوکین ها فقط در ناحیه ای از BBB عبور می کنند که ضعیف شده باشد. سطوح پایین ویتامین B، کمبود برخی از اسیدهای چرب ضروری و عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا می تواند سد خونی مغزی را تضعیف کند. مطالعه ای که در ژوئن 2002 در مجله علمی Differentiation منتشر شد، شواهد جدیدی را گزارش کرد که نشان می دهد تشعشعات تلفن همراه همچنین می تواند BBB را در برابر مواد مضر ضعیف کند. (تلفن‌های بی‌سیم خطر یکسانی دارند، اما به میزان کمتر.)

رژیم غذایی و مکمل های غذایی می توانند سد محافظ مغز (BBB) ​​در برابر تهاجم سیتوکین ها را تقویت کنند. از آنجایی که ویتامین C می تواند مویرگ ها را تقویت کند و سد خونی مغز از مویرگ ها تشکیل شده است، منطقی است باور کنیم که ویتامین C می تواند محافظت بیشتری از BBB ایجاد کند. علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان می دهد که فلاونوئیدها، مانند آنهایی که در زغال اخته، زغال اخته و دانه های انگور یافت می شوند، می توانند از سد خونی مغز محافظت کنند. این فلاونوئیدها را می توان به صورت مکمل خریداری کرد. آنها همچنین ضد التهاب هستند، بنابراین با کاهش سطح سیتوکین و تقویت BBB از مغز محافظت می کنند.