مزایای پتاسیم و نحوه دریافت بیشتر در رژیم غذایی


پتاسیم یکی از مواد معدنی است که باعث عملکرد بدن ما می شود.

پتاسیم یک الکترولیت است و نقش مهمی در عملکرد عصب ، ضربان قلب ، انقباض ماهیچه ها و فرآیندهای مختلف مهم سلولی دارد.

به هر حال ، وقتی این مقاله را می خوانید ، حداقل مقداری پتاسیم در بدن شما کار می کند.

با این حال ، وجود پتاسیم به این معنی نیست که شما به اندازه کافی دارید!

اگرچه پتاسیم در غذاهای طبیعی مانند موز ، سبزیجات چلیپایی ، قارچ و سیب زمینی (حتی در شیرینی ها) یافت می شود ، اما می توان کمبود پتاسیم را تجربه کرد. کمبود پتاسیم مشکلات سلامتی زیادی را ایجاد می کند و با علائم ناخوشایندی مانند تهوع و استفراغ ، یبوست ، ضربان قلب نامنظم ، خستگی حاد ، اسپاسم عضلات ، اسپاسم و ضعف همراه است.

اگر هر کدام از این علائم را دارید و فکر می کنید ممکن است کمبود پتاسیم داشته باشید ، تعجب نکنید. برخی از آزمایش ها می توانند به شما بگویند که آیا به موارد بیشتری نیاز دارید یا خیر.

اگر کمبود دارید ، روشهای طبیعی زیادی برای افزایش میزان پتاسیم در بدن وجود دارد.

البته ، روش واضح برای افزودن پتاسیم به رژیم غذایی ، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات پیروی کنید. سعی کنید هر بار غذا بخورید خوب می شوید.

اما ممکن است بخواهید مطمئن شوید که از منابع غذایی طبیعی پتاسیم کافی مصرف می کنید. بیایید به اعداد و ارقام نگاه کنیم تا متوجه شویم که برای دریافت مقدار کافی پتاسیم به چند نوع غذای طبیعی نیاز دارید.

به طور کلی پذیرفته شده است که یک فرد بالغ باید روزانه حدود 4000 میلی گرم پتاسیم (بیشتر یا بیشتر برای اندازه ، جنسیت و نیازهای ویژه) از منابع غذایی بخورد. کلینیک من می گوید:

  • 1 سیب زمینی حاوی 844 میلی گرم است
  • 1 فنجان اسفناج حاوی 838 میلی گرم است
  • 1 فنجان لوبیا حاوی 713 میلی گرم است
  • 1 قسمت کوچک و متوسط ​​هندوانه حاوی 560 میلی گرم است
  • 1 فنجان ماست حاوی 531 میلی گرم است.

کلینیک مایو همچنین به جوانه بروکسل ، خربزه ، شیر ، آب پرتقال و کشمش اشاره می کند که پتاسیم زیادی دارد.

اما به یاد داشته باشید که حتی می توانید پتاسیم را در مقادیر کمتری در غذاهای مختلف پیدا کنید. کمی پتاسیم اینجا و آنجا می تواند مقدار زیادی در روز اضافه کند!

با این حال ، شما ممکن است به هر دلیلی کمبود پتاسیم داشته باشید. این لزوما به این معنا نیست که شما در حال خوردن اشتباه هستید.

البته ، بدون مراقبت های پزشکی تشخیص کمبود پتاسیم دشوار است ، بنابراین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنید. اگر متوجه شدید که واقعاً فاقد این ماده معدنی گرانبها هستید ، مکمل گزینه دیگری است.

مکمل های پتاسیم

بسیاری از مکمل های پتاسیم با کیفیت بالا به صورت آنلاین وجود دارد ، و امروز ما چندین محصول ویژه داریم.

هر یک از موارد فوق می تواند پتاسیم مورد نیاز شما را تأمین کند. مطمئن شوید که محصول مورد نیاز خود را بخوانید و انتخاب کنید و در صورت داشتن سوالات بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید.

با این حال ، هنگامی که پتاسیم دریافت می کنید ، امیدواریم برای نیازهای منحصر به فرد خود به سطح سالم در بدن خود برسید. موفق باشید!



دیدگاهتان را بنویسید