مزایا و معایب استفاده از دستگاه های وزنه

شما در هر مرکز بهداشتی دستگاه های وزن پیدا خواهید کرد ، اما برخی از افراد آنها را بسیار پیچیده می دانند. این مقاله توضیح می دهد که این ماشین ها چه هستند ، چگونه کار می کنند و مزایای آنها چیست.

کار با ماشین های وزنی آسان است. شما ابتدا صندلی خود را تنظیم کرده و سپس هل دادن یا کشیدن هالتر یا مجموعه ای از دسته ها را شروع می کنید. دسته ها با زنجیر ، کابل یا اهرم متصل به دسته ای از وزنه های مستطیلی ، با وزن 5-50 کیلوگرم متصل می شوند. برای بلند کردن 20 کیلوگرم کافی است یک میخ فلزی را در سوراخ وزن 30 کیلوگرم بچسبانید.

مزایای

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید از دستگاه های وزنه در تمرین خود استفاده کنید:

  • آنها ایمن هستند. آنها برای مبتدیان ایده آل هستند ، زیرا اگر قدرت خود را در طول تمرین خسته کنید ، می توانید آنها را بدون ترس از بار سنگینی بر بدن خود ترک کنید.
  • آنها به تعادل یا هماهنگی کمی نیاز دارند. اکثر دستگاه های وزنه بدن شما را در موقعیت مناسب در مقابل “وزنه های آزاد” نگه می دارند. به عنوان مثال ، اگر روی دستگاه وزنه فشار شانه می زنید ، فقط روی صندلی بنشینید و دسته ها را به سمت بالا فشار دهید ، اما با هالتر نه تنها باید هالتر را به بالا فشار دهید ، بلکه در عین حال ثابت و متعادل نیز بمانید.
  • می توانید روی عضلات خاصی کار کنید. ماشینهای وزن سنتی به شما اجازه می دهند روی یک ماهیچه تمرکز کنید ، که اگر سعی می کنید یک ضعف خاص را برطرف کنید ، بسیار عالی است. به عنوان مثال می توانید ماهیچه های ران یا عضلات پشت ران خود را تقویت کنید. یک دستگاه وزنه وجود دارد که بدن شما را در حالت خم شدن پاها و نشانه گرفتن ران ها ثابت نگه می دارد. اگر از وزنه های آزاد برای تکمیل همان کار استفاده می کنید ، احتمالاً در نهایت عضلات ران جلویی و باسن خود را نیز کار خواهید کرد.
  • تمرینات سریعتر با استفاده از دستگاه های وزنه می توانید تمرین را بسیار سریعتر از وزنه های آزاد تنظیم کنید. به سادگی صندلی را تنظیم کنید (در صورت لزوم) و به جای برداشتن وزنه های آزاد از قفسه و کشیدن آنها به داخل و خارج از میله ، میخ فلزی را از طریق یک سوراخ متصل کنید. همچنین ، باشگاه های بدنسازی و باشگاه های بدن معمولاً دارای دستگاه های وزنه ای هستند که در کنار هم قرار گرفته اند و حرکت بین آنها را سریع و آسان می کند و به شما امکان می دهد یک تمرین کامل بدن را در حدود 20 دقیقه به پایان برسانید.

معایب

  • می تواند خسته کننده باشد. پس از مدتی ، شما و ماهیچه های خود احتمالاً از استفاده از ماشین ها خسته می شوید. بنابراین ، پس از مدتی برخی وزنه های آزاد را مخلوط کنید و یاد بگیرید که با تمرینات مختلف ماهیچه های یکسانی را تقویت کنید.
  • برای هر اندامی مناسب نیست. اکثر ماشین آلات برای افرادی طراحی شده است که قد آنها بین 5 فوت 4 اینچ و ارتفاع 6 فوت 2 اینچ است. بنابراین اگر خارج از این محدوده هستید ، ممکن است دستگاه احساس ناراحتی کند. اگر این اتفاق افتاد ، دستگاه دیگری را امتحان کنید یا وزنه های آزاد را انتخاب کنید تا همان گروه عضلانی را هدف قرار دهید.
  • هر گروه عضلانی را جدا کنید. این ممکن است یک مزیت باشد (به بالا مراجعه کنید) اما می تواند یک ضرر باشد زیرا نحوه عملکرد ماهیچه های ما در زندگی روزمره ما نیست. در زندگی روزمره ، ماهیچه های ما به صورت گروهی کار می کنند ، بنابراین منطقی است که آنها را به همان شیوه در ورزشگاه تمرین دهیم.
  • نمی توانید آنها را با خود ببرید. اگر به کار یا تعطیلات می روید ، نمی توانید ماشین های وزنه را با خود ببرید ، بنابراین چند وزنه رایگان با خود ببرید و بهانه ای برای تمرین نکردن نخواهید داشت!

امیدوارم پس از خواندن این مقاله ، ماشین های وزنه ای شما را نترسانند ، شما را متقاعد خواهند کرد که مزایا بر معایب آن بیشتر است و شما آماده اید تا آنها را در تمرینات خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید