مسائل زنان – نکاتی برای زندگی سالم

زنان در هر سنی برای حفظ سلامتی بهینه باید برای معاینه فیزیکی سالانه به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند. اگر آنها از نظر جنسی فعال هستند، بدن سالانه آنها باید شامل آزمایش پاپ اسمیر باشد، که آزمایشی است که سرطان دهانه رحم را تشخیص می دهد. تست پاپ اسمیر نقش بسزایی در کاهش سرطان دهانه رحم در بین زنان جوان داشته است. علاوه بر این، زنان بین 40 تا 50 سال باید ماموگرافی را همراه با فیزیولوژی سالانه خود داشته باشند. هنگامی که زنان از سن 50 سالگی عبور می کنند، باید آزمایش سرطان کولورکتال را همراه با معاینه فیزیکی خود انجام دهند.

والدین به ویژه مادران باید به دختران نوجوان خود معاینه سرطان سینه را آموزش دهند. آگاهی اولیه به زنان جوان کمک می کند سرطان سینه را در مراحل اولیه تشخیص دهند. همه خانم ها برای زندگی سالم باید نکات زیر را رعایت کنند. مادران باید از این موارد پیروی کنند و همچنین به دختران خود در مورد سبک زندگی سالم آموزش دهند تا هم مادر و هم کودک زندگی سالم تر و طولانی تری داشته باشند.

زنان در هر سنی به کلسیم معدنی موجود در بدن خود نیاز دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر از مکمل‌های کلسیم مناسب استفاده شود، می‌توان سندرم پس از قاعدگی (PMS) از جمله گرفتگی عضلات را تا 50 درصد کاهش داد. اگر از مکمل های روزانه مناسب کلسیم پیروی کنید، پوکی استخوان پس از یائسگی نیز می تواند به شدت کاهش یابد. زنان یائسه با مصرف 400 تا 800 میلی گرم ویتامین E در روز می توانند گرگرفتگی و تعریق شبانه را کاهش دهند. این همچنین به آنها کمک می کند تا از سیستم ایمنی و سلامت قلب و عروق خود محافظت کنند.

اگر زنی به بچه دار شدن فکر می کند، مکمل اسید فولیک احتمال به دنیا آوردن نوزادان با نقص مادرزادی را کاهش می دهد. استرس نیز یکی از عوامل مهمی است که بر سلامت زنان تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان داده است که زنان می توانند با یافتن راه هایی برای کاهش استرس، چند سال سالم به زندگی خود اضافه کنند. یکی از راه های ثابت شده برای کاهش استرس، تمرین یوگا به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز است.

احتمال عدم تعادل هورمونی پس از رسیدن یک زن به سن 30 سالگی افزایش می‌یابد، بنابراین اگر در این محدوده سنی هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا بتواند نسخه‌ای برای مکمل‌های هورمونی بدون نسخه را توصیه کند. همچنین باید حداقل هر شش ماه یک بار مراجعه به دندانپزشک انجام شود تا دهان شما تمیز بماند و لبخند زیبای شما حفظ شود تا جوان‌تر به نظر برسید. سیگار را به طور کامل ترک کنید یا از مصرف الکل خودداری کنید. سعی کنید روزانه حداقل هشت اونس آب بنوشید. نوشیدن آب از کم آبی بدن جلوگیری می کند و به دفع ناخالصی ها از بدن کمک می کند. هنگام بیرون رفتن در آفتاب از کرم ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید، سرطان پوست بالقوه و گرمازدگی استفاده کنید. مگر اینکه در یک رابطه سالم مجرد هستید، همیشه از کاندوم استفاده کنید و رابطه جنسی ایمن داشته باشید. این به کاهش شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و سایر بیماری های مقاربتی کمک می کند. همچنین، سعی کنید روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش را ادغام کنید تا شانس ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید و در عین حال انرژی بیشتری به شما بدهد.