مشکلات بینایی خود را با تغذیه معکوس کنید

میلیون ها نفر از بیماری های چشمی مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید رنج می برند و بسیاری از افرادی که از این بیماری های چشمی رنج می برند بینایی خود را از دست می دهند. در تلاشی مذبوحانه برای حفظ مناظر چشم، هزاران پول صرف داروهایی می‌شود که گاهی نتایج بسیار کمی را ارائه می‌دهند.

اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که از بیماری چشمی رنج می‌برند و می‌ترسند بینایی خود را از دست بدهند، بدانید که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مکمل‌های ویتامین خاصی می‌توانند به رفع مشکلات بینایی شما کمک کنند.

اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که از چشمان خود در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید مقصر اصلی کاهش بینایی است. چگونه جلوی ربودن چشمان شما توسط خورشید را بگیرید؟ برای محافظت از چشمان خود در برابر اشعه ماوراء بنفش به سادگی از عینک آفتابی استفاده کنید.

در مرحله بعد، رویکرد مبارزه با بیماری چشم، تقویت رژیم غذایی خود با غذاهای آنتی اکسیدان فراوان است. آنتی اکسیدان ها موادی در غذاها هستند که می توانند از آسیب اکسیداتیو به بدن ما جلوگیری کنند. یک آسیب اکسیداتیو رایج دژنراسیون ماکولا است – یک بیماری مرتبط با افزایش سن که باعث تاری دید مرکزی می شود.

رادیکال های آزاد زمانی تولید می شوند که سلول های بدن از اکسیژن استفاده می کنند و می توانند به بدن آسیب برسانند. وظیفه آنتی اکسیدان ها محافظت از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد است. آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از هر گونه آسیبی که قبلاً توسط رادیکال های آزاد ایجاد شده است جلوگیری یا ترمیم کنند. کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می تواند خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

موارد زیر آنتی اکسیدان ها و ویتامین های خاصی هستند که به پیشگیری و درمان بیشتر بیماری های چشمی کمک می کنند. قبل از شروع هر رژیم مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لوتئین یک آنتی اکسیدان است که می تواند در سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ دیگر سبزی های برگ دار یافت شود. لوتئین می تواند به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. به خودتان کمک کنید تا یک یا دو وعده از این سبزیجات را مصرف کنید یا 15 میلی گرم مصرف کنید. مکمل لوتئین

روغن ماهی حاوی DHA و EPA است. DHA باعث کاهش قابل توجه فشار چشم می شود که به عنوان فشار داخل چشم نیز شناخته می شود که یک عامل خطر بالای گلوکوم است. اعتقاد بر این است که EPA موجود در روغن ماهی نیز نقش مهمی در حفظ وضوح بینایی دارد. هفته ای دو بار ماهی بخورید یا مکمل روغن ماهی حاوی 600 میلی گرم EPA و 400 میلی گرم DHA مصرف کنید.

ویتامین C و E آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند و در جلوگیری از کاهش بینایی بسیار موثر هستند. این مکمل ها به کاهش دژنراسیون ماکولا معروف هستند. دوز توصیه شده 400 واحد بین المللی ویتامین E و 500 میلی گرم ویتامین C است.

منیزیم رگ های خونی چشم را گشاد می کند و فشار ناشی از گلوکوم را کاهش می دهد. مشخص شده است که به طور بالقوه بینایی را در افراد مبتلا به گلوکوم بهبود می بخشد. دوز توصیه شده 250 میلی گرم در روز است.

جینکو بیلوبا گیاهی است که هزاران سال است در سایر نقاط جهان برای اهداف دارویی استفاده می شود. توسط پزشکی مدرن ثابت شده است که می تواند به بینایی چشم نیز کمک کند. با مسدود کردن رادیکال های آزاد و گشاد شدن رگ های خونی برای افزایش گردش خون به عصب بینایی عمل می کند. دوز توصیه شده 120 میلی گرم از عصاره مکمل است که با 24 درصد از فلاون گلیکوزیدها استاندارد شده است.

بتاکاروتن دارای خواص آنتی اکسیدانی است بتا کاروتن به رتینول تبدیل می شود که برای بینایی ضروری است. غذاهای غنی از بتاکاروتن عبارتند از هویج، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی و سایر سبزیجات زرد یا نارنجی. یک یا دو وعده را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید یا 15 میلی گرم مصرف کنید. مکمل بتاکاروتن

قاعده کلی استفاده از داروهای طبیعی برای بهبود بدن تعهد و صبر است. درمان های طبیعی با سیستم های درمانی بدن شما برای تسکین بیماری ها کار می کنند، بنابراین این یک روند تدریجی است. به آن زمان بدهید و از سلامتی مطلوب برخوردار خواهید شد.

اگر به دنبال آموزش استفاده از درمان های طبیعی هستید، این وب سایت را بررسی کنید.